Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A55 met Minolta F1.7 AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A55 met Minolta F1.7 AF

    Hallo,

    Ik heb het volgende "probleem".
    Wanneer ik de Minolta F1.7 op mijn A55 plaats en ik verhoog het diafragma waarde, dan wordt het weergegeven beeld in de electronische zoeker (EVF) en/of de LiveView een heel stuk donkerder dan het werkelijke beeld.
    Met andere woorden, de helderheid komt niet overeen tussen hetgeen ik door de zoeker zie en het werkelijke resultaat vanaf een hogere F-waarde

    Enkel indien ik het diafragma op F1.7 instel, dan komt de helderheid van de EVF en/of de LiveView overeen met de foto!

    Op deze manier is het wat giswerk naar de helderheid, als ik wil fotograferen met een hogere F-waarde.

    Wie kent dit probleem en is hiervoor een oplossing?

    **UPDATE** voor alle duidelijkheid het gaat om een Minolta AF lens 50mm F1.7

    Alvast bedankt....
    Last edited by myrom; 24 november 2011, 16:05. Reden: exacte omschrijving lens

  • #2
    Re: Sony A55 met Minolta F1.7 AF

    Heb je dit enkel nu even ? Staat het toestel misschien per ongeluk op M (manueel) ?
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sony A55 met Minolta F1.7 AF

      Net eens getest met volledig hetzelfde materiaal: dat fenomeen stelt zich hier niet.

      Comment


      • #4
        Re: Sony A55 met Minolta F1.7 AF

        neen, het maakt niets uit in welke stand het toestel staat (M/S/A en AUTO)...
        Het is wel zo dat indien ik de scherptediepteknop indruk (wanneer het beeld te donker is) dan wordt de foto wel in de juiste helderheid weergegeven!
        Last edited by myrom; 24 november 2011, 16:06.

        Comment


        • #5
          Re: Sony A55 met Minolta F1.7 AF

          Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
          Net eens getest met volledig hetzelfde materiaal: dat fenomeen stelt zich hier niet.
          dus ook met de Minolta 50 F1.7 AF

          Comment


          • #6
            Re: Sony A55 met Minolta F1.7 AF

            Ja, inderdaad, Minolta 1.7

            Comment


            • #7
              Re: Sony A55 met Minolta F1.7 AF

              Ik denk dat er een probleem is met het diafragma van je lens of de sturing ervan.

              Heb je al eens geprobeerd om achteraan de lens de hendel die het diafragma bedient te verschuiven met bvb een tandenstoker.
              Normaal gezien moet het diafragma gesloten zijn in ruststand en nadat je het diafragma geopend hebt en je laat de hendel los moet het diafragma (snel) weer van zichzelf sluiten.

              mocht dit het probleem niet zijn zou ik eens kijken of de elektronische conacten niet vuil zijn.

              Sven
              Sony A58 met glas, Fuji X-E1
              Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
              Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

              Comment


              • #8
                Re: Sony A55 met Minolta F1.7 AF

                Ik zou het leuk vinden mocht de starter van dit topic zijn post opvolgen en vertellen of het probleem nu opgelost is of niet.
                We hebben tenslotte de moeite gedaan om je te proberen helpen.

                Sven
                Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                Comment

                Working...
                X