Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Phottix easy up softbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test Phottix easy up softbox

    Ik ben momenteel een Phottix easy up softbox aan het testen en ik zou wel eens willen weten of de kwaliteit van het licht nu minder zou zijn dan de westcott Apollo softbox.
    De Phottix easy up die ik test is de 60x90cm softbox. Wat mij opvalt is dat het licht onder in de softbox feller is dan boven in de softbox. Wel vreemd omdat de speedlite boven in de softbox zit. Ik denk dat dit te maken heeft met de hoek van het licht in de softbox. De speedlite die ik gebruik is een Canon 580EX MKII. Met een lichtmeter meet ik twee stops verschil in licht. Ik vraag me af of dit in de Apollo softbox ook het geval is? Misschien heb je met deze softboxen geen last van hotspots maar wel last van dark areas.

    Het beste resultaat wat ik kon halen voor de verdeling van het licht is de softbox was met de flitser aan het einde van de stang van de paraplu en de groothoek klepje voor de flitser. Ik zal binnenkort wat foto's op mijn site zetten van de test.
    Last edited by mmuetst; 27 november 2011, 22:33.

  • #2
    Re: Test Phottix easy up softbox

    Ben wel benieuwd naar jou test! Laat maar weten wanneer die online staat.
    Ik ben ook aan het kijken naar een Westcott Apollo Flash Kit.

    Comment


    • #3
      Re: Test Phottix easy up softbox

      en reeds foto's op je site michael?

      Kan je nog eens de link er naartoe plaatsen?
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Test Phottix easy up softbox

        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht

        Kan je nog eens de link er naartoe plaatsen?
        Klik op zijn naam ->Bekijk openbaar profiel-> Contactinformatie -> website
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Test Phottix easy up softbox

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Klik op zijn naam ->Bekijk openbaar profiel-> Contactinformatie -> website
          jaja, das just mor tstaat toch nog nie op de site precies
          dormee, mss dattem het daar vergeten te linken is
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Test Phottix easy up softbox

            Geduld, geduld, heren. Ik heb nog bezig met de test. Ik zie dat als je de flitser laat liggen (dus langgestrekt met de as van de plu mee) het licht het beste tot zijn recht komt. Ik zal deze week de test plaatsen (was nog druk met een fotoboek van mijn vakantie foto's uit Australië) en zal ook een linkje plaatsen. De Easy-up komt nu trouwens wel met een grid.....wel balen, heb ik mijn versie te vroeg gekocht
            Ik heb trouwens in huis een test gedaan met mijn Yongnuo St-E2 en deze softbox. Normaal zou je zeggen dat het IR signaal de flitser niet kan bereiken, maar tot mijn grote verbazing werkt alles prima. Dit is dan wel binnen in huis met lichte muren die het IR signaal weerkaatsen. De flitser heb ik de kop 180 graden gedraaid zodat de sensor van mijn 580EX II naar voren "kijkt".

            Groeten Michael
            Last edited by mmuetst; 4 december 2011, 12:32.

            Comment


            • #7
              Re: Test Phottix easy up softbox

              Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
              De Easy-up komt nu trouwens wel met een grid.....wel balen, heb ik mijn versie te vroeg gekocht
              je kan die ook apart kopen: click
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Test Phottix easy up softbox

                Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                De Easy-up komt nu trouwens wel met een grid.....wel balen, heb ik mijn versie te vroeg gekocht

                ja, was dus de reden waarom ik deels de octo had / heb besteld want had het ook te laat gezien dat de softbox ook met grid nu beschikbaar was
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Test Phottix easy up softbox

                  Dit zijn mijn eerste testresultaten: Ze zijn gemaakt met ISO 50 en F22 met een sluitertijd van 1/200 Flitser op vol vermogen. Bij foto 1 zit de flitser aan het einde van de softbox (dus tegen het witte doek aan). Je ziet duidelijk het donkere gedeelte boven in de softbox. Flitser: Canon 580EX II aangestuurd door Phottix Odin en Nissin PS300 powerpack.
                  Foto 1:

                  Foto 2 met diffuus:

                  Foto 3 en 4 met groothoekklepje van de flitser, dus op 14mm.
                  Foto 3:

                  Foto 4 met diffuus:

                  Foto 5 en 6 met de flitser naar achter geschoven:
                  Foto 5:

                  Foto 6 met diffuus:


                  Hier een foto met de softbox in de tuin poesje van de buren. Flitser aangestuurd door de Yongnuo ST-E2 met flitscompensatie -1:


                  En hier laat ik zien dat je met deze softbox en de ST-E2 geen direct zicht hoeft te hebben (ik moet er wel bij melden dat het vandaag erg bewolkt was en ik weet niet of dit ook op een zonnige dag lukt).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Test Phottix easy up softbox

                    Ik heb de test klaar, kijk maar op: http://members.casema.nl/mmuetstege/Phottixeasyup.html
                    Groeten Michael

                    Comment


                    • #11
                      Re: Test Phottix easy up softbox

                      hier is intss de octo-versie toegekomen, compact en vrij easy op te stellen, het is wel wat zien met de velcro om alles goed op te spannen en dicht te maken

                      hier wordt hij volledig gevuld, ik heb wel onmiddellijk de flits liggend gelegd in de octo en bij het gebruiken van de grid, dien je het diffuserscherm voldoende naar binnen te bevestigen
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment

                      Working...
                      X