Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

    ik kan misschien aan deze lens geraken

    canon 24-105mm f4L IS USM

    Kan deze dienen als upgrade van mijn standaard kitlens 18-55 is

    Via google heb ik al gevonden dat deze voornamelijk gebruikt wordt op FF, daarom mijn vraag
    Canon , yes we can :-)

  • #2
    Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

    Oorspronkelijk geplaatst door Mr Dynamic Bekijk bericht
    ik kan misschien aan deze lens geraken

    canon 24-105mm f4L IS USM

    Kan deze dienen als upgrade van mijn standaard kitlens 18-55 is
    ja.. tis een prima lens.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

      Is zeker een goed objectief. Zou zelf wel eerst kijken of je de mm onder de 24 niet gaat missen. Zelf zou ik eerder kijken na de 17-55 als vervanging voor de kitlens ;-)

      Comment


      • #4
        Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Is zeker een goed objectief. Zou zelf wel eerst kijken of je de mm onder de 24 niet gaat missen....
        ging er vanuit, dat die 18-55 blijft.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

          de 17-55, gaat die echt zoveel verschil uitmaken tov de 18-55 ?

          En kan de 24-105 niet voor de meeste situaties gebruikt worden, dus bvb foto van het vrouwke binnenshuis ?
          Canon , yes we can :-)

          Comment


          • #6
            Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

            Ik heb deze gehad op mijn 50d. Was prima lens met als groot voordeel dat ze ook al een beetje (lichte tele) was ... en mijn eerste L-lens.
            Naar aanleiding van een huwelijksreportage heb ik ze echter omgewisseld naar een 17-55 f/2.8 en toen ging een hele nieuwe wereld voor mij open: rekening houdende met een cropfactor van 1.6 was de 17 veel meer inzetbaar als breedhoek (zelfs tegenover de 18-55). De f/2.8 betekent een veel grotere lichtgevoeligheid wat positief is voor fotografie in moeilijker lichtomstandigheden. De lens is ook van een geheel ander fabricatie- en kwaliteitsniveau dan de 18-55 kitlens die je nu hebt.
            Het enige minpunt is dat de zoom ook slechts tot 55 gaat in plaats van 105.
            Als ik echter moet kiezen tussen het gemis van 17 tot 24 mm of dat van 55 naar 105 is de keuze snel gemaakt! Vooral dat ik ze nadien gecombineerd heb met een 70-200 f/4.
            Zeker voor foto's binnenshuis zal je het tekort in breedhoek snel ervaren. Probeer maar eens met je huidige lens te fotograferen zonder beneden de 24 mm te gaan..
            Maar het zijn/ blijven beiden heel goede lenzen hoor! En de 17-55 is wel geen L-lens maar wordt door iedereen wel als gelijkwaardig ervaren
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

              Oorspronkelijk geplaatst door Mr Dynamic Bekijk bericht
              de 17-55, gaat die echt zoveel verschil uitmaken tov de 18-55 ?

              En kan de 24-105 niet voor de meeste situaties gebruikt worden, dus bvb foto van het vrouwke binnenshuis ?
              Ja die gaat echt veel verschil maken tov de 18-55. Ik heb de 17-55 en de 24-105 tot mijn beschikking en 17-55 kan zich heel goed meten met L glas. Zit alleen geen rood randje op.

              Heb de 17-40 zelfs verkocht om een 17-55 er voor in de plaats te kopen

              Comment


              • #8
                Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

                f4 is niet erg lichtsterk voor binnen he.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

                  TS,
                  Uit mijn eigen ervaring met de Canon 24-105 mm blijkt dat de bokeh verre van fraai is.
                  Je zal dus zelf eerst een besluit moeten nemen of bokeh voor jou een kwaliteitscriterium is.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

                    Merci allen voor de goede raad.

                    Ik ga dus voor de 17-55 gaan
                    Canon , yes we can :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

                      Hey,

                      Ik heb ook de combinatie gehad 450d met de 24-105mm en k moet zeggen, een prachtige all rounder lens (natuurlijk is dit voor iedereen anders, indien je breder dan 24mm wil gaan) Bij gaat ze er in elk geval nooit af tijdens de wandeltochten.
                      Mvg,
                      Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                        ... en 17-55 kan zich heel goed meten met L glas. Zit alleen geen rood randje op.
                        Het rode randje speelt niet zo veel rol.
                        Is niet spatwaterdicht, past niet op FF (eventuele overstap later gezien), mindere kwaliteit allround, niet zo sterk gebouwd als een L lens, trekt stof binnen, zakt veel sneller in verkoopprijs ...
                        Voordeel is voor sommigen inderdaad de beeldhoek op crop maar niet voor portretten.

                        En jawel ik spreek uit ondervinding

                        En wat de beeldhoek betreft, ieder zijn mening en hangt er vanaf wat je ermee wil doen.
                        TS spreekt hier over foto's maken en ik qoute "bvb foto van het vrouwke binnenshuis" denk dan niet dat hij het gedeelte zal missen tussen de 18 en 24 mm qua uit proportie trekken op die beeldhoek.

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 27 november 2011, 11:54.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

                          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                          ...Uit mijn eigen ervaring met de Canon 24-105 mm blijkt dat de bokeh verre van fraai is.
                          Heeft toch acht lamellen, dus ...
                          Hangt uiteraard ook af van de achtergrond, het gebruikte diafragma, de gebruikte brandpuntafstand en afstand onderwerp tot achtergrond enz. ...

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

                            * spat waterdicht - Kan handig zijn. Is niet voor iedereen belangrijk.
                            * past of FF - Je koopt touch een objectief om nu plezier van te hebben en niet om dat je misschien keer op FF over wil stappen.
                            * in waarde zakken valt nog wel heel erg mee; niet meer en minder als een 24-105.
                            * bouw kwaliteit mag iets minder zijn, maar zeker niet slecht te noemen
                            * dat de 17-55 sneller stof tot zich neemt dan de 24-105 is een feit.
                            * optisch ben ik meer te vrede over de 17-55 dan de 24-105. Zeker op 24mm ;-)

                            Als de mm onder de 24 geen gemis is dan is de 24-105 zeker een goede optie als je de mm wel gaat missen dan is de 17-55 een erg goede optie of een 10-22 samen met 24-105

                            Voor binnen prefereer ik persoonlijk toch de 17-55 boven de 24-105. Licht sterkte en de mm onder de 24 zijn voor mij een must.

                            Zo zie je maar weer dat ieder zijn/haar eigen keuze maakt mbt objectieven. TS ik zou als ik jou was na een winkel gaan om beide objectieven eens te testen op je eigen body

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

                              @Sieg,

                              Wanneer ik de Canon 24-105 mm vergelijk met de Canon 70-200 2.0 II bij gelijke onderwerpafstanden, diafragma's en afstand tot onscherpe achtergrond dan is het verschil heel er groot!

                              Terwijl bij de 70-200 onscherpe partijen mooi wollig weergegeven worden worden deze partijen hokkeblokkerig weergegeven bij de 24-105.
                              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                              Comment

                              Working...
                              X