Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

    Hallo,
    Ik heb een Nikon D300 sinds begin 2009.
    Ik merk dat mijn foto's steeds korreliger worden, ondanks dat ik mijn ISO niet verhoogd heb. Het zou mij toch sterk lijken dat mijn camera 'versleten' is na 3 jaar gebruik.

    Zijn er fotografen die gelijkaardige ervaringen mee hebben?

    Groetjes,
    Fietje

  • #2
    Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

    lens, toestel en vnl. de sensor eens laten reinigen ??
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

      mijn D200 is 4-5 jaar oud en heeft +50.000 kliks en geeft nog altijd zeer mooie en cleane beelden. Ik reinig wel regelmatig mijn camera en sensor.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

        Ik hoorde pas van iemand dat die had vastgesteld dat zijn camera meer ruiste als nieuw. Dit was wel met extreem veel foto's. Ik heb zelf het idee ook weleens, maar als ikdan weer terug ga, blijkt het niet het geval te zijn.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

          zou het kunnen dat je met de jaren kritischer wordt?
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik hoorde pas van iemand dat die had vastgesteld dat zijn camera meer ruiste als nieuw. Dit was wel met extreem veel foto's. Ik heb zelf het idee ook weleens, maar als ikdan weer terug ga, blijkt het niet het geval te zijn.
            wat bedoel je met: teruggaan?

            Reinigen, ja dat kan ik wel laten doen, alleen kan ik geen dag zonder nikon missen.
            Ofwel ligt het gewoon aan de zoomlens? ofwel ben ik kritischer

            Comment


            • #7
              Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

              Teruggaan->foto van dag 1 bekijken.
              Sensor reiningen->zelf doen
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

                Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                lens, toestel en vnl. de sensor eens laten reinigen ??
                Hoe denk je dat dit een 100% electronisch/softwarematig proces kan beinvloeden ?

                Gebruikt TS nog hetzelfde nabewerkingsprogramma, printer, papier, driver en profiel met dezelfde instellingen ?

                Comment


                • #9
                  Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Gebruikt TS nog hetzelfde nabewerkingsprogramma, printer, papier, driver en profiel met dezelfde instellingen ?
                  Pardon TS? Wat is da?
                  Ja hoor, de bewerkingsprogramma en profiel zijn steeds hetzelfde.
                  Beeldsensor reinigt elke keer als ik mijn camera afsluit en opstart.

                  Het blijft een raadsel!

                  Comment


                  • #10
                    Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk bericht
                    Pardon TS? Wat is da?
                    Ja hoor, de bewerkingsprogramma en profiel zijn steeds hetzelfde.
                    Beeldsensor reinigt elke keer als ik mijn camera afsluit en opstart.
                    Het blijft een raadsel!
                    dat is niet echt reinigen he. Reinigen is met een speciaal stofvrij doekje en een speciale vloeistof je sensor proper maken zodat de vuiligheid die er met de 'zelfreiniging' niet afkomt wel weg is.

                    Nooit te hard rekenen op marketingtrucs

                    TS, dat ben jij.

                    In Garp's naam stond dat voor Technical Sergeant, bij jou betekent het Topic Starter.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk bericht
                      Hallo,
                      Ik heb een Nikon D300 sinds begin 2009.
                      Ik merk dat mijn foto's steeds korreliger worden, ondanks dat ik mijn ISO niet verhoogd heb. Het zou mij toch sterk lijken dat mijn camera 'versleten' is na 3 jaar gebruik.

                      Zijn er fotografen die gelijkaardige ervaringen mee hebben?

                      Groetjes,
                      Fietje
                      Misschien eens het toestel bij beeldinstelling resetten naar fabrieksinstellingen en kijken of je probleem is opgelost.
                      P.S. Ts betekent Topic Starter

                      Comment


                      • #12
                        Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

                        Toch herken ik het wel een beetje hoor, mijn D40 uit 2008 vond ik de laatste tijd ook steeds korreliger worden, zelfs al bij iso 800, vandaar maar de D7000 binnengehaald
                        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

                          Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                          Toch herken ik het wel een beetje hoor, mijn D40 uit 2008 vond ik de laatste tijd ook steeds korreliger worden, zelfs al bij iso 800, vandaar maar de D7000 binnengehaald
                          Denk dat elke D40 korrelig wordt bij iso800.

                          Ruis kan je met elke reflex hebben als je niet correct belicht.
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

                            uiteraard, maar in vrijwel enkele situatie kreeg ik meer ruis t.o.v. een jaar daarvoor
                            portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                            Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: kwaliteitsverlies na jaren gebruik D300

                              Dat is "de automatische NAS-bevredigingsfunktie" die je hebt geactiveerd......
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X