Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardware knopjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hardware knopjes

    Ik ben aan het onderzoeken welke Nikon mij het beste gaat liggen.
    Ik twijfel ts de D90 en de D5100

    Ik lees dat er op de D5100 te weinig hardware knopjes voorzien zijn, kan iemand eens specifiëren hoe en wat en waarom...

  • #2
    Re: Hardware knopjes

    niet tegen staande de recentere sensor op de D5100 is de D90 de betere camera...

    wat doet de D5100 beter? filmen, meer pixels, openklapbaar LCD, recentere sensor, betere video functie

    wat doet de D90 beter? interne focus motor, twee controle wieltjes, top LCD, pentaprisma, CLS sturing met interne flash, high speed sync, sneller, groter LCD

    ik zou zeker de D90 kiezen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Hardware knopjes

      Je hebt bij de 5100 maar één draaiwiel, waar je de sluitertijd en diafragma moet instellen. Bij de D90 heb je hiervoor 2 aparte draaiwielen.
      Bij de D90 heb je een schermpje bovenaan waar je al je instellingen kunt zien, bij de 5100 niet.
      En nog zo een paar knoppen, waardoor je de D90 niet van je oog weg moet halen om een instelling te veranderen. Bij de d5100 zal je af en toe in het menu een instelling moeten gaan veranderen.
      Ook kan je bij de d90 een batterygrip kopen, bij de d5100 kan dit ook maar voor alle functies te kunnen gebruiken moet je de grip met de body verbinden met een usb kabel...

      Voordeel van de D5100 is dat deze een betere sensor zou hebben...
      Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Hardware knopjes

        Ok ik neig nu eerder naar de D90 maar die pixels vd D5100 doen me toch nog twijfelen, evenzo de videofunctie (maar dat laatste zou me eigenlijk niet moeten overtuigen). Voor grote prints lijken veel pixels me wel interessanter of zou dat niet moeten wegen. Hoe groot kan je printen met een D90 zonder té veel korrel ?

        Zou ook erg fijn zijn als iemand de vergelijking met de D70s eens zou willen maken.

        Alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Re: Hardware knopjes

          Persoonlijk vind ik de D5100 een geweldig toestel: CLS gaat hier wel degelijk aangestuurd worden met de interne flitser. Het hangt er vooral van af welke lenzen je wilt gaan gebruiken. Er zijn tegenwoordig voldoende betaalbare AFS lenzen voorhanden om een interessante set samen te stellen. De zoeker van de D90 is wel beter, maar daar staat weer het handige LCD scherm van de 5100 tegenover.
          In de praktijk kun je met 1 instel wiel ook goed uit de voeten. Verder hebben veel knopjes een dubbele functie, maar als je daaraan gewend bent is er vlot en prima mee te werken.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Hardware knopjes

            Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
            Hoe groot kan je printen met een D90 zonder té veel korrel ?
            ik heb verschillende prints liggen/hangen van 70*127cm, da's best groot... gemaakt met een D200 en die zijn pico bello...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Hardware knopjes

              als je iets meer budget zou hebben zou ik zeggen D7000 , nieuwe sensor,hardware knopjes(2instel wielen),goede film,schermpje bovenaan,snel,groot enzovoort

              Comment


              • #8
                Re: Hardware knopjes

                Helaas niet meer budget maar ik denk dat het de D90 gaat worden, nu nog wat vragen over lenzen maar dan moet ik waarschijnlijk naar dat onderwerp verhuizen.

                Comment


                • #9
                  Re: Hardware knopjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
                  Helaas niet meer budget maar ik denk dat het de D90 gaat worden, nu nog wat vragen over lenzen maar dan moet ik waarschijnlijk naar dat onderwerp verhuizen.
                  Je gaat geen spijt krijgen van je D90!
                  Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hardware knopjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
                    Hoe groot kan je printen met een D90 zonder té veel korrel ?


                    Alvast bedankt
                    Heb een aantal jaar geleden een 50x75 print laten maken van een compactje,en zolang je daar niet met je neus tegen hangt is daar niks op aan te merken,dus staar je zeker niet blind op pixels.Ga voor de D90 zou ik zeggen,heb hem zelf ook en nog geen moment spijt van gehad.

                    Comment

                    Working...
                    X