Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

    Hallo,

    Voor een trouwkoppel zijn we op zoek naar een toffe locatie om foto's te nemen in de buurt van Linter. Het Vinne in Zoutleeuw staat al op het lijstje maar we zoeken ook iets met 'minder natuur', iets originelere. Die streek is voor mij helemaal onbekend terrein. Iemand een ideetje?

  • #2
    Re: Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

    Bij uitbreiding Tienen.

    Comment


    • #3
      Re: Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

      Verbrande kerk?
      Canon 5D2 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

        In Tienen heb je de kalkvijvers - bezinkingsbekkens van de Tiense Suikerraffinaderij. Bijzonder bevreemdend aandoend landschap. Weet wel niet of het toegelaten is het terrein te betreden.
        zoeker met hart en ziel

        Comment


        • #5
          Re: Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

          -provinciaal domein opheylissem
          -ruïne paterskerk
          -oud stadpark
          -viandra ?
          -museum " het torreke
          -tuinen van hoegaarden

          grts

          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

          Comment


          • #6
            Re: Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

            Bedankt. Ik geef het door. Nu hebben ze al een richting, want ik ken die buurt niet.

            Comment


            • #7
              Re: Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

              Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
              Bedankt. Ik geef het door. Nu hebben ze al een richting, want ik ken die buurt niet.
              Is het niet makkelijker wanneer je omgekeerd te werk gaat? Vraag een aantal suggesties en brainstorm samen voor leuke ideeën. Als je zelf locaties gaat voorstellen dan gaat het meer om de fotograaf dan het koppel. Door samen te denken over waar en hoe betrek je hun ook meer met het proces en zo gaan ze zeker het gevoel hebben dat het hun foto's zijn. Als je steeds naar de gekende locaties gaat wanneer je in een bepaalde regio zit dan gaan alle koppels ongeveer dezelfde foto's hebben. Ik probeer net die locaties te vermijden tenzij ze er specifiek achter vragen. Want zoals ik al zei, het zijn hun foto's.

              Als ik op zoek ga naar een locatie dan kijk ik niet naar wat er staat maar eerder naar licht en achtergrond. Hoe valt het licht daar op dat bepaald moment van de dag. Is er genoeg schaduw, zijn er witte/grijze muren die mooi licht weerkaatsen, enz.
              Ik heb zelfs liever wanneer je de locatie niet meer herkent. Tenzij het iets te maken heeft met hun.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

                De toontuinen van Hoegaarden zijn een aanrader.

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #9
                  Re: Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

                  Volledig akkoord. Het is net daarom dat ik de vraag hier stel omdat zij -als ze plaatsen zoeken- ook steeds uitkomen op de typische plaatsen daar in de buurt. En ze willen uiteraard ook wat originaliteit zodat hun trouwfoto's ook niet gelijken op de foto's van bevriende koppels die daar in de buurt getrouwd zijn. Ook voor mezelf vind ik het aangenamer om onbekend terrein te verkennen. Dat is ook een deel van mijn plezier. Ik ga sowieso altijd (niet dat ik er al zoveel heb gedaan) op voorhand kijken om 'de juiste plaatsjes' te vinden en meestal heb ik dan al in grote lijnen de ideeën (waar welke foto, poses...) in mijn hoofd voor ik naar huis vertrek. Ik maak er zelfs krabbels van. Ik weet uiteraard, van voorgaande gesprekken met hen, wat ze juist willen, wat zij mooi vinden en hoe dat zij het graag zien. Het is dan aan mij om daar 'creatief' mee om te springen. Dan heb je al een basis voor het moment zelf en meer ruimte om te experimenteren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Locatie trouwfoto's in de buurt van Linter

                    je hebt in Tienen / Hoegaarden mooie open landschappen - dat is misschien ook een idee? Hangt natuurlijk wel af van de periode - midden in de zomer sta je tussen de mais, najaar in de suikerbieten.

                    Er zijn verschillende bijna verkeersvrije bruggen over de E40, ook apart, zeker 's avonds met autolichten op achtergrond...

                    Comment

                    Working...
                    X