Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mist fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mist fotografie

    Het is de laatste dagen nog al mistig. (zicht <200m) Dat bracht mij op het idee om daar eens wat mee te gaan experimenteren.(silhouetten / lichtbundels) Ik heb hier op het forum een zoekopdracht geplaatst "mist" om eens te kijken wat voor een foto's men hier zoal maakt in de mist.
    Ik heb eigenlijk geen foto's kunnen vinden met echte mist (zicht < 200m). Wel enkele die zijn genomen bij zeer lichte mist (zicht >500m) of mistflarden (grondmist).
    Wat zou een reden kunnen zijn dat ik hier op het forum niet die foto's vindt?
    -te vochtige lucht = slecht voor de camera?
    -te koud = geen bikkels?
    - geen mooi effect = goede fotografen?

    Onderstaande foto geeft een beetje de sfeer van wat ik wil. Wat betreft de compositie zijn er nog wel een paar op en aanmerkingen te maken, maar het gaat om een indruk te krijgen van de sfeer.


    Man in de mist by Camera Obschuura, on Flickr

    Al vast bedankt voor het kijken en meedenken.

    Michel
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Mist fotografie

    Een leuk idee , maar je hebt wel veel ruis in je foto.


    grtz ,

    Izzy

    Comment


    • #3
      Re: Mist fotografie

      Het was laat op de avond dat deze foto is gemaakt, en ik moest nog wennen aan de camera. Daardoor de verkeerde ISO waarde gekozen.

      Michel
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

      Comment


      • #4
        Re: Mist fotografie

        Leuk idee
        zolang de temperatuur van je apparatuur gelijk blijft met de omgeving is er geen probleem voor vocht.
        dus na de shoot mss best je materiaal in de garage of in de autokoffer ff op adem laten komen. zeker niet direct in warme vochtige ruimtes komen en lens wissels beperken tot nul.

        Comment


        • #5
          Re: Mist fotografie

          Zet een flinke bouwlamp achter je. Zorg dat er dichte mist is en een klein dal voor je. Zo krijg je de glorie en eventueel mistboog op de foto.
          https://www.naturephotoportal.com/

          Comment


          • #6
            Re: Mist fotografie

            Alhoewel ik mijn foto's nog niet op het forum had geplaatst, ben ik er zaterdag wel opuitgetrokken, aangetrokken door de (gevaarlijk) mistige nacht.

            Ik ben onder andere naar het industriepark Mechelen-Noord gereden, alhoewel ik de mist in het bijzonde niet zo nadrukkelijk heb kunnen vastleggen, is dat wel een van de factoren waarom ze in mijn ogen geslaagd zijn.


            Trees on fire (or not) by f0xbe, on Flickr


            Tree silhouettes (v2) by f0xbe, on Flickr
            Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

            Comment


            • #7
              Re: Mist fotografie

              Mist is echt leuk, het laat storende achtergronden weg .
              deze foto heb ik vorig jaar genomen , samen met de sneeuw een egaal landschap.
              Zonder mist is dat daar maar saai.

              Comment


              • #8
                Re: Mist fotografie

                Ik ben met jullie tips aan de gang geweest. Zie hier het resultaat.http://forum.belgiumdigital.com/f83/...ml#post3347730

                Michel
                Website: cameraobschuura.nl
                Twitter: @CameraObSchuura
                FaceBook: Cameraobschuura

                Comment

                Working...
                X