Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luang Prabang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luang Prabang

    Het 'oude' koninklijke paleis aldaar..


  • #2
    Re: Luang Prabang

    Oei Steven, omvallende palmbomen en een scheve muur. Dit vraagt om perspectiefcorrectie.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: Luang Prabang

      Ik ben niet zeker , maar volgens mij staat het gebouw gewoon scheef en moet dit even recht gezet worden.
      Verder vind ik het wel een geslaagde foto.

      Groetjes,
      Myriam
      Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
      www.myriamvos.jalbum.net of facebook

      Comment


      • #4
        Re: Luang Prabang

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
        Oei Steven, omvallende palmbomen en een scheve muur....
        yep...heel jammer van deze opname.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Luang Prabang

          yep...heel jammer van deze opname.
          Misschien niet. Met Photoshop kan je met de tool cameravervorming (vertikaal perspectief) toch nog een behoorlijk resultaat bekomen.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: Luang Prabang

            Heb hier eigenlijk geen ervaring mee

            Heb eens een poging gedaan in Lightroom, zou moeten gaan tot ongeveer een correctie van -40 en dan verlies ik een pak van de foto.

            Bedankt alleszins voor de commentaar! Toont aan dat er bij spelen met ultragroothoek meer bij komt kijken dan je denkt

            P.S. Als iemand een mooi uitgevoerde perspectiefcorrectie hiervan wil laten zien, altijd welkom..


            Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
            Misschien niet. Met Photoshop kan je met de tool cameravervorming (vertikaal perspectief) toch nog een behoorlijk resultaat bekomen.

            Comment


            • #7
              Re: Luang Prabang

              supergroothoek geeft altijd perspectiefvertekening en dat wordt nog versterkt als je naar boven toe fotografeert. Met groothoek krijg je er veel meer op maar het is zoals je zegt....als je het perspectief dan moet beginnen corrigeren verlies je zodanig veel van de foto dat het voordeel van supergroothoek meteen ook wegvalt. Dan kan je evengoed een gewone lens gebruiken en de supergroothoek thuis laten (scheelt ook een pak gewicht).

              Ik vind de kleuren wel heel mooi en mij stoort het groothoekeffect niet, al denk ik wel dat hij een beetje te veel overhelt naar links.
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #8
                Re: Luang Prabang

                even mee zitten spelen. In LR perspectiefcorrectie verticaal -14. Maar eerst met waterpas rechtgezet op één van de verticale lijnen in de "hal"
                Het is nog niet wat het zijn moet maar naar mijn mening toch wel een stukske beter.
                Als ie eraf moet laat het maar weten.
                (ik heb me wel geen zorgen gemaakt om de kwaliteit)

                Groeten, Bert

                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Luang Prabang

                  Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                  Het is nog niet wat het zijn moet maar naar mijn mening toch wel een stukske beter.
                  Als ie eraf moet laat het maar weten.
                  (ik heb me wel geen zorgen gemaakt om de kwaliteit)

                  Groeten, Bert
                  Ziet er inderdaad beter uit qua lijnenspel
                  Mag gerust blijven staan hoor

                  Comment


                  • #10
                    Re: Luang Prabang

                    het oogt dan wel minder scheef maar de kwaliteit is wel naar de wuppes. De scherpte is door al dat uitrekken compleet weg.
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Luang Prabang

                      Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                      het oogt dan wel minder scheef maar de kwaliteit is wel naar de wuppes. De scherpte is door al dat uitrekken compleet weg.
                      Ik heb een klein bestandje (paar honderd KB) binnengehaald, aangepast, en teruggeplaatst. Kwaliteits verlies heeft met het "uitrekken" van dat kleine bestandje te maken. Als je dat met het origineel zou doen zie je geen kwaliteitsverlies.

                      Groeten, Bert
                      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                      www.bertofotografie.be

                      Comment

                      Working...
                      X