Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

forum GSM/tablet foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • forum GSM/tablet foto's

    De tijd dat we met onze gsm enkel korrelige foto's van 50 pixels konden nemen is al een tijdje voorbij. Meer en meer ga ik zelf gebruik maken van de 8megapixel camera van mijn iphone 4S dan steeds een zware tas met lenzen meesleuren tijdens "niet" foto uitstappen.

    vooral de mogelijkheden om met apps zoals Hipstamic deze foto te maken met oude analoge lens en filmeffecten of panoramafoto's , HDR,.... zijn vaak heel verrassend en vernieuwend.

    Ook op sociale media zie je heel creatief gebruik van deze opties en apps

    Misschien is hier ook interesse aan een dergelijk creatief forum door deze nieuwe vorm van fotografie ? of blijft BD het forum voor spiegelreflexcamera gebruikers?
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: forum GSM/tablet foto's

    Er is toch ook geen speciaal forumdeel voor compactjes en evil-camera? Foto is een foto onafhankelijk waarmee je ide maakt. Ik lees hier ook heel vaak dat camera en lens weinig uitmaken, maar degene die erachter staat bepalend is.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: forum GSM/tablet foto's

      Ik denk niet dat een gsm-foto geapprecieerd wordt in showcase.
      Ik zou een apart forum wel kunnen smaken

      Comment


      • #4
        Re: forum GSM/tablet foto's

        Een foto is een foto toch? Je hebt blijkbaar het gewone fotomateriaal, maar neemt liever de iPhone mee... Tja, dan moet je je daar tevreden mee stellen ook toch?
        Ofwel kies je voor "het gemak" en neem je er de consequenties bij, ofwel sleur je je te zware tas mee en heb je 't probleem niet dat je 'n apart forumonderdeel nodig hebt.

        Er liep hier zelfs al eens een topic waarbij iemand beweerde dat je 't niet of nauwelijks kon zien wanneer een foto met een gsm werd gemaakt (compleet met voorbeeldfoto's).

        mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: forum GSM/tablet foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          ........ of blijft BD het forum voor spiegelreflexcamera gebruikers?
          denk het niet maar, digitaal zal toch de voorkeur hebben.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: forum GSM/tablet foto's

            Maar een HTC touch is geen Samsung galaxy S2 IS.
            Misschien gewoon een draadje starten in algemeen dan?

            Comment


            • #7
              Re: forum GSM/tablet foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Maar een HTC touch is geen Samsung galaxy S2 IS.
              Misschien gewoon een draadje starten in algemeen dan?
              Een Canon EOS 1100D met kitlens is ook geen Nikon D3x met Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano... en toch komen alle foto's in hetzelfde onderdeel terecht.
              Misschien een forumonderdeel starten voor elke camera-objectief combinatie?

              Of gewoon een ander forum zoeken waar enkel foto's genomen met een gsm/smartphone mogen worden geplaatst...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: forum GSM/tablet foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Een Canon EOS 1100D met kitlens is ook geen Nikon D3x met Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano... en toch komen alle foto's in hetzelfde onderdeel terecht.
                Ik denk dat je mijn punt hebt gemist.
                Een galaxy S2 komt in de buurt van een compact. Een HTC touch is dan weer veel slechter.
                Om de kijkers niet even kritisch te laten beoordelen als bij de DLSR's, mogen IMO de gsm's/tabletten/lomographytoestanden wel apart. Een meer kunstzinnig hoekje misschien.

                Comment


                • #9
                  Ik vind het behoorlijk raar om geen DSLR of compactje te willen gebruiken, maar een gsm en dan in een zuiver fotografieforum om een apart hoekje te vragen...
                  Misschien een apart hoekje voor full frame, een apart hoekje voor L-objectieven, een apart hoekje voor Nex en aanverwanten, een apart hoekje voor compactjes,...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: forum GSM/tablet foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Ik vind het behoorlijk raar om geen DSLR of compactje te willen gebruiken, maar een gsm en dan in een zuiver fotografieforum om een apart hoekje te vragen...
                    Misschien een apart hoekje voor full frame, een apart hoekje voor L-objectieven, een apart hoekje voor Nex en aanverwanten, een apart hoekje voor compactjes,...
                    nee lennert hij snapt het niet
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Als je wilt snappen : de standaard 28/12/2011 smartphonografie: als kiekjes kunst worden.
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment

                      Working...
                      X