Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nodig

    Ik ben aan een nieuwe flitser toe dit wordt de 430 EX II of 58O EX II
    ik heb nu enkele situatie's in mijn hoofd waarvoor de flitser oa moet gaan dienen
    bv met de 430 EX II een andere flitser 420 EX bv gaan aansturen via RF-triggers dan
    correct me if wrong,
    met de 580 Ex II lukt dat ziozo dat weet ik maar de prijs speelt ook een rol...
    als ook de speedlite flitsers gebruiken als extra aanvulling bij mijn twee studioflitsers
    Kan ik dat doen, zo ja wat zijn de mogelijke problemen, of koop ik dan ziozo betere 580 EX ?
    Hoop dat het een beetje duidelijk overkomt
    Alvast dank om mee te helpen denken, sorry voor eventueel domme vragen ...
    Last edited by Mightycat; 23 november 2011, 19:58.
    smile ! ...it confuses people ...

  • #2
    Re: Advies nodig

    Ik heb 2 X een 580 EX en ik moet zeggen dat ik daar nooit spijt heb over gehad, met de 430 zal het lukken, maar als je eerste flits zou ik zeker voor de 580 kiezen !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Advies nodig

      De 430EX II kan alleen als slave dienen en niet als master. Ook kunnen de Canon flitsers niet met studio flitser mee flitsen als slave, alleen via een master flitser. Er zijn nog andere opties zoals de Yongnuo ST-E2 als master gebruiken in combinatie met 430EX II flitsers. Nog een andere optie is de Nissin DI866MK II die kan ook als master dienen in volledig TTL en als manual slave (en kan zelfs rekening houden met pre flashes). zie hier mijn volledige test
      Andere optie is gewoon alleen met radio triggers aan de slag gaan zoals de Yongnuo RF602 of de Phottix Strato. Alleen heb je dan geen TTL ondersteuning en moet je manual flitsen, waar natuurlijk niet mis mee is. Voordeel van radio triggers is dat je flitsers uit het zicht van de camera kunt plaatsen.

      Groeten Michael

      Comment

      Working...
      X