Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 100 met Sony 18-250 objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alpha 100 met Sony 18-250 objectief

    Sinds kort heb ik de bovenstaande combinatie, maar er nog niet echt blij mee. De autofocus is traag en af en toe stelt hij helemaal niet scherp. Een snelle foto is dus eigenlijk niEt goed mogelijk. Ik heb alle standen van AF al geprobeerd, maar het blijft een probleem. Weet iemand of dit een bekend probleem is en of dit simpel is op te lossen?

  • #2
    Re: Sony alpha 100 met Sony 18-250 objectief

    ik heb steeds een alpha 100 gehad en heb nooit problemen gehad met scherpstellen.
    Als backup camera werkt hij nog steeds perfect.
    Heb je dit probleem enkel met de 18-250 lens of ook met andere objectieven?
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Sony alpha 100 met Sony 18-250 objectief

      De A100 is een 5 jaar oud model, intrinsiek al niet echt snel, een superzoomlens (zoals de 18-250) is op zijn beurt ook weer traag...de combinatie is dus al helemaal...

      Er valt weinig aan te doen, het centrumpunt om scherp te stellen is het beste als de nadruk ligt op accuraatheid en snelheid. Upgraden naar een nieuwe body zal ook enorm veel doen, maar de 18-250 zal nooit plots een snelheidsmonster worden!

      Comment


      • #4
        Re: Sony alpha 100 met Sony 18-250 objectief

        Ik zou overschakelen naar een SLT, staan bekend om hun zeer snelle AF. Een A35/A55 is ook al goed, maar nog beter uiteraard is een A65/A77 en dan vooral voor de betere OLED viewfinder.
        Af snelheid is afhankelijk van combinatie body en lens, dus neem je bv. een Sony lens met SSM (70-400g,70-200g) dan ga je er weer op vooruit.
        Sigma heeft ook een goede 70-200/2.8 met snelle AF (HSM).
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony alpha 100 met Sony 18-250 objectief

          Oorspronkelijk geplaatst door Vmdejong Bekijk bericht
          Sinds kort heb ik de bovenstaande combinatie, maar er nog niet echt blij mee. De autofocus is traag en af en toe stelt hij helemaal niet scherp. Een snelle foto is dus eigenlijk niEt goed mogelijk. Ik heb alle standen van AF al geprobeerd, maar het blijft een probleem. Weet iemand of dit een bekend probleem is en of dit simpel is op te lossen?
          Een niet extreem dure oplossing daarvoor is een body met sterkere AF-motor kopen (a700's zijn gemakkelijk te vinden tegenwoordig, en maken die combinatie met 18-250 véél sneller), of een snellere lens kopen (bv. Sigma 18-250 HSM als je hetzelfde bereik wil).
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony alpha 100 met Sony 18-250 objectief

            Heb eveneens de A100 gehad maar dan met de tamron 18-250 combinatie. Inderdaad niet de snelle combinatie, en niet de meest scherpe lens. maar eens je de lens goed kent kan je er toch wel knappe foto's mee maken. Op mijn A700 had ik de indruk dat de tamron minder goed presteerde dan op de A100 en de foto's iets softer waren.
            Last edited by guido1956; 28 november 2011, 09:18.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM
              ik heb steeds een alpha 100 gehad en heb nooit problemen gehad met scherpstellen.
              Als backup camera werkt hij nog steeds perfect.
              Heb je dit probleem enkel met de 18-250 lens of ook met andere objectieven?
              Ik heb dit probleem alleen met de 18-250.

              Comment

              Working...
              X