Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

    Mijn kitlens 18-105 is weg en heb nu "enkel" nog een 70-200 f2.8 lens, die ik voor sportfotografie en dieren ten zeerste apprecieer

    Ben wel nog op zoek naar een basislens daaronder voor vooral straatfotografie, mensen, dichtbij taferelen etc, maar wel lichtsterk.

    Ik lees advies over 35 mm of 40 mm micro of 50 mm of 17-55, dus weet het nu effe niet meer.

    Vraag me ondertussen ook af of "zoom", zoals de 17-55, wel de moeite is ?

    Enig advies en vooral positieve (en negatieve) ervaringen zijn meer dan welkom ....

    Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

  • #2
    Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

    ik heb heel positieve ervaringen met de 35 f/1.8 en de 50 f/1.8.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

      TS,
      Als ik jou was zou ik eerst kijken naar de beedlhoek die jij bruikbaar vindt. Ik heb veel straatfoto's gemaakt met de 12-24 mm op APS-C en later met 16-35 mm op FF. Die geven een beeldhoek die ik heel plezierig vind maar dat zegt iets over mijn manier van fotografie en die zal anders zijn dan jouw stijl van fotografie.

      De 12-24 liet ik complementeren met een 60 mm en de 16-35 mm met een 70-200.

      Los van de beeldhoek zal je moeten bekijken hoe het voor je is om met primes te gaan werken. Het is een andere manier van werken die je wel moet liggen.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        TS,
        Als ik jou was zou ik eerst kijken naar de beedlhoek die jij bruikbaar vindt.... Het is een andere manier van werken die je wel moet liggen.

        Daar zeg je zoiets; eigenlijk zou je ze allen een tijdje moeten kunnen testen en dan zien wat je het beste ligt.
        Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

        Comment


        • #5
          Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

          ik denk aan een groothoekzoom zoals de 17-50/55 f2.8 IS/OS/VC of 12-24 f4 of 16-35 f2.8
          of een standaard zoom zoals de 24-70/28-75 f2.8 of 24-105 f4
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

            TS,
            Kan je niet van iemand wat objectieven lenen om e.e.a. uit te proberen?
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              ik heb heel positieve ervaringen met de 35 f/1.8 en de 50 f/1.8.
              Voor primes onder de 70mm is dat inderdaad ook waar ik naar zou grijpen.
              En anders een Tamron 28-75/2.8 als je het budgetair wat binnen de perken wil houden.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

                Oorspronkelijk geplaatst door chboodts Bekijk bericht
                eigenlijk zou je ze allen een tijdje moeten kunnen testen en dan zien wat je het beste ligt.
                Dat kan ook. Koop er een paar tweedehands. Dan merk je na verloop van tijd vanzelf wat je het meeste bevalt en de rest is wel weer te verkopen hoor.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

                  Ik ben erg gelukkig met de Sigma 17-70 2.8-4.5 "macro" (close up, 1:2.3). De nieuwe versie is gestabiliseerd, en is 2.8-4.0, en de vergrotingsfactor is dacht ik 1:2.
                  En niet duur.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    ik denk aan een groothoekzoom zoals de 17-50/55 f2.8 IS/OS/VC of 12-24 f4 of 16-35 f2.8
                    of een standaard zoom zoals de 24-70/28-75 f2.8 of 24-105 f4
                    Beide zijn standaardzooms, de ene voor crop en de andere voor FF.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

                      Ik werk al een tijdje met een 24-70 f2.8
                      Sluit trouwens perfect aan op de 70-200 f2.8.
                      Oke een 24-70 f2.8 is een pak duurder dan een 35mm f1.8 50mm f1.8 samen. Maar ik vind het zeker de meer prijs waard.
                      Grt, Amaat
                      The fun begins where the road ends
                      BD Lidnummer : BD2057BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

                        Tnx voor de snelle en vele reacties.

                        Maakt het niet makkelijker, dus zal uitproberen worden ...
                        Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtsterke basislens onder 70-200 mm ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          ik heb heel positieve ervaringen met de 35 f/1.8 en de 50 f/1.8.
                          mijn favoriete lensje op een crop camera is 35mm F1.8 en helemaal niet duur...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment

                          Working...
                          X