Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterke lens

    Hey iedereen,

    Ben opzoek naar een lichtsterke lens (18-200 mm ) ofzo wie kan mij helpen, het mag wel niet teveel kosten, met niet teveel bedoel ik niet over de 1000 euro. Heeft iemand ideeen?

    Met vriendelijke groeten Nathalie

  • #2
    Re: Lichtsterke lens

    En welk merk van fototoestel heb je ?

    Ik denk niet dat er een lichtsterke lens van 18-200mm bestaat , van 70-200mm bestaan er veel.


    mvg ,

    Isai
    Last edited by Dreamer187; 17 november 2011, 10:06.

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterke lens

      Je kan altijd een duurdere lens eventueel tweedehands kopen , dat scheelt toch ook al veel in prijs en als het goed onderhouden is , is die lens nog zo goed of nieuw.

      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterke lens

        En wat bedoel jij met lichtsterk? De meeste onder ons zullen hiermee 2.8 of beter bedoelen en een 18-200 2.8 lens zal je niet vinden.
        Dan zal je moeten opsplitsen in 2 lenzen en dan zal je met 1000 euro, denk ik, niet rond geraken als je nieuw wil aankopen.

        Comment


        • #5
          Re: Lichtsterke lens

          welk toestel heb je inderdaad?

          een lichtsterke superzoom zoals je nu hebt, zal je indd nooit vinden. Integendeel.

          Wat is het probleem met je huidige lens als ik vragen mag?

          Wat wil je bereiken?
          In welke range zit je te denken qua bereik? groothoekzoom? standaardzoom? telezoom?

          Als je wilt, mag je hier altijd even langskomen, ik heb wel een voorbeeld dat ik je kan tonen van lichtsterkte.

          Je moet bij wijze maar een beetje binnendoor rijden
          Aspelare - Outer is nu nie ver he
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Lichtsterke lens

            Het mag ook iets daar rond zijn ofzo of iets anders, alle voorstellen zijn welkom. Ik heb een Nikon toestel.
            Het mag een 2.8 zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Lichtsterke lens

              In één objectief zie ik het niet zitten.
              17-55/2.8 en 70-200/2.8 met een stukje tussen 55 en 70 dat je niet echt gaat missen.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Lichtsterke lens

                Bij het zoeken op het internet heb ik deze gevonden, zou dit wat zijn?

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtsterke lens

                  Er is ook nog een 24-120/F4.
                  Denk wel dat je tussen 17 en 24 gaat missen.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtsterke lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    welk toestel heb je inderdaad?

                    een lichtsterke superzoom zoals je nu hebt, zal je indd nooit vinden. Integendeel.

                    Wat is het probleem met je huidige lens als ik vragen mag?

                    Wat wil je bereiken?
                    In welke range zit je te denken qua bereik? groothoekzoom? standaardzoom? telezoom?

                    Als je wilt, mag je hier altijd even langskomen, ik heb wel een voorbeeld dat ik je kan tonen van lichtsterkte.

                    Je moet bij wijze maar een beetje binnendoor rijden
                    Aspelare - Outer is nu nie ver he
                    Ik hou mij vooral bezig met reportages. Ik heb nog geen lichtsterke lens en dat mis ik wel enen beetje.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtsterke lens

                      welk nikon toestel heb je? want dat is wel van belang...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtsterke lens

                        Als je een cropcamera hebt en je wil bij 2.8 wil blijven, dan is de 17-55/2.8 een zeer goede reportagelens. Wil je meer tele moet je er ook de 70-200/2.8 bijnemen. Voor beide lenzen samen zal je meer dan 2000 Euro kwijt zijn.

                        Goedkoper maar iets minder lichtsterk is de 16-85/3.5-5.6 VR, eveneens een goede reportagelens, en bovendien uitgerust met vibratiereductie.
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtsterke lens

                          Ik vind de 35 f/1.8 op een cropcamera een uitstekende reportagelens. Je hebt dan nog geld over voor een 80-200 f/2.8 zoom 2de hands (als je zonder VR durft fotograferen) of een 70-200 f/2.8 Sigma of Tamron.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lichtsterke lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            welk nikon toestel heb je? want dat is wel van belang...
                            Nikon D3000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lichtsterke lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door NathalieVdBossche Bekijk bericht
                              Bij het zoeken op het internet heb ik deze gevonden, zou dit wat zijn?
                              kan een mogelijkheid zijn maar hou er daar rekening mee dat je op 85mm maar een opening hebt van f4

                              mij lijkt dan de 24/28-70 2.8 meer aan te raden
                              Website: http://www.svisimaging.be

                              Comment

                              Working...
                              X