Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er iets mis met Tinypic of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is er iets mis met Tinypic of...

    ...bij mij?

    Hier, op de PC waar ik nu zit (Win7 32bit, IE9), krijg ik de foto's die men linkt vanaf Tinypic meestal NIET te zien. Het zandlopertje van het downloaden blijft maar draaien. Als ik op de "refresh" toets blijf klikken lukt het SOMS wel om de foto zichtbaar te maken.
    Op een Win7 64bit, IE9 machine elders zie ik de foto's wél, maar moet er ook daar verdraaid lang op wachten. Enkel wanneer ze zo'n 50 kilobites groot zijn verschijnen ze binnen de 5 seconden (wat nog extreem lang is in vergelijking met andere hosters). Die 50 kilobites lijken me trouwens door Tinypic zelf gecomprimeerde versies van foto's waardoor de kwaliteit spectaculair achteruit gaat. Meestal gebeurt dat als ze er een paar dagen geleden gepost zijn.
    Grotere bestanden = nog langer wachten. Maar dus enkel met Tinypic.

    Iemand een idee waar er iets mis zou zijn?
    Last edited by VIM; 21 november 2011, 13:13. Reden: OPGELOST
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

  • #2
    Re: Is er iets mis met Tinypic of...

    ander beleidsoptie of geld tekort

    al maanden stellen we vast dat tinypic foto's van 500kb comprimeerd tot 50kb met rare artefacten en kleurverlies.

    sedertdien werk ik via facebook met photobucket: gratis, snel, geen compressie en geen limiet op account
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Is er iets mis met Tinypic of...

      @devid:
      Akkoord, maar daarmee weet ik nog niet waar de oorzaak zou liggen van ze niet te zien of hoe het kan opgelost worden.
      Want er zijn er hier velen die (wél nog) linken vanaf Tinypic!
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #4
        Re: Is er iets mis met Tinypic of...

        [Mod-LesC]Zelf gebruik ik enkel nog Dropbox voor m'n foto's, Skitch voor m'n screenshots. Met Tinypic is er zoals gezegd al lang wat aan de hand qua compressie (een truuk die eerst door Photobucket werd toegepast). Toch zie ik als Mod (bv in de Shoot Challenge) nog steeds veel foto's die door Tinypic gehost worden. Ik merk niet de problemen die jij meldt.[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Is er iets mis met Tinypic of...

          Heeft in elk geval niets te maken met IE.
          Heb het ook met Google Chrome.
          Vandaag is het zo erg dat ik GEEN ENKELE Tinypic foto te zien krijg.
          Ook als ik de link van de foto kopieer en plak in de adresbalk blijft het zandlopertje draaien en draaien...
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

          Comment


          • #6
            Re: Is er iets mis met Tinypic of...

            Misschien eens een linkje plaatsen, zodat wij ook eens kunnen kijken? (Safari op Mac, OSX 10.6.8).
            Heb jij last met deze afbeeldingen (uit de Shoot Challenge):


            en


            (twee willekeurig gekozen uit de "oogst" van de laatste dagen...)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Is er iets mis met Tinypic of...

              @LesC:
              Ik zie alle foto's perfect en onmiddellijk, behalve die welke vanaf Tinypic gelinkt zijn. Daar blijft het zandlopertje op draaien.
              Ook in die topics waarnaar je linkte.
              In elk geval; dank voor de moeite!
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

              Comment


              • #8
                Re: Is er iets mis met Tinypic of...



                Jan

                Comment


                • #9
                  Re: Is er iets mis met Tinypic of...

                  @schollaert:

                  OPGELOST!!!
                  Hartelijk dank!
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is er iets mis met Tinypic of...

                    Jan heeft het weer eens opgelost, zie!
                    Kan er iemand dit in normale mensentaal vertalen? En is dit een specifiek Win7 probleem?
                    Your problem is that TinyPic can't handle higher MTU settings.
                    Most NICs have their MTU set at 1500 or higher, depending on whether Jumbo Frames are enabled.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is er iets mis met Tinypic of...

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      ...Kan er iemand dit in normale mensentaal vertalen...
                      't Was voor mij ook eerst Chinees maar 'k Googlede eens op NIC en MTU en kwam heel snel tot resultaten die de oplossing wat duidelijker beschreven.
                      Bvb methode 3 hier: klik.
                      Of dat typisch Windows is weet ik in elk geval niet.
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is er iets mis met Tinypic of...

                        Dank voor de link. Toch nog moeilijk voor een simpele Macker zoals ik.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is er iets mis met Tinypic of...

                          Dit heeft op zich niets met Windows te maken. Ook op een Mac of een Ps3 kun je de MTU instellen. Dit is de maximale grootte die van de communicatiepakketten die je computer verstuurt naar bijvoorbeeld een website. Als die pakketten groter zijn dan 1500 bytes is de kans groot dat ze opgesplitst worden door netwerkapparatuur tussen jouw computer en de website. De ontvangende kant krijgt die pakketten binnen en moet ze weer aan elkaar plakken. Tinypic heeft daar blijkbaar moeite mee. De oplossing is dan de pakketgrootte (MTU) op je computer te verlagen. Hele nieuwe computers (beter gezegd nieuwe netwerkkaarten ((NIC's) kunnen hele grote pakketten versturen (jumbo frames). Heb je wat aan als je op je lokale netwerk bijvoorbeeld een NAS hebt hangen die die pakketten kan verwerken....

                          Jan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is er iets mis met Tinypic of...

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Dank voor de link. Toch nog moeilijk voor een simpele Macker zoals ik.
                            Oh, maar blijkbaar moeten "simpele Mackers" ook soms aan hun MTU "friemelen": klik .

                            EDIT: Ja, klets, Jan was me al voor.
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is er iets mis met Tinypic of...

                              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              ...De oplossing is dan de pakketgrootte (MTU) op je computer te verlagen...
                              Zou dat invloed hebben op prestaties van het netwerk voor verbindingen die wél met grotere pakketten (kunnen) omgaan?
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment

                              Working...
                              X