Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telefish

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telefish

    In het kader van een opdracht voor de politie in verband met een crimineel onderzoek wil ik vanaf zo'n 150 m door het raam van een afgelegen boerderij een foto maken van de gehele kamer. Ik dacht zelf aan een lens van 808 of 810 mm, waarbij dan de 800 mm als telelensgedeelte dient en de rest als fisheye, om zodra ik door het raam ben zoveel mogelijk van de kamer te kunnen fotograferen. Bestaat zo'n lens en weet iemand waar ik zo'n lens eventueel kan huren?

    Zou het anders mogelijk zijn een standaard 800 mm en een fisheye met ducttape op elkaar te zetten? Werkt AF dan nog?

    Welke instellingen gebruik ik het best in deze situatie (iso, sluitertijd, diafragma)?

  • #2
    Re: Telefish

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    In het kader van een opdracht voor de politie in verband met een crimineel onderzoek wil ik vanaf zo'n 150 m door het raam van een afgelegen boerderij een foto maken van de gehele kamer. Ik dacht zelf aan een lens van 808 of 810 mm, waarbij dan de 800 mm als telelensgedeelte dient en de rest als fisheye, om zodra ik door het raam ben zoveel mogelijk van de kamer te kunnen fotograferen. Bestaat zo'n lens en weet iemand waar ik zo'n lens eventueel kan huren?

    Zou het anders mogelijk zijn een standaard 800 mm en een fisheye met ducttape op elkaar te zetten? Werkt AF dan nog?

    Welke instellingen gebruik ik het best in deze situatie (iso, sluitertijd, diafragma)?
    Wow?!


    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Telefish

      Is het dan al 1 april?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Telefish

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Is het dan al 1 april?
        Was ook mijn eerste reactie...
        Verder zou ik aan Leon aanraden zijn vraag aan de Sint te stellen, dat kan nog net.

        Comment


        • #5
          Re: Telefish

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Is het dan al 1 april?

          't Is zeker eens verfrissend zo'n optisch vraagstuk,is eens wat anders dan het geneuzel over C.O.C.'s en scherptediepte
          Ik heb nog een oude Sony 828 en een microscoop.Volgens mij,als je die twee aan elkaar hangt met Pattex en je zet er stroom op,is waarneming van dat boerderijvertrek mogelijk.Wel met het risico dat je hersenen veranderen in gelei.


          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Telefish

            Misschien kun je ook met een plan komen om de Euro te redden met een teleconverter, ducktape en geitenkaas?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Telefish

              Als je door dat raam niet de gehele kamer kan zien, gaat het nooit lukken op deze manier of er moet iets zijn uitgevonden om licht op afstand af te buigen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Telefish

                plak er anders ook nog een deeltjesversneller aan vast .

                1+1 = 3,141592653 ?

                Comment


                • #9
                  Re: Telefish

                  Met een modelhelicopter en een camera eraan kun je een foto door het raam maken, en zelf op 150 m afstand blijven.

                  Groet Hans.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telefish

                    Een criminele vlaag van verstandsverbijstering.
                    Ik denk dat er een paar hersendeeltjes versneld moeten worden.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telefish

                      Beste,

                      fysica is blijkbaar niet uw sterkte... dus hierbij wat les:

                      licht is een golf en die beweegt zich voort in een rechte lijn...
                      als je dus vanaf een paar honderd meter door een raam iets wil zien zal je enkel het deel
                      zien direct achter dat raam... het licht kan namelijk niet om het hoekje buigen om ook de rest van de kamer te tonen.... om dat te bereiken met je een lens plaatsen ter hoogte van dat raam die het licht buigt op die plaats... en enkel die plaats...

                      voor jouw doel heb je dus een lens nodig die fysiek exact de afstand is tussen jouw observatieplaats en het raam.... en ik vrees dat je die nogal moelijk kan camoufleren :-)
                      www.aeri-photography.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telefish

                        Hier lachen we wél mee, maar het illustreert naar welk niveau dit forum al een hele tijd aan het afglijden is. Zie ook showcase.
                        Zij die hier serieus op reageren: tja.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telefish

                          Hoe groot is het zichtveld van zo'n fresnellens, die je soms achterop auto's ziet om achteruitrijden te vergemakkelijken?
                          Zo'n ding tegen het boerderijraam, en met een stevige teletuut op 150 m afstand een foto maken van/door die lens?

                          Groet Hans.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telefish

                            Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                            het licht kan namelijk niet om het hoekje buigen om ook de rest van de kamer te tonen....
                            ja wel hoor... je moet gewoon een stel zwarte gaten voorzien, die kunnen het licht ombuigen...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telefish

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              In het kader van een opdracht voor de politie in verband met een crimineel onderzoek wil ik vanaf zo'n 150 m door het raam van een afgelegen boerderij een foto maken van de gehele kamer. Ik dacht zelf aan een lens van 808 of 810 mm, waarbij dan de 800 mm als telelensgedeelte dient en de rest als fisheye, om zodra ik door het raam ben zoveel mogelijk van de kamer te kunnen fotograferen. Bestaat zo'n lens en weet iemand waar ik zo'n lens eventueel kan huren?

                              Zou het anders mogelijk zijn een standaard 800 mm en een fisheye met ducttape op elkaar te zetten? Werkt AF dan nog?

                              Welke instellingen gebruik ik het best in deze situatie (iso, sluitertijd, diafragma)?
                              plak die fisheye aan't venster van de kamer van de boerderij en mik dan met je 800mm lens in die fisheye lens

                              moet je ook onder 't bed kunnen?
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X