Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

    De 'oude' serie Nex 5 staat momenteel erg interessant geprijsd. Loont het de moeite om de meerprijs te betalen voor de nieuwe series (mijn voorkeur zou dan uitgaan naar de nieuwe C3) ? Waarom -of waarom niet- zouden jullie voor de nieuwe versie kiezen ?

    ps: Ik zie dat de meeste gereputeerde internetwinkels nog de Nex5 in stock hebben, maar meestal met 1 lens. Weet iemand of ze ergens de kit hebben met beide lensjes (18-55 + 16mm) ?
    A picture a day, keeps the doctor away.

  • #2
    Re: Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Ewok Bekijk bericht
    Weet iemand of ze ergens de kit hebben met beide lensjes (18-55 + 16mm) ?
    http://www.4allshop.nl/NEX5DS.CEE5?ref=tweakers

    Comment


    • #3
      Re: Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

      Ik ben in het bad gesprongen en heb de Nex 5 met 16mm pancake besteld bij studio73,
      prijs: 299euro. Voor die prijs kon ik het echt niet laten liggen.
      En nu wachten op levering

      Sen

      Comment


      • #4
        Re: Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

        Ik ben in het bad gesprongen en heb de Nex 5 met 16mm pancake besteld bij studio73,
        prijs: 299euro.
        Dat is inderdaad een interessante prijs. Doch ze is niet op voorraad en gezien het de laatste zijn van de 1e serie twijfel ik of ze nog terug voorradig komen. Ik heb alvast een mailtje gestuurd. Bedankt voor de tip .
        A picture a day, keeps the doctor away.

        Comment


        • #5
          Re: Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

          Deze 18-55 lens + deze Nex-5 + 16mm, kom je uit op 490€.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

            Dit is hét dilemma é

            Super prijs en goed toestel of goede prijs en super toestel

            Ik zou wellicht gaan voor de 5N omwille van de nog betere sensor en veel uitgebreidere videomogelijkheden. Touchscreen zorgt voor extra gebruiksgemak!
            De nieuwe sluiter (20ms vertraging ipv 100ms vertraging) zijn voor mij ook al een goede reden voor de 5N te verkiezen!

            En zo zijn er nog wat serieuze upgrades aan de 5N tov de 5! (zoals iso 100, 10 fps ipv 7, in camera correcties voor de lens als je jpegs schiet, mogelijkheid tot elektronische optionele zoeker...)

            Comment


            • #7
              Re: Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

              Beste Ewok,

              Ik heb wel een mailtje van studio73 gekregen dat ze nog 2 setjes op voorraad hadden en dat ik er ééntje kon bestellen wat ik ook gedaan heb.
              Hopelijk zijn ze van hun woord.

              Comment


              • #8
                Re: Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

                Als je met allebei gewerkt hebt, en ze zijn evenduur, dan wil je de oude 5 niet meer. Het verschil is echt wel groot. toestel is sneller, touchscreen met AF is aangenaam in gebruik, en de high iso is nog een pakje beter. Ook de evf kan erop.
                Daarom is het prijsverschil ook zo groot. Anders wil niemand de oude.
                Last edited by Rudy; 28 november 2011, 11:11.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Nex kopen: 1e of 2e series ?

                  Ik ben het eens met Rudy, het verschil tussen beide maakt het prijsverschil goed, maar je kan ook héél veel plezier hebben met de oude NEX 5 en als je die dan kan hebben aan een zacht prijsje heb je dubbel plezier.
                  Het is wel duidelijk dat ze van hun stock Nex 5 vanaf willen, vorig week was ik op een professionele videobeurs en bij aankoop van een Sony Videocamera kreeg je der gewoon een NEX 5 cadeau.

                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment

                  Working...
                  X