Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De mooiste plekjes in Schotland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De mooiste plekjes in Schotland

    Hallo,

    is er iemand van jullie die de mooiste plekjes van Schotland weet? ;D Ik ben van plan om in 2012 naar Schotland te gaan in de grote vakantie, maar nu ik info op zoek, blijkt Schotland groter te zijn dan ik dacht!!! xD Waarschijnlijk zitten we in de buurt van the Highlands, Isle Of Skye of Hebriden.

    Alvast Bedankt!!
    Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
    Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Schotland

    Elgol(skye) ,Old man of storr(skye), Quirraing(skye), Glencoe, Glen etive, River etive,Loch etive, Loch fada, Buachaille falls , Rannoch moore, Castle Stalker, Eilean Donan Castle, Kilchurn castle, Inverary, Glenbrittle Fairy pools(skye) .

    BD leden Dama, Mortierke, *Fuse* en mijn foto's eens bekijken....er zitten daar nog andere mooie lokaties tussen.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 19 november 2011, 12:05.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Schotland

      Bedankt voor de snelle reactie!!@Rupselkopke
      Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
      Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Schotland

        De eerdere lokaties zijn de meest gefotografeerde voor de highlands en Skye.....maar er zijn ook nog talloze minder bekende lokaties maar minstens even knappe te ontdekken. Via Google earth kan je de ganse streek die je wil bezoeken op voorhand eens bekijken via 100den foto's....zo kan je zelf op voorhand kiezen waar je wel of niet naartoe wil gaan.
        Isle of Lewis en Isle of Harris(ten westen van Isle of skye) is bijvoorbeeld eerder weinig gefotografeerd maar zeker de moeite indien je niet wil in herhaling vallen met foto's van lokaties die tot vervelens toe gefotografeerd werden. Het is er niet echt toeristisch en eerder desolaat(weinig inwoners).
        Last edited by RUPSELKOPKE; 19 november 2011, 12:12.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: Schotland

          Ik zal eens wat opzoekwerk uitvoeren!!! (:
          Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
          Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Schotland

            Als je vanuit Inverness helemaal naar het noorden rijdt en dan langs de westkant via Scourie en Ullapool terug naar beneden komt zie je landschappen zoals je ze nog nergens gezien hebt. Neem bij voorkeur de single track roads.


            Groetjes,


            Luc

            Comment


            • #7
              Re: Schotland

              Oké, bedankt voor de reacties, heeft er iemand ervaring met het Lake District in Engeland, ja of nee?
              Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
              Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: Schotland

                Sta me toe gebruik te maken van deze topic

                Ik ga volgend jaar ook naar Schotland om door de volledige West Highland Way te trekken.

                Kben ook wel benieuwd welke interessante locaties voor fotografie ik allemaal tegenkom?

                Groetjes
                Wyffels

                Comment


                • #9
                  Re: Schotland

                  Oorspronkelijk geplaatst door samdg Bekijk bericht
                  Oké, bedankt voor de reacties, heeft er iemand ervaring met het Lake District in Engeland, ja of nee?
                  Yup


                  Ik ben er al geweest... op zich niet zo speciaal. toch niet in vergelijking met Schotland!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schotland

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
                    Sta me toe gebruik te maken van deze topic

                    Ik ga volgend jaar ook naar Schotland om door de volledige West Highland Way te trekken.

                    Kben ook wel benieuwd welke interessante locaties voor fotografie ik allemaal tegenkom?

                    Groetjes
                    Wyffels
                    Glencoe onderandere..

                    maar de highland way loopt jammer genoeg niet door de vallei als ik goed voorheb...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schotland

                      aha, west Highland Way.... Waarschijnlijk gaan we dus naar Glen Coe, aangezien dit meerdere keren in dit topic is gekomen, andere do's en don'ts?
                      Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
                      Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schotland

                        Glen Coe is absoluut een aanrader!
                        Hoe noorderlijker je gaat hoe meer je kan genieten van het desolate Schotse gevoel.
                        Wij waren dit jaar ook op de Orkneys ... ook de moeite om vanuit John oGroat een daguitstap naar die andere wereld te doen.
                        Je moet de tijd hebben natuurlijk. Wij waren er 4 weken en dat was echt niet teveel vind ik.
                        Je zult moet kiezen vrees ik ... en gokken, want het kan er ook behoorlijk 'onherbergzaam' zijn als de climatologische omstandigheden je niet meezitten! (zoals bij ons op de Ben Nevis)
                        "Just do it !"

                        http://jr52.be/index.html

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schotland

                          Waarschijnlijk gaan we 3 weken, hebben jullie ervaring met de boot IJmuiden-Newcastle?
                          Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
                          Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schotland

                            boot IJmuiden-Newcastle? Nee, geen ervaring mee. Wij deden Calais - Dover met de camper voor +/- 50 Euro.
                            "Just do it !"

                            http://jr52.be/index.html

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schotland

                              Samdg, ga je met de boot? En dan trein ofzo?

                              Zelf staat m'n vervoer nog niet vast. Maar ik denk eraan om met KLM te vliegen tot glasgow. (ryan air vliegt enkel naar edinburgh)

                              Groetjes
                              Wyffels

                              Comment

                              Working...
                              X