Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a55 niet zien door zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a55 niet zien door zoeker

    een cameraad van mij heeft een sony a55 dit toestel heeft een elektronische zoeker. Maar het nadeel hiervan is dat als je in de donker foto's wil nemen dat je niets ziet door de zoeker. Zeker niet als je op manueel trekt en met externe flitsen werkt. Weet iemand hoe we dit probleem kunnen oplossen?

    Alvast bedankt.
    Sony A550 18-55 en 55-200

  • #2
    Re: sony a55 niet zien door zoeker

    Je kunt een zaklampje gebruiken om ergens op te richten, dan focus je daarop, houd je knop met ingestelde focus vast, doe het zaklampje uit, en druk af. Klaar is "patie".
    Met vriendelijke groet,
    Paul

    Comment


    • #3
      Re: sony a55 niet zien door zoeker

      neen dat gaat niet, overtijd waren we in de studio bezig met sluitertijd 1/60 diafragma 9en iso 200. 1 softbox (met flitser) en een spot en met flitser en de zoeker was zo donker dat je er niets door zag. Maar als de flitsen afgaan je toch een goede foto hebt.(de belichting dan wel goed zit)
      Sony A550 18-55 en 55-200

      Comment


      • #4
        Re: sony a55 niet zien door zoeker

        Een gekend probleem dat in de nieuwe generatie is opgelost. Er is wel ergens een work-around voor meen ik me te herinneren, maar hoe juist ? Wellicht kunnen andere Sonygebruikers hierop antwoorden .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: sony a55 niet zien door zoeker

          Ja warschijnlijk kunnen andere sony gebruikers ons hiermee helpen. Dus als iemand dit probleem nog heeft gehad mag je het altijd melden.
          Sony A550 18-55 en 55-200

          Comment


          • #6
            Re: sony a55 niet zien door zoeker

            Oorspronkelijk geplaatst door patie Bekijk bericht
            Ja warschijnlijk kunnen andere sony gebruikers ons hiermee helpen. Dus als iemand dit probleem nog heeft gehad mag je het altijd melden.
            Ik heb zelf geen Sony,maar zou het vreemd vinden dat het electronische zoekerbeeld niet kan verhelderd worden,net zoals je een LCD schermpje op verschillende helderheidsgraden kunt instellen.


            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: sony a55 niet zien door zoeker

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Ik heb zelf geen Sony,maar zou het vreemd vinden dat het electronische zoekerbeeld niet kan verhelderd worden,net zoals je een LCD schermpje op verschillende helderheidsgraden kunt instellen.


              Walter
              En toch is het zo, Walter.
              Een fout van Sony die ze nooit opgelost hebben met firmware-updates.
              Behalve dit probleem is er ook het probleem van vertraging van ongeveer een halve seconde met een opzetflitser(zelfs met ene van Sony zelf).

              Ik werk zeer graag met mijn A55 maar dit toestel is echt niet geschikt voor strobistenwerk.
              Ik heb er geen problemen mee want voor het type foto's dat ik neem heb ik toch geen flitslicht nodig.

              Sven
              Sony A58 met glas, Fuji X-E1
              Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
              Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

              Comment


              • #8
                Re: sony a55 niet zien door zoeker

                Ik ben zelf geen strobistenman, maar ik wel tevreden dat Sony het opgelost heeft met de nieuwe toestellen. Dat gezegd zijnde, een firmware update ware inderdaad niet slecht geweest voor de A55/A33 .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: sony a55 niet zien door zoeker

                  ik heb nog wat zitten bijlezen op het internet en vanaf de A35 zouden beide problemen opgelost zijn.

                  De A35 heeft dezelfde sensor als de A55 maar heeft een vast LCD scherm en een lagere FPS.

                  Sven
                  Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                  Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                  Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony a55 niet zien door zoeker

                    En een kleinere buffer . Spijtig wel van dat scherm, maar het zij zo...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony a55 niet zien door zoeker

                      normaliter zou het EVF scherm van een slt ook onder moeilijke lichtomstandigheden een goed beeld moeten leveren, of zat je echt in het pikkedonker??

                      juist de EVF´s van de slt´s worden geroemd vanwege het ´zicht´, ook onder moeilijkere lichtomstandigheden..met een OVF zou ik het nog kunnen begrijpen, maar met EVF zou het toch beter moeten zijn??
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony a55 niet zien door zoeker

                        Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        normaliter zou het EVF scherm van een slt ook onder moeilijke lichtomstandigheden een goed beeld moeten leveren, of zat je echt in het pikkedonker??

                        juist de EVF´s van de slt´s worden geroemd vanwege het ´zicht´, ook onder moeilijkere lichtomstandigheden..met een OVF zou ik het nog kunnen begrijpen, maar met EVF zou het toch beter moeten zijn??
                        Niet als je volgens je toestel serieus onderbelicht en dat is juist wat het toestel denkt dat je aan het doen bent als je met externe flitsers werkt.
                        Op de A33/A55 bestaat geen mogelijkheid om de LCD op te lichten omdat je zogezegd met externe flitsers aan het werken bent.
                        Dit is opgelost vanaf de A35.

                        Sven
                        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                        Comment


                        • #13
                          Re: sony a55 niet zien door zoeker

                          Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                          Niet als je volgens je toestel serieus onderbelicht en dat is juist wat het toestel denkt dat je aan het doen bent als je met externe flitsers werkt.
                          Op de A33/A55 bestaat geen mogelijkheid om de LCD op te lichten omdat je zogezegd met externe flitsers aan het werken bent.
                          Dit is opgelost vanaf de A35.

                          Sven
                          THX voor de uitleg!
                          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                          Comment


                          • #14
                            Re: sony a55 niet zien door zoeker

                            Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                            THX voor de uitleg!
                            Graag gedaan.

                            Sven
                            Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                            Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                            Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                            Comment


                            • #15
                              Re: sony a55 niet zien door zoeker

                              Allen bedankt voor de uitleg, nu weet ik dus dat we het niet kunnen verhelpen met dit toestel.
                              Sony A550 18-55 en 55-200

                              Comment

                              Working...
                              X