Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie deal? Canon EOS 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goeie deal? Canon EOS 1000D

    Hoi,

    ik kan van kennissen een Canon overkopen. Hij is twee jaar oud, 5000 kliks, lens heeft 1500 kliks, betrouwbare mensen. Nu vraag ik mij af of ik een goeie deal doe door 400 euro te betalen voor onderstaande pakket. Ik denk persoonlijk van wel, maar ben nog een leek in reflexcamera's dus...
    Het zou mijn eerste reflex zijn, trouwens.

    *Body Eos 1000D
    *Lens 18-135 van Canon
    *Reservebatteij
    * kaart 4GB kingston
    * zonnekap
    * batterijlader

    Alvast bedankt voor jullie advies!

  • #2
    Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...m-is-bulk.html

    das het nieuwer model, met 2j garantie er bovenop dus

    een reservebatterij kan je vinden meestal voor 20-30 euro in third-party merken en dan een geheugenkaartje van 4 gig kost 15 euro ofzo mss

    ruw geschat zit je dus met een nieuwe kit in dezelfde klasse aan 700 euro

    prijs lijkt me zeker met het aantal clicks op het toestel vrij fair maar de finale beslissing ligt bij jou natuurlijk
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

      Dankjewel Userke!
      Biedt de 1100D zoveel meer dan de 1000D (behalve dan de twee jaar garantie die natuurlijk ook wel heel wat waard is)? Op het eerste zicht is er niet zo héél veel verschil tussen de twee, hé?

      Comment


      • #4
        Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

        Deze test van de 1100D verwijst hier en daar naar verschillen met zijn voorganger:
        The bottom-end of the interchangeable lens camera has become fiercely competitive with manufacturers culling features and cutting-corners to offer a tempting upgrade path from compact cameras, at the most attractive price. As a result we've seen control dials, orientation sensors and even focus motors disappear to reduce the manufacturing costs of these entry-level, gateway cameras. From the consumer's perspective, of course, we've also seen technologies once only in the reach of the professionals filter down to almost compact camera prices.

        Comment


        • #5
          Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

          Bedankt!

          Ik kreeg ondertussen ook het advies nog wat verder te sparen en te gaan voor een 500D of 550D... Om mij de keuze nog wat moeilijker te maken!

          Comment


          • #6
            Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

            Oorspronkelijk geplaatst door Noeke Bekijk bericht
            Bedankt!

            Ik kreeg ondertussen ook het advies nog wat verder te sparen en te gaan voor een 500D of 550D... Om mij de keuze nog wat moeilijker te maken!
            deze toestellen zijn idd nog een stapje beter vermoedelijk en dan hebben we het vnl over bediening

            jij dient zelf de keuze te maken

            je kan beginnen m.i. met de 1000d, je keuzes maken van de facetten die je interesseren, daar dan 1st de kwaliteitslenzen voor kopen om dan nadien bvb een upgrade te doen van body en dan zal je als je de degelijke lenzen bezit, alsook de kennis en ervaring, zelfs naar een semi-pro body gaan in de xxD klasse

            er is zeker en vast niets mis met een instapmodel om te leren, integendeel!
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

              Als ik even wat leesvoer ter vergelijking er mag tussen gooien:

              Ik verkocht mijn 1000D drie maanden geleden in onderstaand pakket voor 375 euro:
              - body 10.000 kliks
              - 4GB kaartje
              - 2 accu's
              - 18-55 IS kitlens + uv filter
              - Sigma 50-200 4-5.6 lensje

              En dat was met nog bijna een jaar garantie en ook aan een kennis.

              Ik vind wel dat het verschil qua specificaties tussen een 1100D en 550D wel een van de grootsten is t.o.v. het prijsverschil. In euro's niet zo veel, in percent natuurlijk wel, maar toch: de 1100D heeft een pak lagere resolutie, en dat geldt voor zowel de sensor als de lens.
              Als je ziet wat je meer krijgt voor je geld, is de 1100D amper te verantwoorden. Tenzij je natuurlijk helemaal geen behoefte hebt aan die betere specificaties en/of op een krap budget zit.

              Qua bediening is er overigens niet zó veel verschil; het zit hem vooral in de specs.

              Last edited by florholvoet; 30 november 2011, 17:46. Reden: vergelijking toegevoegd
              Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

              Comment


              • #8
                Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

                Hoi super dat je hier bent ingelogd hier kan je super veel informatie op doen

                Comment


                • #9
                  Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

                  Ja, dacht eerst ook: eerst maar even instapmodel kopen om ermee te leren werken en dan daarna upgraden, maar... manlief is niet zo begeesterd van fotografie als ik en zou het niet kunnen begrijpen dat ik over een jaartje ofzo dan alweer een nieuwe body zou willen kopen...
                  Dus ik spaar liever nog even voort om dan meteen iets te kopen waar ik een paar jaartjes mee verder kan zonder er spijt van te hebben.

                  Bedankt voor de welkom, trouwens!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Noeke Bekijk bericht
                    Ja, dacht eerst ook: eerst maar even instapmodel kopen om ermee te leren werken en dan daarna upgraden, maar... manlief is niet zo begeesterd van fotografie als ik en zou het niet kunnen begrijpen dat ik over een jaartje ofzo dan alweer een nieuwe body zou willen kopen...
                    Dus ik spaar liever nog even voort om dan meteen iets te kopen waar ik een paar jaartjes mee verder kan zonder er spijt van te hebben.

                    Bedankt voor de welkom, trouwens!
                    je zal wel eventjes zoet zijn hoor met dat toestel voor je dan ten gronde kent

                    het grootste verschil in kwaliteit wordt trouwens gemaakt door de lenzen en niet door een body, dit kunnen er hier veel bewijzen met een oude 350d met bvb 17-55 2.8 IS op.
                    zij kennen hun toestel volledig en hebben hierop dan een kwaliteitslens geplaatst.
                    dit zal mooiere en betere foto's opleveren dan een newbie die direct het duurste van het duurste wilt qua body zoals bvb een 7d met een kitlensje op omdat hun budget geen beter glas toelaat
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goeie deal? Canon EOS 1000D

                      Mijn advies ken je al he
                      -=_-__________________________________________________ __-_=-
                      Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                      -=_-__________________________________________________ __-_=-

                      Comment

                      Working...
                      X