Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits monteren op gewoon statief ipv op een lampstatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits monteren op gewoon statief ipv op een lampstatief

    Bestaat er een accessoire om in plaats van mijn camera (EOS 7D), een Flits (Canon 580 EX) te monteren op mijn Velbon Sherpa statief (met snelkoppelingsplaatje - geen balhoofd))?

    Zo zou ik niet telkens een extra lampstatief moeten meesleuren. Fotografeer dan wel uit de hand.


    dank voor de suggesties

    luc

  • #2
    Re: Flits monteren op gewoon statief ipv op een lampstatief

    Voor gebruik op een oude flash heb ik een optische flashtrigger van dealextreme.com en die heeft onderin een schroefdraad die je daarvoor kan gebruiken.. Denk dat Hama ook wel van die opzetstukjes heeft.
    (eventueel dan met plakband de contacten of de sensor afplakken zodat hij niet extra getriggerd wordt als je hem als TTL en niet manueel wil gebruiken)
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Flits monteren op gewoon statief ipv op een lampstatief

      Er zijn heel er veel oplossingen:

      - de statiefdraad van het plaatje kan ook in een coldshoe gebruiken, en aldus monteer je de flits in de coldshoe.
      - het voetje dat bij de 580 flits geleverd wordt heeft ook een statiefdraad onderaan.
      - met een spigot kan je ook je swivel monteren op je statief

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X