Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe start ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe start ...

    Hallo iedereen,

    Op het einde van onze fantastische reis naar Indonesië (eind augustus - begin september) hebben ze jammer genoeg onze camera + lens + alle kaartjes met foto's gestolen. Verschrikkelijk want we hebben geen enkele foto meer van onze mooie reis en dat prachtige land. Over het ganse gebeuren kan ik nog wel een uur vertellen maar dat is hier uiteraard niet de bedoeling :-).

    Nu we toch al een dikke 2 maand terug zijn hebben we terug zin gekregen in fotografie ... met als eerste stap de aanschaf van een nieuwe camera. We willen graag een stapje upgraden van de 550D naar de 60D en die beslissing staat al zo goed als vast. De volgende stap is de gepaste lens zoeken. We hadden zelf een Tamron 18-200 mm lens waar we wel heel tevreden over waren, maar uiteraard gaf die wel wat vervormingen :-).
    Daarom willen we deze keer een deftigere lens kopen en stilaan onze set uitbreiden. Maar nu was mijn vraag welke is de beste lens om opnieuw mee te starten. De verschillende kits die momenteel beschikbaar zijn, zijn de volgende:
    - 18-55 (maar die lijkt mij qua bereik maar weinig)
    - 17-85
    - 18-135 (momenteel de favoriet)
    - 17-55
    - 18-55 + 55-250
    - 17-85 + 70-300

    Ik heb echter geen idee of buiten het bereik al deze lenzen nog op andere vlakken een verschil hebben? Daar ken ik spijtig genoeg nog niet het fijne vanaf, er bestaan zoveel verschillende lenzen maar wat zijn toch telkens die verschillen, want qua prijs zijn ze wel erg verschillend sommige :-).

    Qua budget hadden we gedacht aan een totaalprijs van rond de 1000-1500€.

    Alle reacties zijn welkom en kunnen ons helpen bij onze keuze voor onze nieuwe start in de fotografiewereld! Zou liefst tegen kerstmis toch al een set willen hebben dat ik terug kan beginnen met mijn hobby :-).

    Alvast bedankt iedereen!

    Groetjes,
    Git
    Canon 60D + 18-135mm http://users.telenet.be/git/

  • #2
    Re: Nieuwe start ...

    als standaarzoom zou ik voor de Tamron 17-50 f/2.8 gaan. Ik heb die zelf ook en ben daar meer dan tevreden van. Je budget is net niet voldoende om daar als tele een 70-200 f/4 bij te doen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe start ...

      Als je tevreden was van de lichtsterkte van een 18-200 zou ik de EF-S 15-85 3.5-5.6 ook overwegen.
      Erg ruim bereik en zeer goede beeldkwaliteit en AF snelheid.

      Voor tele kan je (voorlopig) beginnen met een EF-S 55-250 (evt tweedehands) of ietsje meer sparen voor een bv een 70-300 (oude versie, niet de dure witte), 70-200L f:4 enz...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe start ...

        Ga je voor de beste beeldkwaliteit dan is de keuze simpel; 17-55 f/2.8 van canon, maar dan zit je voor camera+deze lens al aan je max budget.
        De genoemde 17-50 van tamron en evt 17-50 van sigma zijn andere opties.

        Ik weet echter niet hoe dit bereik voor jou is. Je moet je afvragen:
        - wil je regelmatig lenzen wisselen?
        - hoe vaak gebruik je de range 55-200? (er zijn programma's om dit uit te zoeken..ik weet ff niet hoe ze heten

        de 18-200 en 18-135 lenzen zijn een compromis; heerlijk bereik in 1 lens, maar veel vervorming aan de groothoekzijde en duidelijk mindere beeldkwaliteit.
        De canon 15-85 is een kwalitatief iets betere allround lens; mooi bereik voor walkaround...
        Maar goed, als je tevreden bent met de foto's die je tot nu toe hebt gemaakt...waarom zou je dan duurdere lenzen kopen?

        PS: waarom de 60D? kort door de bocht is het een 550D met grotere grip, mooiere viewfinder, kantelbaar scherm en 2 stelwieltjes...voor zover ik weet is de beeldkwaliteit niet veel beter.
        Last edited by Fritzer; 16 november 2011, 17:48.
        Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
        Canon powershot s120

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe start ...

          PS: waarom de 60D? kort door de bocht is het een 550D met grotere grip, mooiere viewfinder, kantelbaar scherm en 2 stelwieltjes...voor zover ik weet is de beeldkwaliteit niet veel beter.[/QUOTE]


          Hij is niet veel beter, maar wel iets!, Ik vind een grotere viewfinder veel fijner, je krijgt een beter beeld van wat je fotografeerd, de 2 instelwielen zijn ook erg makkelijk.
          Wat lenzen betreft zou ik gaan voor bijv: 18-55 en 55-250, of 17-85 en 55-250.
          Veel succes gewenst.
          Paul

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe start ...

            @Paul: omdat mijn 550D gestolen is en ik gewoon wat beter wil nu :-), de 60D ligt ook lekker in de hand enzo ... en opnieuw een 550D kopen doet een beetje pijn

            Alvast bedankt voor de vele reacties :-)
            Canon 60D + 18-135mm http://users.telenet.be/git/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe start ...

              Dag Paul. ik overweeg ook om een 60D te kopen.
              Mijn redenen : een grotere grip, mooiere viewfinder, kantelbaar scherm, 2 stelwieltjes (en ook nog het extra lcd-scherm), enz...

              Beeldkwaliteit is inderdaad quasi gelijk aan een 600D of zo (wegens zelfde sensor), maar het is maar wat je belangrijk vindt !
              Fujifilm X-T1 en X-T2

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe start ...

                Aangezien je nu toch alles kwijt bent (ik leef met je mee !), is dit het ideale moment om op Nikon over te stappen.

                Deze combinatie is iets hoger dan je budget, maar je krijgt een 300 mm bereik en 2 top-lenzen, qua prijs kwaliteit. De D7000 is de modernste DX-formaat camera momenteel op de markt...



                Deze combo ligt wel binnen budget, bereik 85 mm
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe start ...

                  Ik heb net een 60D gekocht met een sigma 17-70mm f2.8-4.5 dc macro. Bevalt mezelf als beginneling supergoed. Het bereik is toch net dat ietsje meer dan een 50 of 55 mm. Heb nog geen tele erbij maar dat wordt nog ff doorsparen voor waarschijnlijk de sigma 70-200 mm 2.8 apo ex dg os.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe start ...

                    Ik ben uiteindelijk voor de 60D gegaan ... en hij bevalt ons prima! Samen met de 18-135mm om er terug in te komen en nu doorsparen voor een tele en een macro

                    Eerste foto's getrokken dit weekend en super qua resultaat!

                    Bedankt iedereen voor de reactie.
                    Canon 60D + 18-135mm http://users.telenet.be/git/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe start ...

                      Goede keuze ;-)
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment

                      Working...
                      X