Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

    Ik kom hier even posten in verband met moeilijkheden dat ik ondervind om te evolueren in mijn keuze van lenzen.

    Ik beschik momenteel over een 40D met volgende lenzen
    17-50mm 2.8 Tamron
    28-135mm 3.5-5.6 Canon
    50 mm 1.8 Canon.

    Wat ik zowizo het meeste doe is concertfotografie en daarvoor gebruik ik mijn Tamron heel graag. Ga graag heel wijd en/maar tegelijk ook heel beeldvullend.

    Toch wil ik niet alleen concerten blijven fotograferen. Zo heb ik een mogelijkheid om met een band op stap te gaan gedurende een bepaalde tijd en hen te documenteren. Dus tijdens repitities en backstage.... Maar ik heb het gevoel dat mijn huidige set daar zeker niet toereikend genoeg voor is.

    En ondertussen zit ik ook op het academie in de richting fotokunst, dus wie weet wat daaruit komt. Wat ik zeker toch alvast wil is dat het een lens is die lichtsterk is en met een goede focus. Mijn 40D heeft met zijn max aan 1800iso (met ruis) toch een beetje gebrek aan die compensatie voor het te kort aan licht op te vangen.

    Nog stijlen fotografie dat ik al heb gedaan en wat ik leuk vind:

    Landschap,
    Urbex,
    Interieur,

    Soorten fotografie waar ik nog interesse in heb:

    Documentaire
    Portretten.


    Moeilijk keuzes allemaal.
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

    Voor intereur en landschappen is een 12-24 van bv Tokina heel geschikt. Je kan ook nog naar bv 11-16 mm gaan.
    En als aanvulling op je 17-50 mm kan je denken aan Sigma 85 mm/1.4.

    Erg fraai en zeer geschikt voor portret. Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen een fijn objectief!
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

      Met een groep zal je toch veel foto's met available light maken denk ik.

      Misschien is een Sigma 1.4 30mm interessant voor je, ook zou je misschien kunnen kijken naar lenzen waarmee je het perspectief kunt overdrijven.

      Daarnaast ben ik persoonlijk jaren terug al geen fan geworden van de 40d, ik vond de files van een 30d of 5d wat natuurlijker overkomen.


      Misschien is het een goed idee om eens aan te geven wat je budget is? Het volgen van een band is tenslotte ook een enorme investering in tijd, het zou jammer zijn als je dan in je fotografie te veel beperkt zou zijn.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

        Spanjaart,
        Hoe stonden de settings van je 40D?

        Voor mij was mijn 40D de opvolger van mijn 30D en is nu mijn back-up camera van mijn 5D MK2. Daarnaast zet ik hem vaak en nog steeds om productfoto's te maken.

        Van minder natuurlijke kleuren heb ik, tot op heden, bij de 40D geen last.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Spanjaart,
          Hoe stonden de settings van je 40D?

          Voor mij was mijn 40D de opvolger van mijn 30D en is nu mijn back-up camera van mijn 5D MK2. Daarnaast zet ik hem vaak en nog steeds om productfoto's te maken.

          Van minder natuurlijke kleuren heb ik, tot op heden, bij de 40D geen last.
          Ik werkte altijd in raw. Maar in vergelijking met de 5D en 30d vond ik de files er allemaal wat "geknepen" uitzien, destijds vermoedelijk een combinatie van low pass filter/sensor en CS2.

          In geval van TS denk ik dat veel tijd en moeite investeren met een dx body van 4 jaar terug minder 'wow' foto's op zal leveren dan redelijk is. Een 5D met een 24L of 35L zal veel moois kunnen maken, een Nikon D700 met een 24-70 ook.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

            Wat betreft het maken van foto's met available light klopt 100%. Maar dat is niet altijd even veel. Het is eerst en vooral geen wel gekende groep, en backstage is de verlichting toch nog weer een stuk anders als tijdens een show.

            Heb al meer gehoord over de 85mm als portretlens.

            Twijfel al langer om de 5DmkII te kopen. Maar ik denk dat ik het nu nog ga stellen met mijn 40D en heel geduldig ga wachten en zien wat de opvolger van de 5DmkII gaat geven.
            EMBLEMATA.BE
            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

              Lees wel nog positieve dingen over de Tokina 11-16mm F2.8 AT-X PRO DX Canon.....
              Die zou ook een aanvulling kunnen zijn voor mijn 17-50
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

                Ga dus voor de Tokina 11-16.
                Dit is de aanvulling voor de 17-50 tamron.

                de 28-135 canon gaat eruit en die ga ik dan vervangen door een 85 of 100mm lens.
                EMBLEMATA.BE
                http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

                  Als je denkt over FF niet meer investeren in cropglas.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

                    Klopt, maar FF zal voor de langere baan zijn. Blijf bij Canon en denk dat ik ga bekijken wanneer de 5DmkIII komt en wat die precies brengt.
                    EMBLEMATA.BE
                    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

                      De verplichte 70-200 mm f 2.8 IS !
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moeilijkheden met evolutie in lenzen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        De verplichte 70-200 mm f 2.8 IS !
                        Ik merk dat ik momenteel het liefst werk met brede lenzen...ook bij concerten.
                        EMBLEMATA.BE
                        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                        Comment

                        Working...
                        X