Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging van kitlens, welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging van kitlens, welke lens?

    Iemand ervaring met deze lens?
    Nikkor AF-S 16-85mm F/3.5-5.6 G ED DX VR
    Is hij z'n geld waard?

    Ik heb de Nikon D3000 en had de basislens 18-105mm, helaas is deze kapot. Het zou te duur zijn om hem te laten herstellen dus daarom ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe allround lens. Ook heb ik nog de Sigma 70-300mm.
    Ik ben student en moet dus alles zelf betalen... Ik zit dus ook wel een beetje met mijn budget in. Ik ben dus opzoek naar een goede allround lens die prijs/kwaliteit toch goed is.

    Ik zit constant topics en ervaringen te lezen van andere mensen maar ik geraak er niet aan uit welke lens nu beter zou zijn.
    Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden waaraan jullie denken?
    Misschien een iets lichtsterkere lens? Alhoewel die dan waarschijnlijk ook direct veel duurder is...

    Zelf had ik ook nog gedacht aan:
    Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM Nikon.

    Wat zijn jullie meningen?

    Groeten,
    Alison

  • #2
    Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

    Ik zou een kijken voor de Tamron 17-50 2.8
    Zoek zelf eens op dit forum naar deze lens en kijk of dit voor je past.
    Deze is nog lichtsterker dan beide lenzen die je zelf voorstelt. En goedkoper of de sigma die je voorstelt.
    Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

      hey,
      ik heb een tijdje geleden mijn 18-105 vervangen door een 16-85 en moet eerlijk toegeven dat ik de meerprijs van de 16-85 niet echt gerechtvaardigd vind.
      buiten dat de 16-85 duidelijk veel steviger gebouwd is valt voor de rest de beeldkwaliteit ten opzichte van de 18-105 mij wel tegen.
      dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring en mischien dat er andere mensen zijn die mij totaal tegenspreken.
      mischien is denken aan een tamron 17-50 2.8 of een sigma 17-50 2.8 waarvan de tamron zelfs een heel stuk goedkoper is dan de 16-85.
      Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

        ik heb een D90 met 18-105 en ben ook net voor de tamron 17-50 2.8 gegaan . Ongeveer een maand in bezit en nog geen seconde spijt gehad. Ik heb de versie zonder VC genomen omdat deze net iets scherper blijkt te zijn volgens fora en revieuws.

        Voor gewoon gebruik in familiale kring binneshuis is deze zeer leuk door de 2.8 tov de 18-105. Binnenkort op wandelreis naar cappadocië en taurusgebergte. Eens kijken hoe ze het in de natuur ervanaf brengt.. kben benieuwd!!!

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

          De 16-85 is een fantastische en héél scherpe lens en de VR werkt heel efficiënt.
          Ik ben zeer tevreden van deze lens, maar of hij zijn extra prijs verantwoordt moet elk voor zich uitmaken.
          Ik kan slechts zeggen dat ik deze lens heel veel gebruik, zowel op reis als thuis. Ik heb ook enkele 2.8-zooms maar in slechte lichtomstandigheden geef ik de voorkeur aan primes.
          Nikon Df

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

            Alleerst bedankt voor de snelle reacties!

            Ik zal eens wat meer informatie lezen over de Tamron 17-50mm 2.8.

            Ik wil niets overhaast kopen, maar ik mis echt mijn basislens.
            Ik ga morgen op 3daagse met school en dan heb ik graag mijn camera bij. Alleen zie ik het niet direct zitten om mijn telezoomlens mee te sleuren want uiteindelijk zal ik hem daar toch waarschijnlijk niet goed kunnen gebruiken. Voor zo'n dingen mis ik het dus...

            Dusja, niets overhaast kopen zeg ik, maar ik heb het wel nodig haha!

            Bedankt voor de reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

              misschien is er wel een buur in Brugge die je een basislens kan lenen voor deze drie dagen. Ik kan je niet helpen want ik werk met Canon.

              Succes in ieder geval en maak er een mooie tijd van.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

                als je tevreden was van de 18-105 waarom koop je dan niet gewoon terug dezelfde
                Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

                  Ik ken helaas niemand echt in de buurt die een basislens heeft liggen die ik zou mogen gebruiken. Ik heb gelukkig nog een klein digitaal camera'tje liggen. Dus ik zal deze gewoon moeten gebruiken nu.

                  Waarom ik eraan denk om toch een andere basislens te nemen (en niet dezelfde) is omdat ik ondertussen ook de Sigma 70-300mm heb. Ik zou graag een basislens kopen die goed aansluit op mijn telezoomlens. En één die toch iets beter is qua lichtsterkte dan mijn 18-105mm geweest.

                  Ik heb ondertussen al zitten lezen over de Tamron 17-50mm. Ik lees dat er een versie is met VC en één zonder VC.
                  De meningen over beide lenzen zijn nogal verschillend.
                  Ik vraag mij af of het echt nodig is om een VC te hebben als je zoombereik maar 50mm is... Of is dat echt iets persoonlijks? En dan kijk ik natuurlijk ook naar de prijs:
                  Met VC: 400eur, Zonder VC: 330eur.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

                    ik heb net bericht gekregen van de winkel dat er met mijn 16-85 wel degelijk een scherpte probleem is.
                    dus kan het zijn dat mijn negatieve commentaar over de lens niet helemaal klopt ;-)
                    blijkbaar heb ik gewoon weer is tegenslag en heb ik een slecht exemplaar gekocht
                    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door AlisonBQ Bekijk bericht
                      Iemand ervaring met deze lens?

                      Zelf had ik ook nog gedacht aan:
                      Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM Nikon.

                      Wat zijn jullie meningen?

                      Groeten,
                      Alison
                      Ik heb die Sigma 17-70 en ben er tevreden van.
                      Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
                      http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

                        Bedankt voor alle antwoorden.

                        Ik heb vandaag nog zitten lezen over verschillende lenzen.

                        Ik denk dat ik toch voor de Tamron 17-50mm f2.8 zal gaan.
                        Alleen is de vraag nu nog; met VC of zonder VC.

                        Ik persoonlijk stel me ook de vraag of de VC wel noodzakelijk is bij een lens met 'maar' een zoombereik van 50mm. En blijkbaar is die zonder VC scherper.
                        Dan ergens anders lees ik anderen dingen over de VC. Dusja, nog even over nadenken

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

                          Ik zou het niet laten afhangen van een eventueel verschilletje in beeldkwaliteit, dat zal je alleen na uitgebreid testen kunnen vaststellen.
                          Heb je de meerprijs er voor over > VC , zo niet > non VC

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

                            Het hangt van je type fotografie af of beeldstabilisatie nodig is.

                            Indertijd, toen ik nog een crop camera had, was ik regelmatig heel blij dat mijn Canon 17-55 mm/2.8 voorzien was van IS.
                            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

                              Soort fotografie... Ik zou de lens toch wel voor veel zaken willen gebruiken (landschap, portret, ook om vb. sfeerfoto's te nemen op feestjes of familiefeestjes). Op feestjes en dergelijk kan het algauw aan de donkere kant zijn. Is het dan beter dat je bij zo'n situaties de VC wel hebt?

                              Ik las daarnet ook nog dat de Nikon D3000 geen lens motor heeft. Dit wil dus zeggen dat ik alleen AF-S lenzen op mijn body kan steken.
                              Heeft die VC hier ook iets mee te maken of niet?
                              Want ik ben even verward geraakt door al de informatie die ik lees haha!

                              Comment

                              Working...
                              X