Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

    Ik ben sinds een aantal weken op zoek naar een nieuwe spiegelreflex.
    Ik had heel graag een kantelbaar scherm en daardoor kom ik telkens op deze twee toestellen uit.
    De body's verschillen nogal in prijs, maar als ik dan de lens die ik wil bij het toestel neem komt de prijs bijna op hetzelfde neer...
    Voor de Nikon zou ik kiezen voor: AF-S DX VR 18-200mm F/3.5-5.6 VRII
    en voor de Canon: EF 28-135mm F/3.5-5.6 IS USM
    Kies ik voor de goedkopere camera met duurdere lens of omgekeerd?
    Ik raak er echt niet aan uit!

    De keuze Canon/Nikon is dan echt wel voor het leven, wat een beslissing

    Alvast bedankt voor de reacties!
    Elke
    Nikon D7000 - Nikkor 18-105 3.5-5.8

  • #2
    Re: Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

    beide cams al eens vastgehad?

    heb zelf een jaar geleden dezelfde keuze moeten maken, en voor mij lag de Nikon fijner in de handen..
    maar das heel persoonlijk...
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

      als ik zou moeten kiezen sowieso de nikon! ik heb indertijd ook gekozen tussen een nikon en een canon , en ik vond dat de nikon veel beter in mijn handen lag en gemakkelijker werkte en beter beeld gaf! ook de lens vind ik beter bij de nikon (hij heeft een groter bereik enzo)

      maar ze allebei eens vastnemen kan zeker helpen!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

        Ik heb gisteren met een Eos60d gespeeld bij Saturn. Ik vond het heel storend dat er 2 draaiwieltjes over mekaar zitten. Zeker in t donker kan dat wel tot foute instellingen leiden !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

          TS,
          Met zowel de 5100 als de 60D heb ik gewerkt.

          Als je naar de ruisprestaties kijkt dan scoort de Nikon iets beter.

          De menustructuur bij Nikon is anders, namelijk smal en diep. Soms moet je nog wel eens scrollen om iets te vinden / te wijzigen.

          Overigens, de genoemde 18-135 en 18-200 zijn geen optische wondertjes. Oftewel, de camera (Canon 60D of Nikon D5100) is veel beter dan de lens. Waarom zou je een camera kopen met een heel goede beeldsensor en vervolgens kies je voor een heel matig objectief?
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door annoh
            Waarom zou je een camera kopen met een heel goede beeldsensor en vervolgens kies je voor een heel matig objectief?
            Daar heb je wel gelijk, ik zou graag een objectief kopen dat ik niet constant moet wisselen, ik weet ook nog niet goed welke kant ik op wil met fotografie... Heb je mss een suggestie als ik de Nikon neem?
            Nikon D7000 - Nikkor 18-105 3.5-5.8

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

              Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
              als ik zou moeten kiezen sowieso de nikon! ik heb indertijd ook gekozen tussen een nikon en een canon , en ik vond dat de nikon veel beter in mijn handen lag en gemakkelijker werkte en beter beeld gaf!
              Ik neem aan dat het toen niet over de beide toestellen ging waarvoor de TS belangstelling heeft.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

                Oorspronkelijk geplaatst door ElkeHerman Bekijk bericht
                Daar heb je wel gelijk, ik zou graag een objectief kopen dat ik niet constant moet wisselen, ik weet ook nog niet goed welke kant ik op wil met fotografie... Heb je mss een suggestie als ik de Nikon neem?
                start met een 18-105 kitlens... is goedkoop en best goed van kwaliteit. Later weet je precies welk object je er nog bij nodig hebt. bijvoorbeeld een 70-300mm of een macro of een portret lens... een 35mm f1.8 lensje kan ik je alvast aanraden...
                Als je niet van object wenst te wisselen... neem dan een bridge camera... kies enkel een DSLR net omdat je van lens wil kunnen wisselen...

                mocht je Canon nemen... neem dan geen 28-135mm lens, ga dan eerder voor een 18-xx lens... je komt heel wat te kort in de breedte met 28mm...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                  Overigens, de genoemde 18-135 en 18-200 zijn geen optische wondertjes. Oftewel, de camera (Canon 60D of Nikon D5100) is veel beter dan de lens. Waarom zou je een camera kopen met een heel goede beeldsensor en vervolgens kies je voor een heel matig objectief?
                  Ik dacht dat de "Nikon AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 VRII" al een meer dan matig objectief was?

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  Als je niet van object wenst te wisselen... neem dan een bridge camera... kies enkel een DSLR net omdat je van lens wil kunnen wisselen...
                  Voorlopig wil ik niet van lens wisselen, omdat ik nog maar pas gestart ben met de opleiding.
                  Daarmee dat ik eerst een gewone simpele degelijk objectief wil zonder te wisselen.
                  Mijn camera goed leren kennen en dan kijken welke (betere) objectieven ik kan kiezen...

                  Heel erg bedankt voor de reacties!
                  Elke
                  Nikon D7000 - Nikkor 18-105 3.5-5.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D5100 of Canon EOS 60D???

                    Oorspronkelijk geplaatst door ElkeHerman Bekijk bericht
                    Ik dacht dat de "Nikon AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 VRII" al een meer dan matig objectief was?
                    een all-in-one objectief is en compromis ... kwaliteit vermindert, handzaamheid verhoogt.

                    Oorspronkelijk geplaatst door ElkeHerman Bekijk bericht
                    Daarmee dat ik eerst een gewone simpele degelijk objectief wil zonder te wisselen.
                    Mijn camera goed leren kennen en dan kijken welke (betere) objectieven ik kan kiezen...
                    goed voornemen! vandaar ook het voorstel om met een kitlens te starten
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment

                    Working...
                    X