Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3s van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3s van Nikon

    Geachte forumleden,

    Ik overweeg om een d3s aan te schaffen, echter weegt deze camera op tegen de d300 en d90 welke wij beiden hebben ?
    Ik wil graag bij minder licht kunnen fotograferen, enja, lichtsterke lenzen heb ik.

    Ik heb intussen vele reviews gelezen, echter het beste advies komt volgens
    mij van de leden hier welke deze beide camera's gehad hebben.

    Filmen zal ik met deze camera niet gaan doen, ik heb daar echt niets mee.


    Ik hoop op goed advies..


    Mvg, Jacques en Ingrid
    Nikon en glaswerk

  • #2
    Re: D3s van Nikon

    De D3s is van een heel andere klasse.
    Is een D90 een VW Polo, een D300 een Golf dan is de D3s een Audi A8.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: D3s van Nikon

      Zelfs een D700 overtroeft beide camera's al en dus zal de D3s dat nog een keertje extra doen. Met de D700 heb ik al in wat donkere holen staan fotograferen en ben eigenlijk maar één keer in het gebied gekomen, waar ik toch over moest schakelen naar B/W.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: D3s van Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
        Geachte forumleden,

        Ik overweeg om een d3s aan te schaffen, echter weegt deze camera op tegen de d300 en d90 welke wij beiden hebben ?
        Ik wil graag bij minder licht kunnen fotograferen, enja, lichtsterke lenzen heb ik.

        Ik heb intussen vele reviews gelezen, echter het beste advies komt volgens
        mij van de leden hier welke deze beide camera's gehad hebben.

        Filmen zal ik met deze camera niet gaan doen, ik heb daar echt niets mee.


        Ik hoop op goed advies..


        Mvg, Jacques en Ingrid
        Zoals aangegeven eerder speelt de D3s is een totaal andere klasse als de D300 en de D90 die op hun beurt schitterende toestellen zijn in hun klasse. Met respect maar als ik je vraag lees dan vraag ik me af of het wel een goed idee is om zo'n duur toestel te kopen. Misschien uitkijken naar de D700 zou ik zeggen?

        Comment


        • #5
          Re: D3s van Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
          Geachte forumleden,

          Ik overweeg om een d3s aan te schaffen, echter weegt deze camera op tegen de d300 en d90 welke wij beiden hebben ?
          Ik wil graag bij minder licht kunnen fotograferen, enja, lichtsterke lenzen heb ik.

          Mvg, Jacques en Ingrid
          Tot hoeveel iso wil je gaan?
          Je gaat duizenden euro's neertellen voor 1 tot 1,5 stop verschil
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: D3s van Nikon

            d700 gaat volgens mij vrij vlot tot iso 6400 zonder al te veel problemen!
            d3s gaat inderdaad mss nog 1 max 2 stops beter, maar heb je die echt nodig??

            is die extra 2000/3000 meer waard???
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: D3s van Nikon

              Misschien ter vergelijking 2 albums die in dezelfde soort situatie zijn gemaakt.
              Album Zeitgeist is met D3s en voormamelijk 70-200 VR (2.8)
              Het album Ghetto is gemaakt met de d700 maar dan met 1.4 28, 50, 85mm en 2.0 135mm.

              http://robspanjaart.smugmug.com/Theater


              Hier een voorbeeldje van NA de voorstelling met het licht uit: D3s iso 51400
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: D3s van Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Tot hoeveel iso wil je gaan?
                Je gaat duizenden euro's neertellen voor 1 tot 1,5 stop verschil
                De D3series heeft nog meer pro's tov de D300:
                - snelle AF
                - Full-frame = kleinere DOF
                - hoge FPS voor Sport

                Nadeel: de 51 focuspunten zitten centraler in het beeld tov de D300.

                Doe je het alleen voor de lichtgevoeligheid dan vind ik de prijs/verbetering ratio nogal hoog.
                Groetjes, KC
                www.sportbeelden.com

                Comment


                • #9
                  Re: D3s van Nikon

                  hier een vergelijking tussen d3s en 1d mk4.
                  Nikon D3S vs. Canon EOS 1D IV, who will be the winner?[Playlist]: http://bit.ly/DSLRrev[Subscribe]: http://bit.ly/DRTVSub—————————Pricing reference: http://w...


                  Canon 1d4 is tot komende maart koning van laaglicht werk bij canon en d3s is een stuk beter. Op het moment eenbetere heb je niet. Ik ben al lang verliefd op de laaglicht kracht van deze camera.
                  Last edited by aras; 23 november 2011, 01:59.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D3s van Nikon

                    een nikon D3s is een super machine

                    bekijk de foto hierboven maar eens goed , is op iso 51400 gemaakt ... .
                    daar kan momenteel niks aan tippen denk ik .

                    heb ook zeer veel zin om er ééntje te kopen , alleen zou het een tweede hands moeten zijn voor een menselijke prijs .
                    waarom tweede hands , omdat er nomaal gezien ergens binnenkort nieuwe modellen uitkomen, opvolger van D3s ??
                    dus nu nog de volle pot gaan betalen , en tegen als er dan opvolgers zijn , zakt de prijs sowieso van tweedehands 3Ds .
                    en misschien zijn de nieuwe toestellen wel zodanig goed , dat we dan weer zo ééntje willen .

                    nee, momenteel is de nikon D3s zowat de top in ff .
                    canon heeft ook wel zeer goede body's , maar op gebied van hoge iso is de D3s de koning .

                    als er iemand toevallig een tweedehands D3s weet te koop staan voor een fatsoenlijke prijs , mag me altijd iets laten weten .

                    die D3s spookt nu al zo lang door me hoofd .....

                    ik heb nu een nikon D300s met batt grip = 8 beelden /sec ,
                    en een nikon D7000 .

                    zou de D300s wegdoen , en een D3s in de plaats willen .

                    ik vermoed dat een deel van mijn lenzen ( allemaal nikons , 50 mm f1.4 , 70-200VRII f2.8 , nikon 300mm f4 , 500mm f4 VRII en de 105 f2.8 macro ) het zeer goed zouden doen op de D3s body .
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • #11
                      Re: D3s van Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                      een nikon D3s is een super machine
                      ik vermoed dat een deel van mijn lenzen ( allemaal nikons , 50 mm f1.4 , 70-200VRII f2.8 , nikon 300mm f4 , 500mm f4 VRII en de 105 f2.8 macro ) het zeer goed zouden doen op de D3s body .
                      Klopt helemaal....

                      Comment


                      • #12
                        Re: D3s van Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
                        Geachte forumleden,

                        Ik overweeg om een d3s aan te schaffen, echter weegt deze camera op tegen de d300 en d90 welke wij beiden hebben ?
                        Ik wil graag bij minder licht kunnen fotograferen, enja, lichtsterke lenzen heb ik.

                        Ik heb intussen vele reviews gelezen, echter het beste advies komt volgens
                        mij van de leden hier welke deze beide camera's gehad hebben.

                        Filmen zal ik met deze camera niet gaan doen, ik heb daar echt niets mee.
                        Ik hoop op goed advies..

                        Mvg, Jacques en Ingrid
                        Ik heb geen D3s maar wel een D3 en heb regelmatig een D300 en een D90 vast van vrienden die hun boekje niet willen lezen. Het verschil is immens.
                        Dat gaat van functionaliteit tot aanvoelen, de kostprijs zit toch ook wel ergens anders dan alleen in de opdruk van het type hoor.
                        Maar prijs en gewicht zijn grote nadelen. Gewicht kan nog event. in het voordeel spelen, wat ik doe uit de losse pols met een D3 wil je niet geloven.
                        Maar het juiste materiaal voor het juiste werk nietwaar, ik ontmoette deze zomer op reis een (amateur !) met een D3x en het duurste Gitzo-statief, hij maakte opnamen van rotsformaties. Zelf had ik toen enkel een panasonicje FZ8 mee (het was een vrij remote locatie).
                        Ik kan je zeggen dat ik foto's heb die hij niet heeft om de eenvoudige reden dat hij de rotsen niet op kon en ik wel.
                        Ooit eens op speleo geweest ? Ik meerdere keren. Een D3s is het laatste dat ik daar bij wil hebben, het "zeepje" was er met zijn momenten al te veel aan.

                        Als je het wil en kan betalen : koop een D3, daar ga je nooit spijt van krijgen, of het zou moeten zijn dat elke andere camera er subjectief een hogere plasticfactor gaat door krijgen. Als de intrinsieke meerwaarde van de foto's er in recht evenredig lineair verband mee staat ? NEEN.
                        Als je je ook maar enigzins pijn moet doen om hem te kopen, koop dan niet, er zijn belangrijkere zaken in het leven en er is de wet van de verminderende meeropbrengsten. Een D700 blijft een wonderlijk machien en met een D300 zou ik me héél aardig kunnen redden.
                        Met mijn D2x trouwens even goed maar dan wel voortaan met statief.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D3s van Nikon

                          De D3s is echt wel onvoorstelbaar goed op hoge ISO, neem hier eens een kijkje, klik
                          Natuurlijk wordt die geholpen door zijn lage resolutie van 12MP, wat tegenwoordig toch wat weinig is. Die vergelijking klopt eigenlijk niet 100%, je moet van alle vier de camera's eenzelfde crop nemen, nu zie je dat die afbeeldingen niet helemaal overeen komen. Als je dat doet dan zal het verschil iets minder groot zijn.
                          Misschien dat de nieuwe Canon 1Dx nog beter presteert, maar die kost al 6700€ .
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: D3s van Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Natuurlijk wordt die geholpen door zijn lage resolutie van 12MP, wat tegenwoordig toch wat weinig is.
                            Waarom is dat tegenwoordig weinig? Alleen omdat anderen er meer hebben?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                              Waarom is dat tegenwoordig weinig? Alleen omdat anderen er meer hebben?
                              Dat valt onder de noemer "size does matter", of deed het dat nou net niet?

                              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                              Comment

                              Working...
                              X