Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera Marktaandelen 2011 Japan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera Marktaandelen 2011 Japan



    Ik zou zeggen, zet je even heel goed, want dit zal als een verrassing komen.

    Beginnen we met compact camera:
    1) Canon: 16,6%
    2) Sony: 15,2%
    3) Casio: 14,6%
    De nummers 1 en 2 verrassen niet (en hebben een zekere verdienste), maar Casio op nummer 3?????? De piano- en rekenmachienmaker? Whatever happened to Panasonic, Nikon, Olympus?

    Dan spiegelreflex:
    1) Canon: 43,7%
    2) Nikon: 41,4%
    3) Pentax: 7,3%
    Ook al hier allang geen verrassing meer over één en twee, maar Pentax op numer 3???????? Sony (die weliswaar een stuk van de DSLR markt overgelaten heeft aan NEX en de rest opgevuld met SLT) haalt zelfs niet de derde plaats. Als het één ding aantoont is het wel dat Sony en olympus te snel de DSLR markt hebben verlaten. Daar profiteert Pentax nu van...

    Tenslotte Spiegellozen:
    1) Olympus: 37,1%
    2) Panasonic: 29,5%
    3) Sony: 29,3%
    Olympus op nummer 1??????????? En als je Panasonic en oly optelt dan bekom je dat m43 meer dan de helft an de Japanse markt bestrijkt in spiegelloos. Voor mij komt dat op zijn minst als een verrassing.

    Nog twee dingen toevoegen:
    - de japanse markt is zeker geen vergeijking voor de rest van de wereld: in Japan krijgen niet Japanse merken geen voet aan de grond.
    - deze cijfers houden geen rekening met de laatste twee maanden, waar de overstromingen in Thailand wel het één en ander zullen veranderen (Nikon die moeite heeft om nog DSLR te produceren, Sony die enkele fabrieken kwijt is.)

    Ik heb het altijd heel spijtig gevonden dat olympus de DSLR markt (bijna) verlaten heeft, en deze cijfers ondersteunen dat nu...
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Camera Marktaandelen 2011 Japan

    Het grote aandeel van spiegelloze op de Japanse markt is al een tijdje een bekend gegeven. Vandaar dat Nikon er ook ingestapt is. De tests die ik gelezen heb / de testers die ik over de Nikon gesproken heb stemmen mij niet geheel vrolijk overigens.
    Ik ben benieuwd wanneer Canon in deze markt stapt.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment

    Working...
    X