Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Misty morning in the woods + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Misty morning in the woods + Update

    Graag jullie mening:



    Update n.a.v. tips:



    Last edited by Red Falcon; 22 november 2011, 21:33. Reden: Update
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: Misty morning in the woods

    Meer dan 70 views en nog geen reactie... Is de foto dan zo slecht?
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Misty morning in the woods

      De foto is zeker niet slecht, verre van zelfs, je creëert veel diepte met de bomen die verdwijnen in de mist maar de compo wringt wat bij mij.
      Mijn blik wordt heen en weer getrokken doordat je aan de linkerkant met de lichtste plek zit maar tegelijkertijd ook het minste diepte. Misschien daar wat donkerder maken en iets rechts van het midden ietsje lichter.
      Maar dat is slechts mijn mening uiteraard, anderen kunnen het anders zien
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: Misty morning in the woods

        foto geeft wel een zekere sfeer weer, en de mist is een pluspunt. Waarschijnlijk is het bebrek aan een echte eyecatcher oorzaak v weinig reactie. Iets te gewoontjes.? zeker niet slecht dus, maar kan spannender.

        gr,
        canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

        website : www.leonvanham.com

        Comment


        • #5
          Re: Misty morning in the woods

          Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
          foto geeft wel een zekere sfeer weer, en de mist is een pluspunt. Waarschijnlijk is het bebrek aan een echte eyecatcher oorzaak v weinig reactie. Iets te gewoontjes.? zeker niet slecht dus, maar kan spannender.

          gr,
          he Nelita ik volg een beetje mijn voorgangers ,je foto zelf is heel mooi en heeft mooi de mistige sfeer weer ,
          maar het belangrijkste in een foto is dat je ogen ergens een geleide weg vinden in je foto om op een bepaald punt uit te komen ,en dat is wat hier juist ontbreekt ,vb een bospad met een lichtpunt aan het einde of een zeer opvallende boom ,begrijp je mij een beetje maar geloof me je foto is zeker niet slecht integendeel

          Comment


          • #6
            Re: Misty morning in the woods

            ik volg de bovenstaande coments
            deze foto mag voor mij zelfs een beetje meer pit hebben
            al een geprobeerd om met de niveaus te spelen
            heb het zelf juist eens uitgeprobeerd en je foto is niet zo flets, maar het groen komt dan krachtiger tot z'n recht
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Misty morning in the woods

              Eerst en vooral, bedankt voor jullie reactie!
              Ook al is het niet altijd positief, ik kan er tegen hoor!

              Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
              De foto is zeker niet slecht, verre van zelfs, je creëert veel diepte met de bomen die verdwijnen in de mist maar de compo wringt wat bij mij.
              Mijn blik wordt heen en weer getrokken doordat je aan de linkerkant met de lichtste plek zit maar tegelijkertijd ook het minste diepte. Misschien daar wat donkerder maken en iets rechts van het midden ietsje lichter.
              Maar dat is slechts mijn mening uiteraard, anderen kunnen het anders zien
              Het was inderdaad de bedoeling om diepte te creëren adhv de bomen die verdwijnen in de mist. Toch iets dat een beetje gelukt is...
              Mijn blik wordt niet echt heen en weer getrokken tussen de beide plaatsen die je aangeeft, maar het lijkt me zeker het proberen waard om de linkerkant wat donkerder te maken en die plek rechts van het midden iets lichter te maken. Ik hoop dat ik erin slaag... Als het lukt, volgt er zeker een update.

              Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
              foto geeft wel een zekere sfeer weer, en de mist is een pluspunt. Waarschijnlijk is het bebrek aan een echte eyecatcher oorzaak v weinig reactie. Iets te gewoontjes.? zeker niet slecht dus, maar kan spannender.

              gr,
              Medussa, ook bedankt voor je reactie! Er is inderdaad geen eyecatcher te zien op de foto, maar dat was ook mijn bedoeling niet... . Ik kan begrijpen dat de foto daardoor gewoontjes overkomt. Mij was het vnl. te doen om de verdwijnende bomen in de mist en de diepte die daardoor ontstond. Ik vond dit een mooi beeld en heb dit proberen vast te leggen zoals ik het in werkelijkheid gezien heb.
              Sinds de relatief korte tijd dat ik op BD surf, heb ik hier nog foto's gezien die geen echte eyecatcher hebben, maar die ik prachtig vond (en vind). Eén voorbeeldje: http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ng-384535.html. Ik vind dit een ongelooflijk knappe foto, maar zie daar toch ook geen echte eyecatcher. Of vergis ik mij? (Niet dat ik mijn foto wil vergelijken met die van Hellcat, want die van Hellcat vind ik een stuk mooier hoor...).

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              he Nelita ik volg een beetje mijn voorgangers ,je foto zelf is heel mooi en heeft mooi de mistige sfeer weer ,
              maar het belangrijkste in een foto is dat je ogen ergens een geleide weg vinden in je foto om op een bepaald punt uit te komen ,en dat is wat hier juist ontbreekt ,vb een bospad met een lichtpunt aan het einde of een zeer opvallende boom ,begrijp je mij een beetje maar geloof me je foto is zeker niet slecht integendeel
              Patrick, je moet je niet verontschuldigen hoor! Een eerlijke mening apprecieer ik altijd!
              Ik begrijp je uitleg (en ik denk dat ik dat ook meestal toepas in landschapsfotografie), maar zoals hierboven al een beetje uitgelegd, wou ik nu eens niet werken op deze manier. Geen probleem dat het niet in de smaak valt. In dat opzicht kan ik nu ook niets meer veranderen aan de foto, maar in het vervolg hou ik zeker rekening met de gegeven feedback!

              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
              ik volg de bovenstaande coments
              deze foto mag voor mij zelfs een beetje meer pit hebben
              al een geprobeerd om met de niveaus te spelen
              heb het zelf juist eens uitgeprobeerd en je foto is niet zo flets, maar het groen komt dan krachtiger tot z'n recht
              De foto hierboven is "ontwikkeld" op basis van het RAW-bestand en ik heb dus al wat met de schuivertjes gespeeld. Maar, ik zal dit ook nog eens herbekijken en indien ik tot een beter resultaat kom, neem ik dit mee in de update... Bedankt voor je tip!
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

              Comment


              • #8
                Re: Misty morning in the woods

                Ik heb een update geplaatst. Lichtste gedeelte van de foto is verplaatst naar de plaats waar meer diepte zit en ook nog wat gespeeld met de niveaus. Hopelijk is dit iets beter??? Graag jullie commentaar! Alvast bedankt!
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Misty morning in the woods

                  update is beter ,het groen is krachtiger ,en je hebt het middelste iets lichter gemaakt waardoor je meer de neiging krijgt dieper in de foto te gaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Misty morning in the woods + Update

                    Ik kijk nu pas voor het eerst en deze heeft wel sfeer en das wat hem sterk maakt.
                    Bos foto's vind ik altijd wel mooi.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Misty morning in the woods + Update

                      Mooie sfeerfoto, met voorkeur voor de update
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Misty morning in the woods + Update

                        het mistige is nu iets neutraler (minder rood)
                        dus beter hé :-)
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Misty morning in the woods + Update

                          Bedankt voor de reacties en tips!
                          De update is inderdaad beter dan de eerste post!
                          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Misty morning in the woods + Update

                            Mooie sfeer weergegeven
                            Voorkeur voor update
                            Mvg,
                            Eddy
                            Smaken verschillen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Misty morning in the woods + Update

                              Knap beeld! Beeld brengt een bepaalde rust waar ik wel van hou.
                              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                              Comment

                              Working...
                              X