Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400D

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar wat advies.
    Momenteel heb ik een canon 400D, maar wil binnenkort mij een nieuwer model aanschaffen. Ik zou het graag bij Canon willen houden. Ik ben maar amateur en trek meestal familie foto's of foto's op vakantie. Enige hulp met tips of voorstellen voor een nieuwe Canon zijn welkom.

    Ook krijg ik heel vaak op mijn scherm (net voor ik een foto wil nemen) BUSY erop, dan kan ik geen foto nemen en mis ik zo vaak leuke instant fotomomenten. Waarop moet ik bij men volgend toestel letten dat dat niet zo vaak erop komt ? Of ligt het aan mij mss

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Canon 400D

    Hmmm. Beetje vaag naar de eisen die je aan je nieuwe camera stelt. Ik ben van een 400D naar een 60D gegaan, met het volgende duidelijke verlanglijstje: hogere ISO's, kantelbaar scherm (veel macro fotografie), liveview, groter.

    Vertel eens wat jouw beweegredenen zijn om een upgrade te doen vanaf een 400D. Wat kom je tekort, tegen welke beperkingen loop je aan, ...? Ook vermelding van budget kan handig zijn.

    Het 'busy' fenomeen komt voornamelijk door een (veel) te traag geheugenkaartje.
    www.elwee.net

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400D

      Hoi Elwee,

      De hoofdreden is eigenlijk dat het model niet meer gemaakt wordt en dat als ik er stukken aan krijg , wel eens lang ga kunnen wachten op herstellingen. Een vriend van mij heeft dit al meegemaakt. En aangezien mijn budget het nu toelaat om er eentje aan te schaffen ,wilde ik effe mijn vraag stellen hier.

      Mijn budget ,rond een 600 € dacht ik.

      Toch bedankt voor de snelle reactie

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400D

        neem gewoon de opvolger van de 400D. Neem de 600D of 550D beide heel goeie toestellen, het moet niet altijd duur zijn om zich te amuseren
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door Romy78 Bekijk bericht
          Hallo,

          Ik ben op zoek naar wat advies.
          Momenteel heb ik een canon 400D, maar wil binnenkort mij een nieuwer model aanschaffen. Ik zou het graag bij Canon willen houden. Ik ben maar amateur en trek meestal familie foto's of foto's op vakantie. Enige hulp met tips of voorstellen voor een nieuwe Canon zijn welkom.

          Ook krijg ik heel vaak op mijn scherm (net voor ik een foto wil nemen) BUSY erop, dan kan ik geen foto nemen en mis ik zo vaak leuke instant fotomomenten. Waarop moet ik bij men volgend toestel letten dat dat niet zo vaak erop komt ? Of ligt het aan mij mss

          Alvast bedankt.
          Die busy heb ik enkel als mijn flits nog moet opladen,
          dus als ik veel met flits trek, heb ik daar problemen mee,

          anders heb ik met mijn 400D nog bijna nooit een busy kadertje gehad :s
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400D

            ALs je je oude lenzen wil blijven gebruiken kan je best zoals reeds gezegd gaan voor de 550D of de 600D.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door Romy78 Bekijk bericht
              Hoi Elwee,

              De hoofdreden is eigenlijk dat het model niet meer gemaakt wordt en dat als ik er stukken aan krijg , wel eens lang ga kunnen wachten op herstellingen. Een vriend van mij heeft dit al meegemaakt. En aangezien mijn budget het nu toelaat om er eentje aan te schaffen ,wilde ik effe mijn vraag stellen hier.

              Mijn budget ,rond een 600 € dacht ik.

              Toch bedankt voor de snelle reactie
              LOL. Zo had ik er nog niet over nagedacht... 'k Zal 't in het vervolg ook eens proberen bij mijn vrouw: 'Schat, ik koop nu een nieuw fototoestel want 't oude wordt niet meer gemaakt, en als 't kapot zou gaan zal ik lang moeten wachten op een herstelling.' 'k Vrees alleen dat dat niet echt gaat pakken .

              Even serieus nu. Als er niets mis is met je 400D en je mist ook geen specifieke dingen, waarom zou je dan nu een nieuw toestel kopen voor het geval het oude ooit defect raakt? Waarom zet je die 600€ niet gewoon opzij totdat je 400D het opgeeft (of totdat er wel andere noden ontstaan)? Body's worden voor dezelfde prijs steeds beter. En een nieuwe body heb je zo gekocht in het geval van een defecte 400D, daarop moet je niet eindeloos wachten...

              Als je toch iets nieuw wil (kan ik best begrijpen, ik ben ook af en toe wel zo ), dan zal het met dat budget een 550D of 600D worden. Of je de meerprijs van de 600D voor jezelf kan verantwoorden moet je zelf uitmaken door de specs naast elkaar te leggen. Beiden hebben dezelfde sensor (die trouwens ook in de 60D zit en een stukje beter is dan die van de 400D, zeker op hogere ISO's), dus veel verschil in kwaliteit van de uiteindelijke foto's zal er niet zijn.

              Succes.
              www.elwee.net

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400D

                Bedankt allemaal voro jullie reacties .

                Comment

                Working...
                X