Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V4 werkt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cactus V4 werkt niet

    Beste mensen,

    Ik heb vandaag mijn YN460-II met cactus V4 set aangekregen. Mijn transmitter en receiver werken, ze staan op hetzelfde kanaal en beide lichtjes flikkeren als ik de testknop gebruik. Maar als ik de transmitter op mijn camera zet en de YN op de receiver en dan de testknop gebruik gaat de flits niet af. Ook als ik de camera gebruik om een foto te neme gaan de beide lichtjes wel af maar de flits niet. De flits staat op M en niet op S1 of S2. En mijn camera staat op M met 1/20 en f 4.5.

    Ik weet echt niet wat ik fout doe, de flits werkt wel als ik de pilot knop indruk.

    Alvast bedankt, MaartenJ

  • #2
    Re: Cactus V4 werkt niet

    Oorspronkelijk geplaatst door MaartenJ Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Ik heb vandaag mijn YN460-II met cactus V4 set aangekregen. Mijn transmitter en receiver werken, ze staan op hetzelfde kanaal en beide lichtjes flikkeren als ik de testknop gebruik. Maar als ik de transmitter op mijn camera zet en de YN op de receiver en dan de testknop gebruik gaat de flits niet af. Ook als ik de camera gebruik om een foto te neme gaan de beide lichtjes wel af maar de flits niet. De flits staat op M en niet op S1 of S2. En mijn camera staat op M met 1/20 en f 4.5.

    Ik weet echt niet wat ik fout doe, de flits werkt wel als ik de pilot knop indruk.

    Alvast bedankt, MaartenJ
    Werkt de flitser wel op de camera?

    Comment


    • #3
      Re: Cactus V4 werkt niet

      Oorspronkelijk geplaatst door MaartenJ Bekijk bericht

      Ik weet echt niet wat ik fout doe, de flits werkt wel als ik de pilot knop indruk.
      batterijtjes van je cactus V4 al vervangen...

      waarom heb je eigenlijk een cactus V4 gekocht? er is zoveel beter en goedkoper op de markt... click
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Cactus V4 werkt niet

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        batterijtjes van je cactus V4 al vervangen...

        waarom heb je eigenlijk een cactus V4 gekocht? er is zoveel beter en goedkoper op de markt... click
        Het is opgelost, mag gesloten worden.

        Ik heb V4 gekocht omdat ik deze bij konijnenberg samen in een pak heb gekocht. Ik had ook via ebay kunnen kopen maar ik had geen zin om zo lang te wachten.

        Comment


        • #5
          Re: Cactus V4 werkt niet

          Oorspronkelijk geplaatst door MaartenJ Bekijk bericht
          Het is opgelost, mag gesloten worden. ...
          Mogen wij ook weten hoe je het probleem hebt opgelost?
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Cactus V4 werkt niet

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Mogen wij ook weten hoe je het probleem hebt opgelost?
            +1

            want dat zou naar de toekomst toe wel eens handig kunnen wezen, ik ben nl. ook van plan om een YN460-II als tweede flitser te bestellen via fleebay, de Cactus V4 heb ik reeds en werkt perfect met de Metz 58 AF-1.

            Ik doe een gok wat betreft jou probleem; je had vergeten om uw fototoestel in te stellen op draadloze bediening?

            iig fijn dat het is opgelost !
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #7
              Re: Cactus V4 werkt niet

              Dat was ik nu juist ook aan het denken


              grtz

              Comment


              • #8
                Re: Cactus V4 werkt niet

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                ... Ik doe een gok wat betreft jou probleem; je had vergeten om uw fototoestel in te stellen op draadloze bediening? ...
                Dat hoeft toch niet. Als ik het goed begrepen heb, is het de bedoeling flitsers te triggeren.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Cactus V4 werkt niet

                  Ik ge me hier belachelijk maken, ik had de flitser omgedraaid op de receiver gezet. Eigen domme fout dus.

                  Voor de rest, tot nu toe geen misfires en alles werkt perfect. Zeer tevreden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cactus V4 werkt niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door MaartenJ Bekijk bericht
                    Ik ge me hier belachelijk maken, ik had de flitser omgedraaid op de receiver gezet. Eigen domme fout dus.
                    Ach wij Nederlanders zijn weer gierig en op de centen, zo hebben we allemaal wat

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cactus V4 werkt niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Dat hoeft toch niet. Als ik het goed begrepen heb, is het de bedoeling flitsers te triggeren.
                      Nee, dat hoeft zeker niet... Daarom dat er ook staat "ik doe een gok...."
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment

                      Working...
                      X