Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telelens

    Héél waarschijnlijk zullen vele mijn vraag stom vinden en het de basis ivm lenzen is enz. Maar ik zie hier op het forum,en dan vooral met foto's van dieren in de natuur dat deze fotos getrokken zijn met vb 55-200 en dan sta erachter F2.8L US. Nu heb ik een nikkor 55-300 f/4.5-5.6GEDVR. Als ik hiermee foto's maak hier van de koeien op de wei lijkt me dat niet zo dicht als die foto's,hebben die mensen dan ofwel heel veel geluk dat ze zo dicht tegen een buizer,hert,... raken,of is die F2.8l us een soort van teleconverter (wa ik ergens zien staan heb)?
    nikon 5100
    AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G
    AF-S DX VR Nikkor 55-300mm 4.5-5.6G ED vr

  • #2
    Re: telelens

    Natuurfotografie, vogels ed. is niet gemakkelijk om vast te leggen. Je moet een beetje geluk hebben en de juiste plekken kennen. Gewoon in een kijkhut zitten wachten is meestal niet voldoende. Je hebt er die schuiltenten opzetten of camouflagenetten en dan ergens gaan zitten waar geen mens komt. Voederen hoort er ook bij. Dan moet je nog zorgen dat je enkele mooie takjes hebt en de achtergrond moet ook niet storend zijn.
    Er zijn zelfs enkele die dode dieren (muizen enzo) meenemen om de roofvogels te lokken.
    Zo kan je mooie foto's maken want zelfs met een 500/F4 moet je toch op minstens 5tot6m afstand zijn voor een klein vogeltje als een pimpelmees.
    Sommigen hebben het geluk dat er in hun tuin veel vogels komen, dat is ideaal natuurlijk.
    Op een 500/F4 kan je een 1.4TC opzetten waardoor je 700mm krijgt, dat is weer wat comfortabeler werken.
    Trouwens een 55-200 F2.8, ik denk niet dat dit bestaat
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: telelens

      Waarschijnlijk zullen veel van die foto's die je dan ziet wel gecropt zijn. Een 2.8 is gewoon lichtgevoeliger dan die van jou, maar kan daarom de voorwerpen niet dichter halen dan jou lens.

      Comment


      • #4
        Re: telelens

        @ alex, dat kan goed zijn dat het niet bestaat, ik had hier al zoveel opgeschreven om te google dat ik wss 2 doorelkaar haal


        Maar als ik het goed versta is mijn lens wel goed genoeg, ik moet gewoon veel geluk hebben om zo dicht te raken? Val dat mee, ik dacht dat ik al zware kosten moest gaandoen om een nieuwe lens te gaan kopen.
        nikon 5100
        AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G
        AF-S DX VR Nikkor 55-300mm 4.5-5.6G ED vr

        Comment


        • #5
          Re: telelens

          Ik moet zeggen, ik had eerst ook een 70-300, maar sinds ik mijn 500mm heb, is de slaagkans van gelukte foto's pijlsnel de hoogte ingegaan.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: telelens

            tja, maar zo lens is direct al wat geld ook he
            nikon 5100
            AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G
            AF-S DX VR Nikkor 55-300mm 4.5-5.6G ED vr

            Comment


            • #7
              Re: telelens

              900 €
              Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
              http://www.google.com/profiles/dieder.plu

              Comment


              • #8
                Re: telelens

                Inderdaad: je moet ten eerste een goed plekje vinden, en dat is alles behalve gemakkelijk.

                Daarnaast moet je ook geluk hebben.

                En als dat is gelukt zal je nog vaak je foto moeten bijsnijden om de framing goed te krijgen.
                Dat gaat gepaard met liefst een camera met een voldoende grote resolutie en een lens die voldoende scherp is

                Hoe scherper je lens en camera, hoe meer je naderhand zal kunnen "digitaal inzoomen", uiteraard toch gepaard met kwaliteitverlies
                Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

                Comment

                Working...
                X