Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een beetje een dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een beetje een dilemma

    Hallo BD'ers,

    Ik zit met volgend dilemma:

    Ik heb een 450D waar ik zeer tevreden over ben en heb de bedoeling om veel voetbalkiekjes te maken 's ochtends of 's avonds, maar ook tijdens de gezinsuitstapjes

    dus denk ik aan de 70-200 2.8 IS USM MK2 in combo met de 450D

    of

    de Canon 7D + 70-200 2.8 USM niet gestabiliseerd.

    Graag jullie meningen

    bedankt.
    Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

  • #2
    Re: een beetje een dilemma

    ik zou beginnen dan onmiddellijk met enkel de MK2-lens en dan zal je zien of je een probleem hebt met de snelheid van je toestel en indien nodig upgraden

    Geen IS wil zeggen dat je minimaal steeds een sluiter dient te gebruiken van het dubbele van je brandpuntafstand (dus 1/400ste als je op 200mm werkt) of je moet vanop statief werken
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: een beetje een dilemma

      Geen IS wil zeggen dat je minimaal steeds een sluiter dient te gebruiken van het dubbele van je brandpuntafstand (dus 1/400ste als je op 200mm werkt) of je moet vanop statief werken
      Hoe kom je daarbij. 't Is een vuistregel maar geen wet (zonder dubbele). Ik ken mensen die stabiel kunnen fotograferen op 200mm bij 1/60s.

      IS is handig en als je het je kan veroorloven is het geen slechte keus.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: een beetje een dilemma

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Hoe kom je daarbij. 't Is een vuistregel maar geen wet (zonder dubbele). Ik ken mensen die stabiel kunnen fotograferen op 200mm bij 1/60s.

        IS is handig en als je het je kan veroorloven is het geen slechte keus.
        het is idd eerder een vuistregel, dat klopt

        da zijn dan toch mensen met een hele stabiele hand om op 1/60ste met 2 kilo scherpe foto's te verkrijgen

        ik begin er niet aan tenzij strobist-wise
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: een beetje een dilemma

          Ik wil er wel bij nog bij zeggen dat ik er een 685B monopod van manfrotto bij zou halen, vooral voor de voetbalwedstrijden dan.
          Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

          Comment


          • #6
            Re: een beetje een dilemma

            En je gaat toch geen voetbal schieten met 1/60e....
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: een beetje een dilemma

              Gezinsuitstapjes wel.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: een beetje een dilemma

                Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                Gezinsuitstapjes wel.
                ik zou een 17-55mm gebruiken voor gezinsuitstapjes... en een 85mm voor de portretjes... maar een 70-200mm lijkt me zwaar voor een uitstapje!
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: een beetje een dilemma

                  Ik waarschijnlijk ook.
                  Maar neemt niet weg dat IS geen verloren investering is.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: een beetje een dilemma

                    Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                    Ik waarschijnlijk ook.
                    Maar neemt niet weg dat IS geen verloren investering is.
                    +1 ik zou niet terug willen naar een "niet VR versie" van mijn 70-200mm
                    IS of VR is een absolute meerwaarde...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: een beetje een dilemma

                      Absolute meerwaarde? Me neus....

                      Voor sportopnamen (tenzij denksporten) is IS overbodig omdat een relatief lange sluitertijd meestal onbruikbaar is door de bewegende onderwerpen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: een beetje een dilemma

                        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        Absolute meerwaarde? Me neus....

                        Voor sportopnamen (tenzij denksporten) is IS overbodig omdat een relatief lange sluitertijd meestal onbruikbaar is door de bewegende onderwerpen.
                        Dit heb ik ook al gehoord, dus maw is is niet nodig voor sportopnamen (behalve schaken dan misschien) maar als ik een langere sluitertijd wens dan moet ik hem altijd aan een statief of monopod hangen? En de is versie dan minder snel?
                        Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

                        Comment


                        • #13
                          Re: een beetje een dilemma

                          Mijn min of meer standaard lens is de 70-200/2.8 MK2. Ik ervaar dit objectief een stuk universeler door de inbouw van beeldstabilisatie. Zou niet meer zonder willen.
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: een beetje een dilemma

                            Als ik de reacties zo lees dan haal ik hieruit dat de meesten liever de 450D met de MK2 verkiezen boven de 7D met de non IS versie.

                            ben al ietsje wijzer, bedankt iedereen!
                            Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

                            Comment


                            • #15
                              Re: een beetje een dilemma

                              Oorspronkelijk geplaatst door arcbenne Bekijk bericht
                              Als ik de reacties zo lees dan haal ik hieruit dat de meesten liever de 450D met de MK2 verkiezen boven de 7D met de non IS versie.

                              ben al ietsje wijzer, bedankt iedereen!
                              De autofocus van een 7D zal normaal wel sneller en accurater zijn dan die van jouw huidige 450D. Een 7D in combinatie met een 70-200mm is echt snel, en is voor sport dus heel geschikt. Of je die IS versie van doen hebt, da's iets wat je zelf bepaalt, maar ik vind het bizar... € 800 meer betalen voor een objectief met stabilisatie om de trillingen van je handen te compenseren bij lange sluitertijden, terwijl het resultaat van lange sluitertijden bij voetbal dan bewegingsonscherpte van het onderwerp geeft. Je kan onscherpe foto's maken voor veel minder geld dan het budget dat jij nu in gedachten hebt hoor
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment

                              Working...
                              X