Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop camera

    Ik zit hier met een vraag bij aanschaf nieuwe camera, en dit is wel de plaats voor zulke vragen . Momenteel werk ik met een panasonic lumix DMC-G2( is mijn eerste betere camera), ben er erg content van ideal als instap camera vind ik.
    Nu vind ik het tijd voor aanschaf betere (?)speigelreflex camera, maar de keuze is zo groot daarom mijn vraag . Na een 2tal jaar ervaring (en cursusen) vind ik het nu de tijd, voor deze overstap.
    Ik ben volledig vrij van merk keuze aangezien ik alles nog moet aanschaffen, nu twijfel ik tussen 7D en d300 of misch 2de hands d700.Ik heb het meeste intresse in macro en sportfotografie, kunnen jullie mij een beetje licht in de duisternis laten schijnen ?

  • #2
    Re: Aankoop camera

    Oorspronkelijk geplaatst door casie Bekijk bericht
    Ik zit hier met een vraag bij aanschaf nieuwe camera.....
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop camera

      Misschien moet je zelf eerst een keuze maken FF of APS-C.

      De voor en nadelen zijn bekend. Kan je aangeven wat jouw voorkeuze is?
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop camera

        De keuze zal gaan tussen 7D of D300 denk ik , ik ,had de D700 erbij genomen omdat ik van iemand een een D700 ( in vertrouwen en tegen aantrekellijke prijs) kan overnemen.
        Ik denk dat ik bij mijn lens keuze wel rekenning ga houden met eventuele latere fullframe camera.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop camera

          Wat is je budget?
          Welke van de 2 genoemde camera's vind je het lekkerst in je handen liggen?
          Welke menusstructuur spreekt jou het meeste aan?
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop camera

            Budjet is ca 3 a 4000 euro, beide camera's zijn bijna gelijk van prijs. Bij de goede(pro) lenzen is er bij canon meer keuze (betaalbare)vind ik , maar ik word een beetje naar nikon getrokken.
            Ik heb al eens een dag nikon camera van collega mogen gebruiken, voor macro werk.
            Dit is mij wel reuze bevallen was een D700 (camera die meenam in eerste bericht)

            Comment

            Working...
            X