Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony SLT A55V - Donker scherm bij studiowerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony SLT A55V - Donker scherm bij studiowerk

    Hallo,

    Ik heb gisteren voor het eerst in een studio gefotografeerd. Alé, ik een poging gedaan tot, maar kwam al onmiddellijk een probleem tegen met mijn toestel. Het draadloos flitsen is geen enkel probleem. We hebben een lichtmeting gedaan en dit gaf aan dat ik met een sluitertijd van 1/125 moest werken en een diafragma van 8. Ik zet mijn toestel op manueel en stel dit zo in. Het resultaat is dat alles op mijn scherm heel donker wordt waardoor ik zelfs mijn model niet meer zag zitten. In eerste instantie dachten we dat het te maken had met mijn liveview die op stond, maar toen ik deze had afgezet veranderde dit niets. Ook als ik door de zoeker keek was alles vrij donker.
    Uiteindelijk heb ik mijn interne flits open geklapt en toen kreeg ik een perfect beeld in mijn zoeker en scherm. Maar de interne flits mag niet meeflitsen en dit krijg ik niet afgezet.
    Heeft dit nu te maken met die semi-doorlatende spiegel ?
    Is er iemand die mij kan zeggen wat ik verkeerd doe of welke instelling ik eventueel moet aanpassen ?
    Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in mijn uitleg en dat er iemand mij kan verder helpen.
    Alvast bedankt.

    Groetjes,
    Myriam Vos
    Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
    www.myriamvos.jalbum.net of facebook

  • #2
    Re: Sony SLT A55V - Donker scherm bij studiowerk

    Dat is een gekend probleem...met de nieuwe SLT's (bv A77) is dit probleem opgelost...

    Jouw oplossing is de volgende:
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    Comment


    • #3
      Re: Sony SLT A55V - Donker scherm bij studiowerk

      Alvast bedankt voor je snelle reactie en de link.
      Ik ben al heel blij te horen dat mijn toestel niet stuk is, want daar was ik ook al aan het denken.

      Groetjes,
      Myriam
      Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
      www.myriamvos.jalbum.net of facebook

      Comment


      • #4
        Re: Sony SLT A55V - Donker scherm bij studiowerk

        Ik ken de sony niet, maar kun je de flash output van je ingebouwde flash niet op bijvoorbeeld 1/64 zetten? Zodoende kan je, je ingebouwde flash openen en eveneens gebruiken als trigger (als de studio niet te groot is tenminste)

        Grtz,

        Jean
        35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

        Comment

        Working...
        X