Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

    Half half tot eind oktober heb ik in Slovenië gezeten, ik ga proberen om hier de komende tijd enkele foto's te laten zien van die reis. de eerste is er eentje van Zelenci Nature Reserve. Voor mij meteen een foutje waarbij ik heb moeten afstappen van mijn principes. Ik probeer normaliter de foto steeds zo goed mogelijk in de camera te krijgen door gebruik te maken van grijsverloopfilters en hou niet echt van exposure blending, HDR, ... omdat elke foto afzonderlijk eigenlijk op zich niets waard is. Deze foto zou echter niet mogelijk zijn geweest enkel met behulp van filtratie. De bergen en boom zouden volledig zwart zijn geweest omdat ik veel te veel zou moeten filteren. Dus bij deze mijn eerste "exposure blending". Ik heb geprobeerd het resultaat zo natuurlijk mogelijk te houden...

    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

  • #2
    Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

    En da's wondermooi gelukt. Hele mooie sfeer heb je hier te pakken in een top compo
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

      Dit is idd een heel mooie, sfeervolle foto !

      Comment


      • #4
        Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

        Principes alles goed en wel.maar het zal mij een biet zijn hoe je tot dit resultaat komt. dit is mooi.
        heel mooi!
        Ik ken de situatie daar natuurlijk niet,maar was de voorgrond niet een tikkie
        donkerder?

        Ben nog eens terug gekomen,maar ik denk dat de opname precies in balans is,dus laat mijn vraag maar

        gr.ron.
        Last edited by exhi; 21 november 2011, 17:57.
        http://exhi-fotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

          Gezien de omstandigheden, een moeilijk en extreem tegenlicht-shot, is dit toch een zeer mooi beeld geworden
          Goed bezig, ik kijk alvast uit naar je volgende(n)...

          Comment


          • #6
            Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

            Das mooi Bart
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

              Zalige prent - schitterende compositie
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

              Comment


              • #8
                Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

                Prachtig licht en dito compo ! En HDR blending is heel geslaagd

                Ik heb ook de indruk dat de echte diehards filteren tijdens de opname, maar ik heb me steeds afgevraagd waarom. Dit komt volgens mij uit het analoge tijdperk, waar men zo goed als niet anders kon.

                Maar nu bijna iedereen digitaal werkt, waarom je het leven moeilijk maken om ter plekke te filteren wat in mijn ogen een heel delicate zaak is. En dan moet je het resultaat evalueren op een (max) 3" lcd-ke, en enkel fout wordt afgestraft, waar achteraf weinig aan te doen valt.

                Ik heb het ook geprobeerd, maar snel naar layerblending overgestapt... Je hebt 100% full control over het eindresultaat, op voorwaarde dat je de juiste belichtingen vastlegt.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

                  maar ik heb me steeds afgevraagd waarom
                  Ik doe het liever met filters omdat het mijzelf gewoon de meeste voldoening geeft om alles zo goed mogelijk in de camera te krijgen.
                  Als je wat ervaring hebt met filteren, dan is het nu ook niet zo moeilijk om correct te filteren en ik heb nog steeds mijn spotmeter voor moeilijke gevallen.

                  Ik doe ook veel mee aan wedstrijden en vaak laat het regelement niet toe om meerdere opnames te combineren.

                  Nu, sommige opnames, zoals deze, zijn moeilijk met filters. Er zijn natuurlijk ook gevallen, bvb. bij veel beweging in bomen, water, wolken, ... dat filters een betere keuze zullen zijn.
                  Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

                    vind dit een geweldige foto
                    FLICKR PHOTOSTREAM
                    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

                      mooie plaat
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

                        Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                        En da's wondermooi gelukt. Hele mooie sfeer heb je hier te pakken in een top compo
                        ook mijn gedacht een hele mooie
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

                          mooi en ziet er natuurlijk uit
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

                            Zeer knap resultaat. Je post hier niet dikwijls .....maar als je wat laat zien is het wel tot in de puntjes verzorgd. Tja dat blenden......ik hoop dat je er geen trauma aan over houd om zo tegen je normale werkwijze in te gaan
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zelenci Nature Reserve (Slovenië)

                              Hele knappe verzorgde foto.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X