Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7d of 5D mark II voor concertfotografie??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

    Beste BD'ers,

    Naast mijn 500D overweeg ik een tweede DSLR aan te schaffen voor concertfotografie.
    Dit vooral om lenzenwissels tijdens concerten (prime, zoom,...) zoveel mogelijk te beperken. Tot zover de beweegreden...

    Voor wat betreft de keuze heb ik al heel wat fora afgeschuimd en sommige berichten spreken mekaar vaak tegen...

    Ik lees regelmatig dat het AF bij weinig licht soms een probleem is bij de 5D en de hoge ISO's zijn dan weer een probleem bij de 7D...
    Ik vroeg me ook af of de 7d minder gevoelig zou zijn aan ruis bij hoge ISO dan de 500d?
    Ik hoop een beetje van wel maar aangezien beide toestellen dezelfde sensor hebben, vrees ik van niet

    Welke lenzen:
    Momenteel heb ik combinatie van EF (85mm f/1.8 en 70-200 f/2.8) en EFs ( 17-85 & 17-55 f/2.8) lenzen.

    Kan iemand advies geven wat de beste keuze zou zijn?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

    Beide opties gaan, het is gewoon een beetje andere manier van werken en budget afhankelijk. Persoon A heeft liever snellere autofocus, en mindere iso performance en lagere aankoopprijs. Persoon B kan leven met enkel centrale autofocuspunt en verkiest beste beeldkwaliteit.
    Persoon C heeft een Nikon D700.

    Comment


    • #3
      Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

      De 1D MIII 2e hands is ook een goeie optie (+- 1300 euro). Ok, die is niet zo goed op hoge Iso, maar heeft een supersnelle en correcte autofocus.

      Je hebt wel goeie lenzen, dus ...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

        heb de 5dII al een tijdje, geweldige camera, ook zeker voor concerten...

        sinds vorige week de 7d bijgekocht...maandag aanstaande gaat de vuurdoop zijn...Machine Head in de 013 met de 2 bodies

        ik zal je nadien iets laten weten, maar hoop stilletjes dat er weinig tot geen verschil gaat zijn tussen deze 2

        Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #5
          Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

          Als je de EF-S lenzen wil blijven gebruiken, dan is de 7D de enige optie.

          Met de 5D MKII zal je al zeker een andere breedhoek/standaardzoomlens moeten kopen (bijvoorbeeld een 24-70 f2,8 L).

          De 7D en een 500D zullen op hoge iso ongeveer hetzelfde presteren, een 5D MKII zal wat beter zijn.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

            Ik zit ook met een gelijkaardige vraag. Bezit ook een 500d, en wens een tweede body aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat naar de 7d, heb er a lheel veel positieve commentaar op gelezen. Dus, geef maar jullie meningen over de twee toestellen. Alvast dank!!!
            Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

            Comment


            • #7
              Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

              Toen ik me meer op concerten wou toeleggen, heb ik me ook geinformeerd over de 5D m II of 7D en ben voor de 5D MII gegaan.

              Zoals bekend is hij goed op hoge Iso, maar is de autofocus niet alles in t donker.

              Nu pak ik altijd 2 bodies mee naar concerten.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

                De winst in termen van ruis van de 5D MK2 is ongeveer 1 stop t.o.v. de 7D.

                Mijn eigen ervaring met de AF van de 5D MK2 is dat die heel nauwkeurig is bij gebruik van 2.8 lenzen in combinatie met gebruik van middelste AF punt.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

                  Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                  heb de 5dII al een tijdje, geweldige camera, ook zeker voor concerten...

                  sinds vorige week de 7d bijgekocht...maandag aanstaande gaat de vuurdoop zijn...Machine Head in de 013 met de 2 bodies

                  ik zal je nadien iets laten weten, maar hoop stilletjes dat er weinig tot geen verschil gaat zijn tussen deze 2

                  Marc
                  Ik ben alvast super benieuwd naar de resultaten, Marc!!

                  Alvast bedankt voor je testresultaat

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

                    Super bedankt aan iedereen die op deze topic gereageerd heeft.

                    Ik kijk alvast uit naar de vergelijkende test van Marc (Tundra4ever)

                    Andere reacties/ervaring blijven zeeeeer welgekomen!!

                    Bedankt!

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

                      Het valt mij op dat de meesten meteen naar een 7D of 5D grijpen,maar een 60D in het ongewisse laten. Heeft dit een specifieke reden, of gewoon niet intersant genoeg?
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

                        Ik heb gisteren eens voor de fun met een 60D gespeeld in de Saturn.

                        Ik vind de 2 draaiwieltjes die over mekaar zitten, zeer verwarrend.

                        Ik kan me voorstellen dat dat in het donker (bij concerten), wel voor problemen zorgt.

                        En verder is een 60D gewoon het binnenwerk van een 500D in een andere verpakking :-).
                        Last edited by johan de man; 24 november 2011, 18:58.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

                          Mijn neefke is voor reporter aan het studeren en heeft nog niet zo lang een 60D gekocht. Vooral omdat je er ook mee kan filmen en de geluidssterke ermee kan bijregelen. Zal eens naar zijn toestel moeten gaan kijken en uittesten.
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

                            @ eos 550

                            buiten af en toe een concertje, doe ik geregeld 4x4-wedstrijden, veel stof, nat, modder..

                            maar voor de 5dII had ik een 50d, en die vond ik qua bouw niet zo geschikt voor dergelijke,
                            bij de 5dII (en ook de 7d) is alles wat deftiger afgewerkt/afgedicht

                            weet niet of je de 60d met de 50 kunt vergelijken, maar kan bij sommigen toch wel een reden zijn, + 60d heeft een kantelbaar schermpje zeker, wat ik echt niet als voordeel beschouw, kan alleen maar vuil tussen komen en kapot gaan (dit is puur voor hetgeen ik een camera nodig heb, voor sommige anderen zal dit wel een pluspunt zijn)

                            Marc
                            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7d of 5D mark II voor concertfotografie??

                              ideale concertfotografie-set:

                              5Dmk2 + 24-70 en 70-200 + een lichtsterke prime

                              alternatief zoals mensen al schreven... 7D of 60D gezien deze nog jouw EFs lens kan ondersteunen.
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

                              Comment

                              Working...
                              X