Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen enquête voor de Dec - Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen enquête voor de Dec - Challenge

    De inzendingen voor deelname aan de Nov – Challenge is vandaag 23 Nov 11 met 1 dag vertraging afgesloten.


    Reden:

    Bij het uploaden van de inzendingen was er een hapering met de Challenge server. Het toeval wilde dat op het zelfde ogenblik 2 challengers hun foto wilden insturen.

    Gevolg: De server moet even in de war geweest zijn en plaatste 2 maal de foto van de inzender X.

    Dus ik kreeg 2 maal dezelfde foto binnen, maar onder de naam van 2 verschillende deelnemers.

    Oplossing: De betrokkenen aanschrijven met het verzoek hun foto opnieuw in te sturen.


    Na een moeilijke november thema wil ik het jaar afsluiten met een eenvoudig onderwerp. Ik laat ditmaal de beslissing aan de deelnemers zelf. Met andere woorden een vrij onderwerp voor de Dec - Challenge.

    Opgepast : Ondanks het een vrij thema is moet de foto wel genomen zijn na 01 Dec 11. Bij twijfel over de juistheid van datum kan indien nodig de originele foto met bijhorende EXIF opgevraagd worden.

    Tot eind Nov kan men, zowel punten als commentaren geven aan de ingezonden Nov - Challenge foto's.
    Last edited by spooky; 29 november 2011, 17:03.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

    Hallo,

    Vind het jammer dat we voor de maand December geen echte opdracht krijgen.
    Kan dan ook moeilijk een beoordeling geven wat de foto betreft..zeker naar de originaliteit van een bepaald thema.
    Daarom had ik gedacht dat we zelf een opdracht zoeken!
    Mag heel gemakkelijke zijn....zoals Straatfotografie....dat kan iedereen en overal, of Rood.....Haar.....ik zeg zo maar wat...
    Wat denken jullie?
    Iemand een idee?
    Of laten we het zo?
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

      Tantine melde ik citeer:

      “Vind het jammer dat we voor de maand December geen echte opdracht krijgen.”
      Tantine stelt voor
      “Daarom had ik gedacht dat we zelf een opdracht zoeken!”


      Daar ik de Challenge beschouw, als iets wat gecreëerd wordt door de deelnemende Challengers wil ik met veel plezier ingaan op het verzoek van tantine.

      Het voorstel van tantine deed me nadenken. Daarom heb ik besloten voor deze maand het systeem eens om te keren.

      Ik stel voor, dat de Challengers via dit forum mij een thema voor de Dec – Challenge aanbieden. Ik kies dan tegen 01 Dec het Thema voor de Dec - Challenge.

      Samengevat wordt het Dec - Thema als volgt bepaald:

      De Challengers krijgen de kans, om via dit Forum een onderwerp voor de maand december voor te stellen. De thema voorstellen worden ingewacht voor 30 Nov 11 om 12:00 uur s’ middags.

      Ik kies, tegen 01 Dec 11 het onderwerp uit de binnen gelopen aanbiedingen.
      Last edited by spooky; 28 november 2011, 19:47.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

        Fijn, zo bestaat er nog demokratie op ons forum:
        Mijn voorstel:kerstverlichting",of verlichting tout cours, 't is tenslotte de donkerste maand van het jaar.

        zo kunnen we heel veel kerstkaartjes maken en verkopen

        Comment


        • #5
          Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

          Een challenge zonder opdracht is geen challenge meer hé
          Dus ik volg voor de "verlichting"
          Grts Maddy
          zero

          Comment


          • #6
            Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

            Ik ben ook wel te vinden voor een thema zoals straatfotografie (kerstmarkten genoeg in december ) 't is ruim en er is nog héél veel persoonlijke interpretatie mogelijk.
            Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

            Comment


            • #7
              Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

              Ik kies voor straatfotografie....is heel algemeen....en toch niet zo moeilijk...en zeker nu in de kerstperiode!!
              Aan jou de keuze Spooky!!

              O ja....hopelijk zijn er hier veel suggesties....zal jij het deze keer wat moeilijker hebben om een keuze te maken!!

              Gr Pascale
              Last edited by tantine; 29 november 2011, 14:08.
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

                wil het in de sfeer van kerst houden
                maar maak een foto met een duidelijke boodschap in die je eventeel kan gebruiken als kerstwens of kerstkaartje
                niet zomaar een paar bollen in de boom maar echt een boodschap

                doe hier als redelijklang mee
                maar in al die tijd is iets dergelijks rond deze tijd van het jaar nog nooit geweest
                meestal word er voor thema gekozen die door je door het hele jaar in kan vullen maar kerst is maar een keer per jaar
                dus laten we allen het jaar afsluiten met mooie woorden en wensen
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

                  Ik doe nu zo'n 3 jaar mee en eigenlijk is het de eerste keer dat er geen thema is. Dit mag ook eens voor mij. Geen discuties over de invulling enkel beoordelen op de fotografische kwaliteiten en of je het nu mooi vind of niet. Dit moet toch ook eens kunnen?

                  Er was wel eens een thema "nooit gezien", die na het beindigen van de enquete, ingevuld mocht worden als vrij thema. Dit omdat elke foto nog nooit gezien is. (behalve de splaches en druppeltjes ). Toch werd de invulling "nooit gezien" door sommigen dan toch letterlijk genomen voor hun beoordeling.

                  Als er nu plots nadat er eerst aangekondigd werd dat het een vrij thema ging worden en nu toch een onderwerp naar voor geschoven wordt, al dan niet op vrijwillige basis, dan vrees ik een beetje voor discuties. Ook het verdelen in kampen bij aanhangers en tegenstanders van dit idee. Trouwens vind ik het geen goed idee dat enkele deelnemers zelf het thema zouden kunnen kiezen, kwestie van onpartijdigheid. (niet persoonlijk opvatten)

                  Voor mij mag het gerust eens een open en vrije invulling worden. Wie wil heeft hoe dan ook de vrije keus om eens goed zijn best doen om eventueel zijn (of andermans) kerstverlichting in beeld te brengen.

                  Dus voor mij mag het thema vrij, vrij blijven
                  Last edited by Erven; 29 november 2011, 18:40.
                  Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

                    Waarom niet eens regenfoto's ?

                    maak ik bijna nooit
                    maar we gaan toch veel regen krijgen de komende dagen ...
                    geen opdracht voor challenge vind ik maar niks en "vrij" daar staat het forum toch vol van eigenlijk ?
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

                      Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                      Ik doe nu zo'n 3 jaar mee en eigenlijk is het de eerste keer dat er geen thema is....
                      Toch, toch... als je b.v. kijkt naar zowel augustus 2009 als 2008 was er een vrij onderwerp. Sindsdien heb ik de Challenge niet meer zo gevolgd, maar vroeger was er toch 1x per jaar, vaak in de zomermaanden toch een thema naar keuze.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

                        ga ook voor Kerstsfeer.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          ga ook voor Kerstsfeer.
                          grt,bouk.
                          Ga jij ook deelnemen aan de challenge Bouk? Tof!!
                          Hoe meer zielen hoe meer vreugde!
                          Gr Pascale
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

                            Bedankt allen die hier even hun mening gaven.

                            Het klopt, zoals LesC aanhaalt, dat ik meestal eenmaal per jaar een Challenge met vrij onderwerp geef. 2011 wordt bij deze even een uitzondering.

                            Maar zoals ik heb belooft, wordt de Dec - Challenge een Challenge met een onderwerp.

                            Ik zal proberen een uitdaging aan te bieden, waar ik zoveel mogelijk tegemoet kom, aan de wensen van hen die hier hun mening gaven.

                            Aan de verwachtingen, van Erven en zij die voorstander zijn om een vrij onderwerp voor de Challenge te krijgen, kan ik voor deze Challenge niet voldoen, daar ik besloten heb toch een Dec - Challenge met thema aan te bieden. Ik beloof voor een volgende Challenge hen ook de kans te geven, zich eens te kunnen uitleven in een vrij thema.

                            Wat het Dec - Challenge in peto heeft houw ik nog even geheim. Zo blijft er nog wat spanning in de Challenge.

                            Nogmaals dank, aan allen maar vooral aan tantine die met deze oproep mij een idee gaf, wat de verwachtingen zijn van de Challenge deelnemers.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen enquête voor de Dec - Challenge

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Toch, toch... als je b.v. kijkt naar zowel augustus 2009 als 2008 was er een vrij onderwerp. Sindsdien heb ik de Challenge niet meer zo gevolgd, maar vroeger was er toch 1x per jaar, vaak in de zomermaanden toch een thema naar keuze.
                              2008 is nog voor ik meedeed (dus 4jaar 2011-2010-2009-2008) en 2009 zal "nooit gezien" geweest zijn (heb het niet opgezocht) waarna pas na de enquete het veranderd werd in een vrij thema. Maar toch waren er die expliciet beoordeelden op het thema nooit gezien. Daarom zoals eerder aangehaald kan nu plots veranderen van vrij thema naar iets anders voor discuties leiden. Ik snap niet wat het probleem kan zijn om eens een vrij thema te geven.(zoals je aanhaalt was er vroeger haast elk jaar een) Dan kan men eens iets brengen die niet in een vast hokje past, en kan men zich vooral concentreren op de fotografie en niet op de invulling van het thema.



                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Waarom niet eens regenfoto's ?

                              geen opdracht voor challenge vind ik maar niks en "vrij" daar staat het forum toch vol van eigenlijk ?
                              Ja maar op het forum zijn de meeste (mooie) plaatjes te veel bewerkt om in aanmerking te komen voor de challenge.
                              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                              Comment

                              Working...
                              X