Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d2h tweedehands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d2h tweedehands

    goededag mede-leden

    ik ben aan het rondkijken om een nikon toestel bij te kopen voor sportfotografie, vooral (outdoor) hockey.. ik zoek wel tweedehands (beperkt budget)
    nu vroeg ik me af: hoeveel mag ik uitgeven aan een nikon d2h? ik heb uiteenlopende prijzen gevonden op internet.. (van 400€ tot 1300€)
    kan iemand me helpen?
    alvast bedankt

    Cedric

  • #2
    Re: nikon d2h tweedehands

    Hallo, ik zou echt niet weten waarom je naar zo'n oud (2003) toestel zou gaan, een D300(s) doet alles beter; dynamisch bereik, iso prestaties, méér mp's, even snel (8fps) met grip, betere sensor, betere AF, betere lichtmeter, accuratere WB....

    In digitaal zijn enkele jaren een enorm verschil, zeker de vroege jaren 2000 t.o.v. nu.

    Vergelijk maar eens een D70 met een D7000. Niet dat je er geen goede foto's mee kan maken (ik heb ook een D70s gehad) maar als ik die nu vergelijk met m'n D300...amai.

    Het enige dat de D2h heeft is zijn sterke bouw maar er zullen waarschijnlijk ook al meer foto's mee getrokken zijn want het was een duur toestel toen en die werden normaal niet gekocht door amateurs.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: nikon d2h tweedehands

      Ik heb enkele jaren een D2H gebruikt oerdegelijk en supersnel, maar voor moderne begrippen is 4.1 megapixel wel héél erg weimig, dus ?
      Beter dan nog een D2X deze zijn op dit moment ook niet zo prijzig meer als gebruikt toestel.
      Maar gewoon een D300 (S) is minder robust maar wel heel goed en kost gebruikt ook niet meer zo veel.

      Gr Marianne

      Comment

      Working...
      X