Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototoestel om mee te filmen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fototoestel om mee te filmen

    Iemand een idee met welk ( bij voorkeur nikon, maar canon mag ook ), type fototoestel je mooie hd films kan maken. Hoelang aan één stuk je ermee kan filmen voor de ccd kookt en in welk bestandstype je daarmee kan filmen ( zodat ik niet moet converteren voor ik kan monteren ). Kom aub niet af met koop je een camera ! want het is voor op reis en heb geen zin om te sleuren met een cam en kodak. Thanks voor uw advies ( maakt een buiging )
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: fototoestel om mee te filmen

    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
    Iemand een idee met welk ( bij voorkeur nikon, maar canon mag ook ), type fototoestel je mooie hd films kan maken. Hoelang aan één stuk je ermee kan filmen voor de ccd kookt en in welk bestandstype je daarmee kan filmen ( zodat ik niet moet converteren voor ik kan monteren ). Kom aub niet af met koop je een camera ! want het is voor op reis en heb geen zin om te sleuren met een cam en kodak. Thanks voor uw advies ( maakt een buiging )

    Wat is je budget ?
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: fototoestel om mee te filmen

      Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
      Wat is je budget ?
      Liefst minder dan 1000€ ( indien canon kitlens inbegrepen )
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: fototoestel om mee te filmen

        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        Liefst minder dan 1000€ ( indien canon kitlens inbegrepen )














        Daarmee zal je al meer dan tevreden mee zijn, een goeie camera + filmfunctie...
        Dit zijn geen top-lenzen, wel een mooi bereik.
        Voor meer dan degelijk glas betaal je de prijs, dat zal je ondertussen al weten
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: fototoestel om mee te filmen

          thanks voor de links naar toestellen, maar ik hoopte op ervaringen door gebruikers...
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: fototoestel om mee te filmen

            Ik film sporadisch met de 7D en de 5DmkII de beelden die er uit komen zijn fantastisch maar denk er aan deze hebben geen af bij het filmen.

            Comment


            • #7
              Re: fototoestel om mee te filmen

              ik gebruik een Nikon P7000 cameratje voor't filmen... is handig want heeft ook AF tijdens 't filmen...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: fototoestel om mee te filmen

                Idem voor mij.
                Ik heb laatst mijn 7d gebruikt om onze familievakantie te filmen. (net zoals jij wou ik niet EN fototoestel EN videocamera overal meezeulen)
                Er zijn uiteraard wel een aantal beperkingen bij het filmen met een fototoestel zonder AF in videomode, maar zolang je met een voldoende gesloten diafragma filmt (minimum f5.6) en je houdt het bij een kleine brandspuntsafstand (dus telelenzen zijn uit den boze) dan kan je gerust filmen zonder de scherpstelling te moeten gebruiken.
                Je moet er wel voor zorgen dat je een krachtige PC hebt om de full-HD bestanden te bewerken. Ikzelf heb een laptop met een twee jaar oude dual-core... en helaas, photoshop premiere elements bleef continu vastlopen bij het maken van een filmpje van amper 30 minuten.
                30 minuten is overigens de maximum lengte van 1 filmsegment (maar er kunnen er meerder van 30 minuten oo de geheugenkaart geschreven worden, bovendien, wie filmt er nu 1 scene van 30 minuten... dus wat mij betreft, geen beperking)
                meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                Comment


                • #9
                  Re: fototoestel om mee te filmen

                  Kijk ook hier eens naar , Sony A77. Een Canon gebruiker die oordeelt.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: fototoestel om mee te filmen

                    Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
                    30 minuten is overigens de maximum lengte van 1 filmsegment (maar er kunnen er meerder van 30 minuten oo de geheugenkaart geschreven worden, bovendien, wie filmt er nu 1 scene van 30 minuten... dus wat mij betreft, geen beperking)
                    ik zou er ook eens een filmke mee willen maken van een sterrenhemel die ik dan heeeel veel versneld zou laten afspelen. Of een wolkenlucht die versneld zou worden. Dus filmkes van meer dan 30 sec zijn niet ondenkbaar in mijn geval. Maar 30 min is idd al de moeite
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: fototoestel om mee te filmen

                      Ik heb een 60D en kwaliteit met een degelijke lens is zeer behoorlijk.Een 600D en 60D hebben trouwens een klapschermpje wat zeer handig is bij het filmen
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: fototoestel om mee te filmen

                        Waarom staat de D7000 er nog niet bij??

                        In HD, 25fps, 20 min lang filmen. en natuurlijk prachtige foto's!
                        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: fototoestel om mee te filmen

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Kijk ook hier eens naar , Sony A77. Een Canon gebruiker die oordeelt.
                          Erg goed idee. Daar kan je net geen halfuur mee filmen .
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: fototoestel om mee te filmen

                            ik heb de 5100 van nikon ,en die filmt verbazend goed vind ik
                            groeten
                            Danny

                            Comment


                            • #15
                              Re: fototoestel om mee te filmen

                              Heb per toeval filmen met een 7D ontdekt.
                              Wel, het werkt uitstekend alhoewel dat ik er - voorlopig - geen hobby van zal maken ( moet voor de rest nog erg veel bijleren )
                              Weet niet waarom maar het beeld is anders ( en i.m.h.o. beter ) dan met een doordeweekse filmcamera.
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                              Comment

                              Working...
                              X