Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50-500 of 80-400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50-500 of 80-400

    Ben van plan om een van die lenzen te kopen heeft iemand hier ervaring mee met welke lens ik het beste zou zijn.

    groetjes

  • #2
    Re: 50-500 of 80-400

    Dat is een moeilijke vraag, want dan moet ge die allemaal hebben om te kunnen vergelijken: Je weet waarschijnlijk al dat onze hoofdmoderator heel tevreden is met de Tokina 80-400, maar dat iemand anders zegt dat hij de Nikkor AFD 80-400 VR weinig gebruikt. Anders moeten die twee ze alvast al eens op jouw toestel komen zetten, in plaats van dat in ons forum te schrijven.

    Comment


    • #3
      Re: 50-500 of 80-400

      Het hangt er allemaal een beetje vanaf waarvoor je ze wil gebruiken. Ik bezit zowel de Nikkor 80-400 als het laatste model van de sigma 50-500 en mijn Sigma is nog bijna ongebruikt. Met de Nikkor 80-400 kan je nog gemakkelijk uit de hand fotograferen. Ik had de sigma gekocht om mee te nemen op safari maar ik heb hem uiteindelijk thuisgelaten want ik vind hem te zwaar en had intussen tweedehands een Nikon 80-400 gevonden. Daarover ben ik zeer tevreden. Over de Tokina kan ik niets zeggen want die heb ik niet.

      Op mijn http://500px.com/NCambre staan een aantal foto's op die ik op 400mm heb genomen met de Nikkor 80-400.

      Comment


      • #4
        Re: 50-500 of 80-400

        Hier dan weer een zeer tevreden gebruiker van de "oude" Sigma 50-500 (schroevendraaierversie). Ik ben heus geen dokwerker maar vind deze nog wel draagbaar, en gebruik deze lens 95% uit de losse hand. Toestel én lens draag ik meestal ondersteboven. De statiefgondel is dan een prima handvat.
        Ik heb de indruk dat de nieuwe versie nog wat scherper tekent, en dat de bokeh iets mooier is.

        Hier en hier wat vogeltjes in hd-kwaliteit. Het detail in de veren spreekt voor zich.
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #5
          Re: 50-500 of 80-400

          Ik ben tevreden over mijn Nikkor 80-400 en als je je focustechniek wat aanpast kun je ook redelijk snel bewegende voorwerpen tracken, dat gaat vaak niet met richten en gelijk schieten.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: 50-500 of 80-400

            heb mijn 80/400 weggedaan.

            op statief en bij veel licht prachtig scherp tot 330mm.

            de af vond ik te traag maar de 50/500 heeft hetzelfde probleem
            https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

            Comment


            • #7
              Re: 50-500 of 80-400

              Voor welk type onderwerpen?
              Speelt het gewicht een rol?
              Wel maximum budget?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: 50-500 of 80-400

                Ik heb vorige week het laatste model Nikon 70-200 2.8 getest met de 2 x converter III (je verliest dan wel 2 stops) . Heeft zeer snelle AF. Vlijmscherp. Ik denk er ernstig over na om mijn 80-400 en 50-500 te vervangen door deze combinatie. Heeft iemand hiermee ervaring? Ik wil het gebruiken voor dierenfotografie en uit de hand fotograferen.

                Comment


                • #9
                  Re: 50-500 of 80-400

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik ben tevreden over mijn Nikkor 80-400 en als je je focustechniek wat aanpast kun je ook redelijk snel bewegende voorwerpen tracken, dat gaat vaak niet met richten en gelijk schieten.
                  oh maar zo leg je de verantwoordelijkheid bij de fotograaf. Maar mr Janssen toch
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment

                  Working...
                  X