Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binnekant (zeer) oude kerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Binnekant (zeer) oude kerk

    Tijdens een urbex tocht zijn we in een zeer oude en verlaten kerk binnen geweest, waar het vrij donker was en waar de tand des tijds vreselijk heeft toegeslagen.. Toch nog een prentje geschoten en met behulp van een kleine zaklamp en veel schuiven met de knoppekes ben ik dan tot volgend resultaat gekomen..ter info, met een 15mm fisheye genomen.


  • #2
    Re: Binnekant (zeer) oude kerk

    Wat een sfeertje . Knappe opname. Een beetje over-the-top. Maar dat is hier zeker niet fout.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: Binnekant (zeer) oude kerk

      tof urbex shot
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Re: Binnekant (zeer) oude kerk

        Alles is over de top, maar dat maakt de foto juist interessant, al betwijfel ik of God het
        met deze bewerking eens zou zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Binnekant (zeer) oude kerk

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Alles is over de top, maar dat maakt de foto juist interessant, al betwijfel ik of God het
          met deze bewerking eens zou zijn.
          Heb hem die bewerking eerst laten zien en hij knipoogde...

          Comment


          • #6
            Re: Binnekant (zeer) oude kerk

            Ik volg zeker m'n voorgangers.. knap!
            Persoonlijk zou ik aan de linkerzijde een kleine cm croppen, dan staat hij perfect symmetrisch
            Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

            Comment


            • #7
              Re: Binnekant (zeer) oude kerk

              Oorspronkelijk geplaatst door smetje Bekijk bericht
              Heb hem die bewerking eerst laten zien en hij knipoogde...
              Smetje ge liegt echt want mijn contacten beweren het tegendeel... haha onzen Heer kreeg er buikkrampen van....
              Vind het toch wel humoristisch, over the top kan ook iets hebben!
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Binnekant (zeer) oude kerk

                Bewerking is niet over the top, is gewoon verschrikkelijk .
                Sorry hoor.

                peter
                www.peterlaurent.be

                Comment


                • #9
                  Re: Binnekant (zeer) oude kerk

                  Dit maakt het niet echt mooi meer. Je kijkt niet naar het resultaat van een foto, maar eerder naar het resultaat van een bewerking. Dat vind ik jammer.
                  Niet tegen het gebruik van hdr-bewerking, zeker niet, maar de mate van toepassing.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Binnekant (zeer) oude kerk

                    Bruno,
                    ik snap wel waar je naartoe wil en ik ben er me ook van bewust dat het een zware bewerking is die ik hier heb toegepast en dat is een kwestie van smaak natuurlijk, je bent voor of je bent tegen..Echter denk ik, als alle foto's eens onbewerkt moesten gepost worden, dat we dan heel andere en vaak saaie beelden te zien zouden krijgen.
                    Maar ik respecteer en aanvaard elk zijn mening hoor!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Dit maakt het niet echt mooi meer. Je kijkt niet naar het resultaat van een foto, maar eerder naar het resultaat van een bewerking. Dat vind ik jammer.
                    Niet tegen het gebruik van hdr-bewerking, zeker niet, maar de mate van toepassing.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Binnekant (zeer) oude kerk

                      De bewerking is er inderdaad zwaar over maar hier kan dat perfect. Ik mag dat wel.

                      Groeten, Bert
                      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                      www.bertofotografie.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Binnekant (zeer) oude kerk

                        jammer genoeg was mijn eerste reactie: "wow, dit is er zwaar over ...."

                        en mijn tweede reactie blijft hetzelfde ...

                        dit is eigenlijk geen foto meer

                        sorry
                        Mijn website: http://www.michelpyck.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Binnekant (zeer) oude kerk

                          Moeilijke discussie en zeker in de wereld van de Urbex waar het HDR-gebruik hypet.
                          Ik ben een drietal jaren geleden ook gebeten geweest door de HDR microbe maar vanaf dan heb ik talloze malen moeten vaststellen dat ik, na een uur doelloos met de schuivertjes spelen geen meter verder was dan een van de oorspronkelijke foto's.
                          Mijn HDR's maken nog geen één procent uit van mijn Urbexgedoe, ik beschouw het echt als een noodoplossing. Puur functioneel.

                          Geen negatief woord over deze foto en ik wil absoluut niemand voor het hoofd stoten (naar verluid heb ik daar -weliswaar niet op BD- een patent op ); maar hij is o-zo herkenbaar in het milieu.
                          Ik heb er zo al te veel gezien en weiger om er aan mee te doen. Hoe was het daar nu écht ? Wel gevoel had je daar ? Wat heb je daar echt gezien ?
                          Het licht is wat het was en als je pech had had je pech.

                          In het IJslands vertaald is een fotograaf letterlijk "iemand die schildert met licht" maar we moeten nu ook niet overdrijven vind ik. Ik bedoel : niet schilderen met het licht dat er niet is.

                          PaulM (winterblues int kwadraat)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Binnekant (zeer) oude kerk

                            De bewerking is er zwaar over. Het is geen foto meer. Dat het met een fish-eye gemaakt is maakt de foto er niet spectaculairder mee. Ik wil best wel eens een originele opname zien. (desnoods met stacking werken)
                            Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Binnekant (zeer) oude kerk

                              Oorspronkelijk geplaatst door smetje Bekijk bericht
                              Bruno,
                              ik snap wel waar je naartoe wil en ik ben er me ook van bewust dat het een zware bewerking is die ik hier heb toegepast en dat is een kwestie van smaak natuurlijk, je bent voor of je bent tegen..Echter denk ik, als alle foto's eens onbewerkt moesten gepost worden, dat we dan heel andere en vaak saaie beelden te zien zouden krijgen.
                              Maar ik respecteer en aanvaard elk zijn mening hoor!

                              Dat is wijsheid daar ziet men de echte fotograaf

                              grt Ricardo

                              Comment

                              Working...
                              X