Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24-70 of 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 24-70 of 70-200

    Hallo Iedereen,


    Wat is er meer gebruikt bij model fotografie:

    Nikon 24-70 f2.8 of 70-200 f2.8?

    Ik weet het ideale is beide
    Maar indien het budget belangrijk is wat kiezen jullie?

    Gr Stef

  • #2
    Re: Nikon 24-70 of 70-200

    hoeveel ruimte heb je en hoe moet dat model in beeld komen (volledig, kop en schouders, volledig in een locatie)?
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 24-70 of 70-200

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
      Hallo Iedereen,


      Wat is er meer gebruikt bij model fotografie:

      Nikon 24-70 f2.8 of 70-200 f2.8?

      Ik weet het ideale is beide
      Maar indien het budget belangrijk is wat kiezen jullie?

      Gr Stef


      135f2
      85 f1.4

      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 24-70 of 70-200

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
        Ik weet het ideale is beide
        Maar indien het budget belangrijk is wat kiezen jullie?
        Kiezen op basis van wat putor al zei, ofwel toch beide, maar dan van Sigma i.p.v. Nikon...

        Ga je professioneel (betaald) werk doen ? Ga je op echt groot formaat afdrukken ? Ga je aan 100%-beeld-analyses op het computerscherm doen, oftewel "pixelpeeping" ?

        Indien niet, dan is het heel waarschijnlijk dat je tussen foto's genomen met beide merken nauwelijks of helemaal geen verschil gaat zien, en dan is ook de betere bouwkwaliteit van de Nikon-lenzen mogelijk minder belangrijk voor je. (Pas op, Sigma's zijn ook wel degelijk gebouwd, maar bv. voor de behuizing meer met hoogwaardig kunststof dan met metaal). Sigma levert ondertussen ook snelle, stille en precieze HSM op deze lenzen.

        Of een zoom en een prime combineren ?

        Succes met je keuze.
        Last edited by K-2; 25 november 2011, 13:02.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 24-70 of 70-200

          Nikkor 28-70 2.8 + 80-200 2.8 schuif heb je na wat zoeken voor de prijs van minder dan één van de genoemde.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 24-70 of 70-200

            Hallo, is het voor FF of crop?
            Op FF is 70mm wat aan de korte kant vind ik, zeker voor hoofd en/of schouders, als je full body's wil trekken zal je met de 70/200 al een flinke studio nodig hebben (zeker op een crop)
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 24-70 of 70-200

              Hallo,

              Ik gebruik een FF nikon D700

              Gr Stef

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 24-70 of 70-200

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Op FF is 70mm wat aan de korte kant vind ik, zeker voor hoofd en/of schouders, als je full body's wil trekken zal je met de 70/200 al een flinke studio nodig hebben
                Hier begrijp ik niks van, 70mm is te kort en met 70-200 is eigenlijk te lang
                Zit er verschil in 70mm van 24-70 en een 70-200?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 24-70 of 70-200

                  Hier begrijp ik niks van, 70mm is te kort en met 70-200 is eigenlijk te lang
                  Zit er verschil in 70mm van 24-70 en een 70-200?
                  ik heb nergens gezegd dat je de 70/200 op 70mm moet gebruiken, meestal zit ik ergen tussen 100 en 130mm.
                  En er staat duidelijk dat een 70/200 een grote studio vereist wat een nadeel kan zijn afhankelijk wat je er mee wil. "Zeker op een crop" staat er ook bij

                  Ik zal het specifieker zetten; ik gebruik een 24/70 voor binnenportretten (want ik heb een kleine studio) en als het buiten te doen is gebruik ik als het kan mijn 70/200 omdat ik dan minder dicht op het onderwerp moet zitten.

                  Slecht nieuws dus voor de TS; ik heb ze graag allebei, daarom heb ik een middenweg genomen en een 24/70HSM van Sigma en de 70/200 van Nikon om de kosten enigszins te drukken
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment

                  Working...
                  X