Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica m9-P en lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica m9-P en lenzen

    Hey,

    Ik heb tot nu toe vooral met de Canon 5DMII gewerkt. Mijn lievelingslenzen zijn de 16-24 mm en de 50 mm(1.4).
    Ik zou graag een Leica m9-P kopen ...... een dure investering ... en nog 2, max 3 lenzen.

    Wie heeft er ervaring met de Leica m9-P body .... en welke lenzen kiezen ....
    Ik ben vooral een "straat"fotograaf ....
    Wat is de beste investering kwaliteit/prijs ?
    Alvast bedankt voor jullie hulp !

  • #2
    Re: Leica m9-P en lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door photofan2 Bekijk bericht
    Wat is de beste investering kwaliteit/prijs ?
    misschien een Zeiss of Voightlander lens. Die hebben nogal wat met M-vatting gemaakt dat betaalbaarder is dan de originele Leica lenzen en zeker niet slecht is.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Leica m9-P en lenzen

      Om de kosten wat te spreiden kun je beginnen met een PEN(poor man's Leica) en een adapter met de gewenste lenzen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Leica m9-P en lenzen

        als je wilt gaan voor een m9-p dan ga je vooral niet bezuinigen op je objectieven..koop dan origineel leica lenzen en laat zeiss of voightlander apart liggen....

        if you want to know how high the price is, then problably you cannot afford it..

        je gaat toch geen peperdure body van leica kopen en bezuinigen op de objectieven zeker?? komop zeg..
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

        Comment


        • #5
          Re: Leica m9-P en lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          als je wilt gaan voor een m9-p dan ga je vooral niet bezuinigen op je objectieven..koop dan origineel leica lenzen en laat zeiss of voightlander apart liggen....

          if you want to know how high the price is, then problably you cannot afford it..

          je gaat toch geen peperdure body van leica kopen en bezuinigen op de objectieven zeker?? komop zeg..
          Dat gaat niet om bezuinigen op lenzen, maar om foto's te kunnen maken terwijl je een paar duizend euronen bijeen spaart voor Leica-glas.
          Er zijn er wel meer in Niikon- en Canonland die een tijdje met goedkoop glas fotograferen tot ze geld hebben voor t echte spul. En daarbovenop zijn een aantal Zeiss lenzen echt wel Leica-waardig voor 1/3 van de prijs.
          Wia de +7000 Noctilux 50 f/0.95 op t oog heeft kan terwijl hij dat bijeenspaart toch moeilijk eerst +3000 neerleggen voor een 'goedkopere' 50 mm.

          Een collega van mij is een echte Leica fan en heeft t omgekeerde gedaan: op een beurs voor een 400 euro een analoge M (ik dacht de M4) gekocht en een Summicron 50 f/2. Dit met de idee door te sparen voor de M9. Goedkoper dan dat (net geen 2000) kan men moeilijk in Leica stappen denk ik.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Leica m9-P en lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
            je gaat toch geen peperdure body van leica kopen en bezuinigen op de objectieven zeker?? komop zeg..
            je gaat toch geen rekeningen van iemand anders maken zeker?? komop zeg..

            Comment


            • #7
              Re: Leica m9-P en lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              je gaat toch geen rekeningen van iemand anders maken zeker?? komop zeg..
              ik maak geen rekening van iemand anders op.. ik geef mijn mening..you've got a problem with that??

              niemand hoeft het met mij eens te zijn he? daarom heet dit een forum..


              ik zal mij nog eens een 1D X kopen met kitlensje in het vervolg.. komt zeker en vast goed..
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

              Comment


              • #8
                Re: Leica m9-P en lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                ik zal mij nog eens een 1D X kopen met kitlensje in het vervolg.. komt zeker en vast goed..
                en dat terwijl je zelf een 50mm f/1.8 op een 5DII gebruikt . Iemand die 2de goedkoopste lens van Canon op een 21MP FF camera gebruikt komt eens zeggen dat je niet mag beknibbelen op lenzen als je met dure body's werkt . Ik kom niet meer bij.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Leica m9-P en lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  en dat terwijl je zelf een 50mm f/1.8 op een 5DII gebruikt . Iemand die 2de goedkoopste lens van Canon op een 21MP FF camera gebruikt komt eens zeggen dat je niet mag beknibbelen op lenzen als je met dure body's werkt . Ik kom niet meer bij.

                  laat die 50mm 1.8 net 1 vd scherpste lensjes zijn die er is.. maar dat hoef ik jou toch niet uit te leggen zekers?

                  wat de rest van mijn glasservies betreft denk ik niet dat er al teveel beknibbeld is.. maar goed, indien je wilt, wil ik wel een 50 mm f/1.2 aanschaffen hoor, niet dat ik hem nodig heb, maar vooruit, het staat wel lekker in mijn onderschrift natuurlijk en heb je weer iets te lezen of om over te klagen..LOL! (suggesties zijn meer dan welkom)
                  Last edited by leontine1978; 19 november 2011, 00:29.
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leica m9-P en lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                    laat die 50mm 1.8 net 1 vd scherpste lensjes zijn die er is.. maar dat hoef ik jou toch niet uit te leggen zekers?

                    wat de rest van mijn glasservies betreft denk ik niet dat er al teveel beknibbeld is..
                    dat hoef je zeker niet uit te leggen.

                    je mag me wel uitleggen waarom je kritiek hebt op de combo Leica + Zeiss. Daar ben ik zeer benieuwd naar. De Leica lenzen zijn beter, maar dat zal niet om meer dan 10% gaan.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leica m9-P en lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      dat hoef je zeker niet uit te leggen.

                      je mag me wel uitleggen waarom je kritiek hebt op de combo Leica + Zeiss. Daar ben ik zeer benieuwd naar. De Leica lenzen zijn beter, maar dat zal niet om meer dan 10% gaan.

                      ik ga voor origineel, that's all..zeiss is zeker goed, daar hoor je me ook niet over, maar ik zelf ben van mening dat als je voor leica gaat, je het beste af bent met originele leica-spulletjes.. ik ben zeker geen pixel peeper, het verschil zal idd niet zo heel groot zijn tussen zeiss en leica, maar origineel ben je zeker van je zaak..als TS nu ipv een nieuwe M9p body een goede gebruikte M9 koopt (die ook weliswaar nog stevig geprijsd zijn) maar in wezen niet zo heel veel verschillen van de M9p (wat in wezen slechts een kleine ge-update versie is voor veel duurder, en ik persoonlijk een totale rip-off vind) dan houdt TS wellicht meer over voor zijn lenskes..een body gaat minder lang mee dan een verzameling lenzen, en die lenzen behouden hun waarde ook veel meer, je hebt er een leven lang plezier van.. digitale leica bodies zijn minder waardevast dan de analoge versies en zullen zeker en vast ook minder lang mee gaan..de lensjes blijven altijd bruikbaar, ik noem dat maar een diepte-investering waar je zo veel plezier van zult hebben..
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leica m9-P en lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        ik ga voor origineel, that's all..zeiss is zeker goed, daar hoor je me ook niet over, maar ik zelf ben van mening dat als je voor leica gaat, je het beste af bent met originele leica-spulletjes.. ik ben zeker geen pixel peeper, het verschil zal idd niet zo heel groot zijn tussen zeiss en leica, maar origineel ben je zeker van je zaak..als TS nu ipv een nieuwe M9p body een goede gebruikte M9 koopt (die ook weliswaar nog stevig geprijsd zijn) maar in wezen niet zo heel veel verschillen van de M9p (wat in wezen slechts een kleine ge-update versie is voor veel duurder, en ik persoonlijk een totale rip-off vind) dan houdt TS wellicht meer over voor zijn lenskes..een body gaat minder lang mee dan een verzameling lenzen, en die lenzen behouden hun waarde ook veel meer, je hebt er een leven lang plezier van.. digitale leica bodies zijn minder waardevast dan de analoge versies en zullen zeker en vast ook minder lang mee gaan..de lensjes blijven altijd bruikbaar, ik noem dat maar een diepte-investering waar je zo veel plezier van zult hebben..
                        TS vroeg naar wat prijs/kwaliteit het beste was, niet naar diepte investeringen. Dan lijkt een 1000€ voor een Zeiss 50 f/1.5 iets rationeler dan 2700€ voor een Leica 50 f/1.4.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment

                        Working...
                        X