Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bierkathedraal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bierkathedraal

    HDR bewerking van de kathedraal onder de Belgische brouwerijen ... welke het is is even niet belangrijk



    HDR samengesteld uit 3 fotos met 2 stops plus en min op onderstaande Exif

    Camera Model Canon EOS 30D
    Tv( Shutter Speed ) 1/50
    Av( Aperture Value ) 3.5
    Metering Mode Evaluative Metering
    Exposure Compensation 0
    Autoexposure Bracketing 0
    ISO Speed 160
    Lens EF-S17-55mm f/2.8 IS USM
    Focal Length 17.0 mm
    Image Quality Fine
    Flash Off
    White Balance Mode Auto
    AF Mode One-Shot AF
    Noise Reduction Off
    Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

  • #2
    Re: Bierkathedraal

    Het ligt eraan wat je bedoeling is geweest. Het samenvoegen van de foto's is prima gelukt. Als je een stripverhaal effect wilde hebben ben je geslaagd.
    Als je een realistisch beeld wilde hebben heb je teveel met de schuivertjes gespeeld.
    Je hebt alles goed proberen te belichten en daardoor wordt het eindresultaat veel te vlak. Ook in de realiteit heb je diepe schaduwen en felle lichten. Laat die er een beetje inzitten dan oogt het veel prettiger en realistischer.
    Klik eens op de link hieronder dan weet je wat ik bedoel.

    Forum voor het plaatsen van foto's van architectuur, urbex, en door de mens gemaakte constructies. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


    En dan nog een kleinigheidje; als je toch op statief werkt waarom dan F3.5. Een paar stopkes kleiner was beter geweest voor de alghele scherpte.

    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Bierkathedraal

      Schitterende foto, Danny. In de stijl die ik van je gewoon ben. Knap
      Ik volg ook de opmerking van Berto.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #4
        Re: Bierkathedraal

        mooi en uitermate geschikt voor deze benadering.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Bierkathedraal

          Ik zag dit gisteren op de televisie in een reportage over het brouwen van trappisten bieren. Het viel mij op hoe dicht deze foto de werkelijkheid benadert (tenzij de video opnamen ook in HDR gemaakt zijn, maar met een sprekende trappist broeder op de voorgrond lijk met dat vrij onwaarschijnlijk )
          Dus ik ga mijn eerder commentaar herzien:
          Prima geslaagde opname en zeer realistische weergave.

          Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

          Comment

          Working...
          X