Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Nex gebruikers..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Nex gebruikers..

    Klopt het dat na het downloaden van de nieuwe firmware van de Nex3 en Nex5 (1e series) ook de batterij langer meegaat ?

  • #2
    Re: Sony Nex gebruikers..

    Klopt niet, je zal het ook moeten installeren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sony Nex gebruikers..

      Niet echt, 't enige dat daarmee opgelost was, was het verbruik als de camera af staat...Geen schokkend zuinige prestaties plots hoor, maar alle beetjes helpen é!
      dat gebeurde reeds in firmware v2, ik ben ondertussen geen enkele nex tegengekomen die niet minstens v2 had

      Comment


      • #4
        Re: Sony Nex gebruikers..

        Oorspronkelijk geplaatst door MobyDick Bekijk bericht
        Klopt het dat na het downloaden van de nieuwe firmware van de Nex3 en Nex5 (1e series) ook de batterij langer meegaat ?
        Nee, enkel bij de allereerste versie van de firmware, maar dat is al héél lang geleden, was er een "stroomlek".
        De Nex is een juweel van een camera, maar moet gezegd worden, de kleine accu's gaan er snel door.

        Comment


        • #5
          Re: Sony Nex gebruikers..

          Ook misschien nog goed om weten de nieuwe NEX 5N herkent niet originele accu's, daar waar de (oude) Nex 5 er perfect mee werkt, krijg je bij de 5N een boodschap op het display te zien dat je een verkeerde accu gebruikt !

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Sony Nex gebruikers..

            Oei, ik heb hier toch wel enkele Hahnel-batterijen in gebruik...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony Nex gebruikers..

              Bedankt aan allen voor de reacties.
              Misschien toch beter de nieuwe Nex3 aanschaffen dan..

              Comment


              • #8
                Re: Sony Nex gebruikers..

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Klopt niet, je zal het ook moeten installeren.
                lekker droge reactie
                https://www.naturephotoportal.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Nex gebruikers..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Nee, enkel bij de allereerste versie van de firmware, maar dat is al héél lang geleden, was er een "stroomlek".
                  De Nex is een juweel van een camera, maar moet gezegd worden, de kleine accu's gaan er snel door.
                  De nieuwe sensoren (die in de -C3, dezelfde als in de A35; die in de -5N, een nieuw ontwikkelde sensor, en die in de -7) verbruiken ook minder én warmen minder op ...Nu krijg je er zo'n 400 à 430 shots uit, afhankelijk van welke camera.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Nex gebruikers..

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Oei, ik heb hier toch wel enkele Hahnel-batterijen in gebruik...

                    Met de 5 de 3 of de 5N ?

                    Ik kreeg gisteren de melding te zien, Gelukkig heb ik ook nog originele Sony batterijen !
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Nex gebruikers..

                      Hallo,

                      Ik heb de "oude" NEX-3 en moet toch zeggen dat de batterij "vrij lang" meegaat. 400 foto's met 1 batterijlading is geen uitzondering - en ik heb er 2 (van Sony zelf).

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Nex gebruikers..

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Met de 5 de 3 of de 5N ?

                        Ik kreeg gisteren de melding te zien, Gelukkig heb ik ook nog originele Sony batterijen !
                        Met de 5 nog. Ik was van plan naar 5N of 7 over te stappen, dus dat gaat me een €100 meer kosten dan gepland... tenzij er iemand iets op zou vinden om die check te omzeilen.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Nex gebruikers..

                          Mij heeft het altijd verbaasd waarom Sony hier niet vroeger mee begonnen is. Canon doet het ook in hun 7D, dacht ik. En vermoedelijk ook in andere bodies...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony Nex gebruikers..

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Mij heeft het altijd verbaasd waarom Sony hier niet vroeger mee begonnen is. Canon doet het ook in hun 7D, dacht ik. En vermoedelijk ook in andere bodies...

                            Ik kan der gedeeltelijk mee eens zijn , maar niet aan de 80 euro die ze nu vragen voor een klein accuutje, neem een voorbeeld aan Apple appstore, vraag een Normale prijs en de drang naar illegaal materiaal is er opeens niet meer.

                            MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony Nex gebruikers..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                              Ik kan der gedeeltelijk mee eens zijn , maar niet aan de 80 euro die ze nu vragen voor een klein accuutje, neem een voorbeeld aan Apple appstore, vraag een Normale prijs en de drang naar illegaal materiaal is er opeens niet meer.

                              MVG, Jeff C.
                              Volledig akkoord.

                              Comment

                              Working...
                              X