Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terug van weggeweest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • terug van weggeweest

    Door omstandigheden heb ik een tijdje afstand moeten nemen van m'n passie. Daarom ben ik ook niet meer helemaal mee met de laatste DSLR modellen.

    Ik zou me nu terug een betaalbare DSLR willen aanschaffen.

    Kan ik ergens een beknopt overzicht vinden van de laatste Nikon modellen met hun mogelijkheden en eventueel waardering ?
    Eventueel ook of ze een interne scherpstelmotor hebben of niet.

    M'n laatste toestel was een D50, hier was ik zeer tevreden over.
    Last edited by kdm; 18 november 2011, 13:52.

  • #2
    Re: terug van weggeweest

    Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
    Door omstandigheden heb ik een tijdje afstand moeten nemen van m'n passie. Daarom ben ik ook niet meer helemaal mee met de laatste DSLR modellen.

    Ik zou me nu terug een betaalbare DSLR willen aanschaffen.

    Kan ik ergens een beknopt overzicht vinden van de laatste Nikon modellen met hun mogelijkheden en eventueel waardering ?

    M'n laatste toestel was een D50, hier was ik zeer tevreden over.
    op de Nikon site
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: terug van weggeweest

      Op het huidige ogenblik is de D90 nieuw verkrijgbaar aan zeer interessante prijzen.

      Qua afmetingen is die vergelijkbaar met je vroegere D50 (die ik ook ooit had), qua mogelijkheden en beeldkwaliteit natuurlijk vele malen beter.
      De D90 heeft een ingebouwde scherpstelmotor.

      Andere actuele Nikon modellen:
      D3100 geen scherpstelmotor
      D5100 geen scherpstelmotor
      D7000 met ingebouwde scherpstelmotor
      D300 met ingebouwde scherpstelmotor
      D700 fullframe camera

      Detailinfo op de Nikon site of op www.dpreview.com
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: terug van weggeweest

        De D90 en D7000 allebei goede camera's.
        De D7000 is echter sneller ,5bps en 6bps met battery grip^.
        Hij kan ook hoger gaan in de iso met iets betere ruisonderdrukking dan de D90.
        Deze test deden we Maandag in de fotografieles .
        Zelf ben ik zéér tevreden met de D7000 ,ik kocht die ook voor sportfotografie en omdat hij een scherpstelmotor heeft.
        Prijs kwaliteit beide goede camera's

        Comment


        • #5
          Re: terug van weggeweest

          http://www.dpreview.com
          Maar dat was er 5 jaar geleden ook al.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: terug van weggeweest

            Ga me hier, dat geld ook voor andere fora, voorzichtig proberen uit te drukken.
            Waarom laten een hoop mensen het werk door iemand anders opknappen? Ben akkoord dat er mensen zijn die door hun ervaring een klare kijk op de zaken hebben, en dus ook een degelijk antwoord kunnen geven, maar alle ( praktisch alle ) info, prijzen, gebruikersinfo en pro en contra's, kan men zoeken op het internet. Hoe kan iemand voor een ander uitmaken wat hij wil en wat hij kan of wil betalen?
            In andere, vooral discussie fora, heeft iedereen wel zijn zeg en meestal het hoge woord, maar hier moet iemand anders de hete kolen uit het vuur halen.
            Bij de beoordeling in de foto fora, en daar is het hier toch grotendeels om te doen, nietwaar, wordt er volgens mij minder gereageerd dan in de nevenfora. Kijk maar eens naar het befaamde, beruchte winterbanden topic.
            Misschien kan Jos Vanhengel deze statistieken wel eens voorleggen.
            Zal hierdoor wel een hoop kritiek over me krijgen, maar moest dit toch even kwijt.
            Dus, laat maar komen.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: terug van weggeweest

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Ga me hier, dat geld ook voor andere fora, voorzichtig proberen uit te drukken.
              Waarom laten een hoop mensen het werk door iemand anders opknappen? Ben akkoord dat er mensen zijn die door hun ervaring een klare kijk op de zaken hebben, en dus ook een degelijk antwoord kunnen geven, maar alle ( praktisch alle ) info, prijzen, gebruikersinfo en pro en contra's, kan men zoeken op het internet. Hoe kan iemand voor een ander uitmaken wat hij wil en wat hij kan of wil betalen?
              In andere, vooral discussie fora, heeft iedereen wel zijn zeg en meestal het hoge woord, maar hier moet iemand anders de hete kolen uit het vuur halen.
              Bij de beoordeling in de foto fora, en daar is het hier toch grotendeels om te doen, nietwaar, wordt er volgens mij minder gereageerd dan in de nevenfora. Kijk maar eens naar het befaamde, beruchte winterbanden topic.
              Misschien kan Jos Vanhengel deze statistieken wel eens voorleggen.
              Zal hierdoor wel een hoop kritiek over me krijgen, maar moest dit toch even kwijt.
              Dus, laat maar komen.
              geen kritiek, ik volg uw mening
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

              Comment


              • #8
                Re: terug van weggeweest

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Ga me hier, dat geld ook voor andere fora, voorzichtig proberen uit te drukken.
                Waarom laten een hoop mensen het werk door iemand anders opknappen? Ben akkoord dat er mensen zijn die door hun ervaring een klare kijk op de zaken hebben, en dus ook een degelijk antwoord kunnen geven, maar alle ( praktisch alle ) info, prijzen, gebruikersinfo en pro en contra's, kan men zoeken op het internet. Hoe kan iemand voor een ander uitmaken wat hij wil en wat hij kan of wil betalen?
                In andere, vooral discussie fora, heeft iedereen wel zijn zeg en meestal het hoge woord, maar hier moet iemand anders de hete kolen uit het vuur halen.
                Bij de beoordeling in de foto fora, en daar is het hier toch grotendeels om te doen, nietwaar, wordt er volgens mij minder gereageerd dan in de nevenfora. Kijk maar eens naar het befaamde, beruchte winterbanden topic.
                Misschien kan Jos Vanhengel deze statistieken wel eens voorleggen.
                Zal hierdoor wel een hoop kritiek over me krijgen, maar moest dit toch even kwijt.
                Dus, laat maar komen.
                Met dit soort off-topic reacties zal je niets aan dit fenomeen veranderen. Een forum wordt gevormd door de mensen die er gebruik van maken. Je kan een structuur aanbieden en door een aantal spelregels trachten het geheel in bepaalde banen te leiden, maar je kan niet opleggen hoe mensen zich gedragen. Het blijft nu eenmaal een sociaal en openbaar medium, en voor vele mensen zijn die nevenfora belangrijker dan de fotofora.

                In dit geval kan een korte doorverwijzing naar de juiste site(s) een goed antwoord zijn (zoals in vrijwel elke bovenstaande reactie gebeurd is), en zo kan dit topic ondanks de wat "gemakzuchtige" vraag van de TS toch constructief blijven. Ik maakte ook even dezelfde bedenking als jij, maar de uiting van deze frustaties helpen een forum ook niet vooruit.
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment

                Working...
                X