Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe lens

    Hallo, Ik overweeg mijn kitlens EFS 18-55mm van mijn Canon 400D te vervangen door een lens andere lens van Canon
    Een standaard zoom lens EF 24-105mm f/4L IS USM. wat betekend maar een diafragma.
    Is deze zoveel beter en wel geschikt als standaard lens? Of zou ik kiezen voor een Canon
    EF-S 18-135 mm f/3,5-5,6 IS.
    Graag een goede raad.
    YONI

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe lens

    maar 1 diafragma getal betekend dat de lens over heel het zoombereik hetzelfde max diafragma heeft.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe lens

      TS,
      Je zou eerst naar je foto's kunnen kijken en die analyseren. Stel je dan de vraag of de foto's beter zouden zijn gemaakt met een andere lens.

      Misschien had je er meer op willen hebben. Dan heb je dus een lens nodig die groothoekiger is. En als je er minder op wilt hebben een telelens.

      Overigens, een stap naar voren of naar achteren doet wonderen.

      OOk kan het zijn dat je vindt dat de foto's niet scherp genoeg zijn. Dat kan aan de lens liggen. Maar ook aan je eigen vaardigheden tot en met de bewerking toe.

      Kortom, de mededeling dat je een andere lens wilt hebben is wat karig, we hebben meer info nodig.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe lens

        Ga je bij de 24-105 de mm onder de 24 niet missen ? Ik zou zelf eerder kijken na de 17-55.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe lens

          Hoi, bedankt voor de reactie. Op de vraag die je me stelde ben ik eens gaan kijken naar mijn foto's en ik vind dat ze niet scherp zijn of niet scherp genoeg. Wat het bereik betreft zou ik in de toekomst een groothoek willen bv. 12-24 dan een standaard 24-105 en ik heb een telezoom tamron 70-200 1:2.8,
          begin volgend jaar wil ik dan een andere body bij kopen een Canon 7D.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nieuwe lens

            Oorspronkelijk geplaatst door johny GS Bekijk bericht
            Hoi, bedankt voor de reactie. Op de vraag die je me stelde ben ik eens gaan kijken naar mijn foto's en ik vind dat ze niet scherp zijn of niet scherp genoeg. .
            Als foto's met de 18-55 niet scherp genoeg zijn is een andere lens kopen waarschijnlijk geen oplossing. Die kitlens is volgens de labo test van photozone even scherp als de alomgeprezen 17-55 f/2.8.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nieuwe lens

              TS,
              Als je het onscherpteprobleem wilt oplossen dan zal je eerst moeten onderzoeken of je de lens daar de schuld van moet geven.

              De Canon 18-55 tekent scherp genoeg, in ieder geval in het centrum, om scherpe A4 afdrukken te krijgen bij f/8.0.

              Hoe staan de AF settings van je camera?
              Welke sluitertijden gebruik je?
              Hoe bewerk je de fotobestanden?

              Succes met onderzoekje deel 2!
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nieuwe lens

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                Als foto's met de 18-55 niet scherp genoeg zijn is een andere lens kopen waarschijnlijk geen oplossing. Die kitlens is volgens de labo test van photozone even scherp als de alomgeprezen 17-55 f/2.8.
                Als het de IS versie is tenminste.
                Maar geen nood, voor een goede 50 EUR vind je die tweedehands.
                Inderdaad zeer scherp lensje, ik heb daar prachtige landschapsfotos mee gemaakt.
                Maar geen 17-55 2.8 zeker niet qua AF.

                Je ziet hier het verschil tussen beide, samen met een Sigma (zie exif voor details)

                Comment

                Working...
                X