Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

    Beste,

    Ik ben in de twijfel over de volgende lenzen: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM.

    Ik heb vorig jaar met kerst een Canon 550D kit pakket gekocht. Daarin zit er, zoals een paar onder jullie wel weten, een Canon 550D body en een kitlens 18-55 lens erbij.

    Het is mijn bedoeling om aan natuurfotografie te doen. Daar met de kitlens al een aardig wat mooi materiaal vernomen heb (zie onderstaande websites) zou ik toch meer zoombereik willen hebben.

    Met de kitlens kom ik vaak te kort en dat is toch wel een domper als ik denk een mooi plaatje te kunnen schieten.

    Nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring met deze lenzen. Wat hebben jullie als advies? Voorkeur? Andere lenzen? Voor- en/of nadelen?

    Alvast bedankt!
    Dario De Backer
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

    100-400 mm f4
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

      Beste,

      Bedankt voor je reactie maar dat val toch te duur uit voor mij. Tot 500 euro kan ik gaan, iets meer kan maar liever niet.

      Zijn er trouwens ergens revieuws te lezen van fotografen of zo.

      Groeten
      Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

      Comment


      • #4
        Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        100-400 mm f4
        Wist zelfs niet eens dat dat ding bestond. Een f4.5-5.6 wel, in L uitvoering : en inderdaad niet goedkoop.

        Als je tevreden bent van je kitlens, is er geen reden om de "lange"-variant niet te kopen (dat is dan die 55-250). Is behoorlijk goedkoop, en je kan er degelijke resultaten mee boeken.
        Die L-lens is natuurlijk beter, maar ze is vele duurder, en veel zwaarder om te gebruiken.

        Voor testen van lenzen kan je hier eens kijken.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

          Ik heb zelf de 55-250 op mijn 500D en ben eigelijk wel heel tevreden van de lens. Voor ik mijn 50mm 1.4 had, gebruikte ik hem eigelijk constant. Heel leuke lens om mee te werken, en prijs valt heel goed mee... enige minpunt wat ik wel kan geven is dat de 250mm soms nog iets te kort komt.
          Sarcasm and lies... These words are a retrospective of my subliminal self...

          Canon 5DmkII - Canon 500D - glass - strobes - my eyes

          Comment


          • #6
            Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

            Zijn er mensen die ervaring hebben met alternatieve lenzen?
            Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

            Comment


            • #7
              Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

              De 2 lenzen die je aanhaalt zijn zeer goed voor hun prijs (en je vindt ze regelmatig tweedehands).
              Je kan er alvast mee beginnen, maar verwacht geen haarscherpe beelden van een zangvogel of een voorbijvliegende (ruigpoot)buizerd.
              Daarvoor is de scherpte in de langste stand en de AF snelheid niet goed genoeg.

              Als je met natuurfotografie "wildlife" bedoelt, veronderstelt dit minimum 400mm op een crop en voor 500 EUR ga je niet gemakkelijk een goede lens vinden.
              De kans bestaat dat je iets koopt dat achteraf toch niet voldoet en dan ben je twee keer geld kwijt.

              Spaar iets verder en kijk uit naar een tweedehands (sorry alweer ) Canon 100-400, 400 5.6 of 300 4.0 met 1.4 extender.
              Met de Sigma 150-500 worden ook zeer goede resultaten behaald
              (kijk even naar de exifs van de fotos in "Dieren").

              Dit gaat je 800-1000 EUR kosten (de Sigma minder), maar bedenk dat nog langere lenzen snel 4 tot 5 keer duurder zijn.
              Deze "poor man" wildlife lenzen houden redelijk goed hun waarde, je riskeert er niet zoveel mee.

              Hierover zijn reeds veel discussies gevoerd.

              Comment


              • #8
                Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

                Beste,

                Ik zou eerder aan landschapsfotografie doen samen met flora?

                Plant en fungi interreseren mij vooral. Heb ook in die materie gestudeerd.

                Dus zijn de twee lenzen hiervoor oké?

                groeten
                Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                Comment


                • #9
                  Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door the_landscape Bekijk bericht
                  Beste,

                  Ik zou eerder aan landschapsfotografie doen samen met flora?

                  Plant en fungi interreseren mij vooral. Heb ook in die materie gestudeerd.

                  Dus zijn de twee lenzen hiervoor oké?

                  groeten
                  Dan kan je ook aan een macrolens denken.
                  Daar is ook al genoeg over gezegd.

                  Alhoewel, als het meer je bedoeling is te registreren dan om fotowedstrijden te winnen, een compactcamera hiervoor handiger is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

                    Ik zou eerder voor een (al dan niet tweedehands) 70-200 f4L gaan, daar ga je veel meer plezier aan beleven. Scherper, contrastrijker en snelle AF.
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

                      Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga er nog eens over nadenken. Weet er iemand goede websites over reviews of recenties van lenzen?
                      Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS of CANON EF 70-300 IS USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        100-400 mm f4
                        Bezit deze ook en is een fantastische lens maar voor vogels toch dikwijls nog niet tele genoeg ,maar dan komen er andere prijzen aan .Zou niet meer zonder kunnen.

                        Comment

                        Working...
                        X