Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera (amateur)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera (amateur)

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb me aangemeld in de hoop advies te krijgen en vooral veel bij te leren.
    Graag had ik jullie advies gekregen ivm het kopen van een (spiegelreflex)camera.

    Een beetje meer info over mezelf:
    Momenteel heb ik een compactcamera van Nikon, toestel is ondertussen 6 jaar oud, beetje verouderd dus. Ik maak enorm graag foto's, van mensen, maar vooral van dieren met als hoofddoel paarden.
    Ik zoek dus een (spiegelreflex)camera, een beginnerstoestel met maximum budget van zo'n 500 euro. Voor paardenfotografie heb ik al gelezen dat je best een telezoomlens hebt, maar als volledige leek ken ik daar dus niks van. Ik wil vooral graag actiefoto's maken, scherpe duidelijke 'portretten' van de dieren, soms wat macro. En dan met als achtergrond vooral buiten, de natuur (geen binnenpistes bv).

    Kan iemand me concrete tips geven voor toestellen en lenzen? Kom ik met mijn budget al ergens of kan ik naar zo'n camera fluiten ? Ik hoef ook geen superdure, opperbeste toestel, ik ben een beginneling en wil leren, maar vooral tijdens het leren ook mooie foto's maken.

    Bedankt!

  • #2
    Re: Nieuwe camera (amateur)

    500€ is erg weinig voor ook nog eens een telelens erbij. Het enige wat er in de buurt komt is dit pakket klik. Ik geloof wel dat die lenzen geen stabilisatie hebben, ben daar niet zeker van.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera (amateur)

      ik weet dat het budget niet uitermate hoog is, maar da's ook omdat ik eerst wil zeker zijn dat het me ligt, de fotografie. Ik doe dat nu wel graag, maar wat met zo'n toestel met allemaal instellingen. Verder hebben andere mij een bridgecamera voorgesteld, iets wat blijkbaar ligt tussen compact en reflex. Ben eens gaan zoeken op internet en kwam deze tegen:

      PANASONIC DMC-G2 met als specificaties:
      •Digitale System-camera
      •Sensor Live MOS 12 miljoen pixels
      •3'' LCD-display
      •Optische stabilisator
      •Opname van HD video's
      •Tot 3200 ISO
      •+ lens 14-45mm


      of deze: PANASONIC LUMIX DMC-FZ100
      •Digitaal autofocus toestel 14 miljoen pixels
      •Zoom 24x optique Leica
      •-GROOTHOEK ZOOM LENS- 25-600m
      •LCD draaibaar display 3''
      •FULL HD video (1920x1080)
      •Manuele regelingen
      •Optische stabilisator
      •Li-Ion batterij

      Kom ik hier al ergens mee met in gedachten die dierenfotografie, of zeg je van nee niet doen, ben je niks mee?

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera (amateur)

        De canon eos 1100D is een hele goeie optie. Beginnen met een kitlensje van 18-55 is zal binnen uw budget vallen. Met een telelensje van 55-250 is zal net boven uw budget vallen, tenzij je dit 2e hands vind. Een ef-s 18-55 is heb ik nog liggen met zonnekap. Dit jaar gekocht met mijn eos 550D.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera (amateur)

          Oorspronkelijk geplaatst door amouroke Bekijk bericht
          ik weet dat het budget niet uitermate hoog is, maar da's ook omdat ik eerst wil zeker zijn dat het me ligt, de fotografie. Ik doe dat nu wel graag, maar wat met zo'n toestel met allemaal instellingen. Verder hebben andere mij een bridgecamera voorgesteld, iets wat blijkbaar ligt tussen compact en reflex. Ben eens gaan zoeken op internet en kwam deze tegen:

          PANASONIC DMC-G2 met als specificaties:
          •Digitale System-camera
          •Sensor Live MOS 12 miljoen pixels
          •3'' LCD-display
          •Optische stabilisator
          •Opname van HD video's
          •Tot 3200 ISO
          •+ lens 14-45mm


          of deze: PANASONIC LUMIX DMC-FZ100
          •Digitaal autofocus toestel 14 miljoen pixels
          •Zoom 24x optique Leica
          •-GROOTHOEK ZOOM LENS- 25-600m
          •LCD draaibaar display 3''
          •FULL HD video (1920x1080)
          •Manuele regelingen
          •Optische stabilisator
          •Li-Ion batterij

          Kom ik hier al ergens mee met in gedachten die dierenfotografie, of zeg je van nee niet doen, ben je niks mee?
          die G2 mag je al vergeten, dat is niet tele genoeg voor jou. Voor dat budget zou ik in jouw plaats 2de hands zoeken. Tegenwoordig kan je daar toch wel een hele set kopen voor 500euro.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera (amateur)

            Bedankt voor de reacties tot hiertoe, meer is altijd welkom.
            Ik ga die eos 1100D eens opzoeken.
            Ik wil gerust ook 2de hands zoeken, probleem is dat ik dan al echt moet weten WAT ik zoek, er wordt zoveel aangeboden en ik weet niet precies of ik met wat ik vind kan doen wat ik wil. Zoals die verschillende lenzen bijv, wat heb je nodig voor hetgeen ik wil,...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera (amateur)

              ghoh ja, je zegt paarden, dan zou ik gaan voor een soort van 55mm-250mm lens. Ik weet niet of de paardjes zich ver bevinden of dichtbij, met 55mm op een toestel kan je al een mooi protretje maken, en als ze echt veraf zijn kan je op 250mm schieten om ze toch dichtbij te krijgen. Normaal gezien zijn alle toestellen goed hoor, het belangrijkste is dat de lens goed is voor hetgeen jij ze wilt gebruiken. Je kunt zelf met een 10 jaar oud toestel prima foto's nemen, zolang de lens maar voldoet aan jouw vereisten. Je kan ook gaan kijken voor een thirdparty lens van sigma, tokina, etc etc ... die kosten meestal goedkoper en hebben lenzen met een bereik van 70mm-300mm. Kun je echt bijna alles mee trekken. Qua toestel maakt het niet zoveel uit. Sommigen gaan zeggen dat je een sneltoestel hebt dus eentje die veel foto's per seconde kan nemen, maar ikzelf schiet met een 5D II die maar iets van een 3.9 of 4.9 foto's per seconde trekt, en ik ga hiermee naar volleybal wedstrijden.
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera (amateur)

                Oorspronkelijk geplaatst door amouroke Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties tot hiertoe, meer is altijd welkom.
                Ik ga die eos 1100D eens opzoeken.
                Ik wil gerust ook 2de hands zoeken, probleem is dat ik dan al echt moet weten WAT ik zoek, er wordt zoveel aangeboden en ik weet niet precies of ik met wat ik vind kan doen wat ik wil. Zoals die verschillende lenzen bijv, wat heb je nodig voor hetgeen ik wil,...
                ik heb onlangs een 2de handse D80 gekocht voor 300€ (30€ afgeboden), dat zou je ook moeten kunnen vinden. Heel goede camera voor wat je van plan bent. Binnen die 500€ nog een standaardzoom én telezoom vinden zal moeilijk worden.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera (amateur)

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  ik heb onlangs een 2de handse D80 gekocht voor 300€ (30€ afgeboden), dat zou je ook moeten kunnen vinden. Heel goede camera voor wat je van plan bent. Binnen die 500€ nog een standaardzoom én telezoom vinden zal moeilijk worden.
                  Ik heb onlangs een Canon 450D met net geen 5000 kliks op gekocht voor mijn dochter. Er waren 3 lensjes bij : een EF 28 mm f/2.8, een EF 50mm f:1.8II en een EF 35-105 f/4.5-5.6. Kostprijs 275 euro, een geheugenkaartje van 8GB ook nog inbegrepen. Als ze meer tele nodig heeft, zal het een EF-s 55-250IS worden. Dan blijft de totale kostprijs ook onder de 500 euro en heeft ze een goede DSLR van 12 Mpixels.
                  Last edited by Tollerke; 27 november 2011, 08:10.
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera (amateur)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                    Ik heb onlangs een Canon 450D met net geen 5000 kliks op gekocht voor mijn dochter. Er waren 3 lensjes bij : een EF 28 mm f/2.8, een EF 50mm f:1.8II en een EF 35-105 f/4.5-5.6. Kostprijs 275 euro, een geheugenkaartje van 8GB ook nog inbegrepen. Als ze meer tele nodig heeft, zal het een EF-s 55-250IS worden. Dan blijft de totale kostprijs ook onder de 500 euro en heeft ze een goede DSLR van 12 Mpixels.
                    mooi koopje gedaan. Maar ik heb voor een D80 toch wat meer over dan een 450D. Toch een camera uit een andere klasse.
                    Last edited by putor; 27 november 2011, 14:13.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera (amateur)

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      mooi koopje gedaan. Maar ik heb voor een D80 toch wat meer over dan een 450D. Toch een camera uit een andere klasse.
                      Van Nikon heb ik eerlijk gezegd geen kaas gegeten.
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera (amateur)

                        Ik zou me toch eerst en vooral de vraag stellen of je mooie foto's wil kunnen maken van paarden, of je van fotografie je hobby wil maken. Afhankelijk daarvan zou ik dus al dan niet voor een spiegelreflex gaan.

                        In de opgegeven prijsklasse wordt een spiegelreflex met deftige tele een beetje problematisch (tenzij misschien tweedehands). Hier lijkt het mij verstandig gewoon naar stevige compact te gaan (nuja, compact ...) met stevige zoom (groothoek tot serieuze tele) en vooral deftige automatische functies! Je vindt dan ook meteen toestellen met stevige burst (veel foto's na elkaar) en andere interessante hulpmiddelen. Misschien dus ook eens kijken naar het volgende trio:
                        • Sony CyberShot DSC-HX100: 419 €
                        • Canon PowerShot SX40 IS: 429 €
                        • Panasonic Lumix DMC-FZ150: 449 €


                        Hier ga je prijs/kwaliteit veel verder mee komen. Vele starter DSLR's zullen in combinatie met een goedkoop lensje echt deze kwaliteit en al helemaal niet functionaliteit verbeteren; ook al gezien de zeer agressieve price setting in deze categorie. Just my 2 cents ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe camera (amateur)

                          Ik apprecieer je 2 cents wel baretsu. Is zeker het overdenken en bekijken waard van deze toestellen. Ik maak graag mooie foto's, maar om er echt mijn hobby van te maken, daarvoor vreet het paard op zich teveel tijd . Dus het zou zo een 2e hobby worden. Welke van de drie aangegeven zijn op zich het best in gebruik/resultaat voor het doel waar ik ze voor wil gebruiken?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe camera (amateur)

                            Oorspronkelijk geplaatst door baretsu Bekijk bericht
                            Hier ga je prijs/kwaliteit veel verder mee komen. Vele starter DSLR's zullen in combinatie met een goedkoop lensje echt deze kwaliteit en al helemaal niet functionaliteit verbeteren; ook al gezien de zeer agressieve price setting in deze categorie. Just my 2 cents ...
                            Starter DSLR's bieden beeldkwaliteit die gelijk is aan de veel duurdere en de bijgeleverde kitlenzen zijn veel beter dan de gemiddelde gebruiker blijkbaar durft toegeven.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe camera (amateur)

                              Mag ik nu zeggen dat ik door de lenzen het bos niet meer zie?

                              Comment

                              Working...
                              X