Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectievenjargon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectievenjargon

    hebben we een verzameltopic nodig met alle vaktermen ivm objectieven waarin geïnteresseerden die gemakkelijk kunnen terugvinden?
    The Knight That Says Ni...kon

  • #2
    Re: objectievenjargon

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    hebben we een verzameltopic nodig met alle vaktermen ivm objectieven waarin geïnteresseerden die gemakkelijk kunnen terugvinden?
    mss wel handig voor de vele vragen die je gemakkelijk kunt vinden via de zoekfunctie of via
    www.google.be
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: objectievenjargon

      Ik ben nog geen verzameltopic tegen gekomen waarin je iets gemakkelijk kan vinden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: objectievenjargon

        't zou geen slecht gedacht zijn.

        Trouwens via google vind ik meestal enkel de prijzen
        nikon 5100
        AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G
        AF-S DX VR Nikkor 55-300mm 4.5-5.6G ED vr

        Comment


        • #5
          Re: objectievenjargon

          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
          mss wel handig voor de vele vragen die je gemakkelijk kunt vinden via de zoekfunctie of via
          www.google.be
          Je bent heel weinig actief hier, maar àls je iets zegt, dan is het echt wel de moeite...

          Was dit echt het meest serieuze en meest helpende antwoord dat je kon verzinnen???


          TS vraagt of er een verzameltopic is. Hij heeft niet gevraagd naar een search engine...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: objectievenjargon

            Yahoo, daar staat ook veel op over lenzen ;-)

            Een verzameltopic zou wel interessant zijn inderdaad..

            Beeldstabilisatie / IS / VR / OS / VC .... wat nog allemaal
            Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

            Comment


            • #7
              Re: objectievenjargon

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Je bent heel weinig actief hier, maar àls je iets zegt, dan is het echt wel de moeite...

              Was dit echt het meest serieuze en meest helpende antwoord dat je kon verzinnen???


              TS vraagt of er een verzameltopic is. Hij heeft niet gevraagd naar een search engine...
              Lezen, Bart! Ik heb gevraagd of er een nodig is, niet of er eentje is.

              Bij strobist is er een sticky ivm wat er nodig is om als strobist van start te gaan, wat een goed en uitgebreid topic is. Aangezien er nogal wat vragen zijn ivm lenzen aankopen door mensen die het lenzenjargon niet machtig zijn, worden er een aantal heel vage vragen gesteld, waardoor TS zich eerst 10x moet verduidelijken vooraleer hij echt hulp kan krijgen.

              Als iemand vraagt naar een lens met een vast diafragma over het zoombereik met weinig vervorming en vindt dat flare nog wel een meerwaarde in een foto kan zijn (zo'n fotografen zijn er), is dat al iets heel anders dan 'ik ben pas bezig en zou niet weten welke lens ik moet kopen'.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: objectievenjargon

                Ja, maar ik ben hier niet zo thuis met de zoekfunctie.
                Het lijkt me een fantastisch idee, maar dan wel als je bijvoorbeeld enkel in dat topic kan zoeken naar bepaalde termen, zonder dat je een lijst krijgt met andere topics waar die termen ook ooit eens in gebruikt geweest zijn.

                En los van het feit dat je vroeg of er nood was, in plaats van wat ik heb gelezen, blijf ik bij mijn standpunt.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: objectievenjargon

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  hebben we een verzameltopic nodig met alle vaktermen ivm objectieven waarin geïnteresseerden die gemakkelijk kunnen terugvinden?
                  yep, maak er maar eentje, goei idee

                  Comment


                  • #10
                    Re: objectievenjargon

                    Ik denk dat als het als sticky aanwezig zou zijn, dat met name veel beginners veel vragen beantwoord zien, dus de vervuiling met al 100x gestelde vragen zou dan een stuk minder kunnen worden.
                    Persoonlijk ben ik bij hardware ook voorstander van een rubriek Beginners en Gevorderden.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: objectievenjargon

                      waarom een verzameltopic als alle info reeds op andere paginas is verzameld op internet...?
                      het idee van google vond ik trouwens niet eens zo slecht...
                      dit was de eerste link in de lijst...

                      op wikipedia is er ook een heel goed gevulde pagina

                      of deze

                      en er staan in elk van die paginas links met nog honderden andere paginas...


                      begrijp je niet wat er staat:

                      zet de url er in, kies engels naar nederlands en je kan het lezen...
                      voor wie comentaar heeft op de idd soms wat slordige of ronduit grappige vertalingen: leer de taal :-) tot je dat kan is het goed genoeg om de informatie er uit te halen
                      www.aeri-photography.be

                      Comment

                      Working...
                      X