Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging van kitlens, welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging van kitlens, welke lens?

    Iemand ervaring met deze lens?
    Nikkor AF-S 16-85mm F/3.5-5.6 G ED DX VR
    Is hij z'n geld waard?

    Ik heb de Nikon D3000 en had de basislens 18-105mm, helaas is deze kapot. Het zou te duur zijn om hem te laten herstellen dus daarom ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe allround lens. Ook heb ik nog de Sigma 70-300mm.
    Ik ben student en moet dus alles zelf betalen... Ik zit dus ook wel een beetje met mijn budget in. Ik ben dus opzoek naar een goede allround lens die prijs/kwaliteit toch goed is.

    Ik zit constant topics en ervaringen te lezen van andere mensen maar ik geraak er niet aan uit welke lens nu beter zou zijn.
    Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden waaraan jullie denken?
    Misschien een iets lichtsterkere lens? Alhoewel die dan waarschijnlijk ook direct veel duurder is...

    Zelf had ik ook nog gedacht aan:
    Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM Nikon.

    Wat zijn jullie meningen?

    Groeten,
    Alison

  • #2
    Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

    Ik zou een kijken voor de Tamron 17-50 2.8
    Zoek zelf eens op dit forum naar deze lens en kijk of dit voor je past.
    Deze is nog lichtsterker dan beide lenzen die je zelf voorstelt. En goedkoper of de sigma die je voorstelt.
    Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging van kitlens, welke lens?

      hey,
      ik heb een tijdje geleden mijn 18-105 vervangen door een 16-85 en moet eerlijk toegeven dat ik de meerprijs van de 16-85 niet echt gerechtvaardigd vind.
      buiten dat de 16-85 duidelijk veel steviger gebouwd is valt voor de rest de beeldkwaliteit ten opzichte van de 18-105 mij wel tegen.