Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor boksgala

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor boksgala

    Laatste tijd ga ik meer en meer naar boksgala's waar ik dan ook foto's neem.
    Meestal zit ik ergens 5-10meter van de ring.

    nu heb ik enkel een basic kitlens 18-55 (zonder is) en de 55-250 lens.

    Liever zou ik geen flits nodig hebben, (ik kan best geloven dat dit niet zo aangenaam is voor de mensen in de ring).

    dus een lichtsterke lens lijkt me aangeraden.

    Welke lens zouden jullie aanbevelen (ik heb geen onbeperkt budget natuurlijk, hoe lager de prijs hoe "liever") -> (ook al is dat een 'domme' uitspraak in dslr-land)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  • #2
    Re: Welke lens voor boksgala

    Boksgala's lijken me niet heel erg licht,

    dus dan zit je al snel aan een 2.8 tele-zoom vast, en die zijn niet goedkoop;
    de sigma 70-200 2.8 (non-IS: 529 euro....IS: 1129 euro)
    de canon versies zijn respectievelijk 1056 en 1946 euro...
    van de tamron weet ik niet zo veel..

    een andere optie is bv een canon 85mm f/1.8 (344 euro) of de 100mm f/2.0 (429 euro) aangezien je waarschijnlijk op een vast plek zit, ben je dan wel wat beperkter in je kunnen...maar aan lichtsterkte en beeldkwaliteit heb je dan zeker niet te klagen.

    Lichtsterke standaardzooms zijn er ook een paar....

    Een maximum voor je budget aangeven helpt wel...dat maakt de keuze beperkter en makkelijker....evenals het bereik van de lens die je zoekt (vervanger voor 18-55 of voor 55-200)
    Last edited by Fritzer; 15 november 2011, 11:28.
    Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
    Canon powershot s120

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor boksgala

      Tamron 17-50 2.8 non-vc in combinatie met 85mm 1.8

      Voor echte close-up van de gezichten, zou je mss wel beter een 70-200 2.8 hebben, maar dan ga je veel meer geld kwijt zijn. Benenzoom kan ook en in dit geval veel goedkoper
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor boksgala

        is dit een optie:

        Tamron 28-75 f2.8
        of is die f-waarde (lichtsterkte? ) niet voldoende?

        Sigma 24-70mm f2.8 EX DG macro
        Sigma 70-200/2.8 APO HSM

        vooral die laatste sigma lijkt mij ok voor wat ik nodig heb (2ehands gevonden aan normale prijs? )?
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor boksgala

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          of is die f-waarde (lichtsterkte? ) niet voldoende?
          als je op Flickr of zo zoekt naar foto's van boksen kan je van een aantal foto's de exif bekijken en zien welke sluitertijden nodig zijn om de beweging te bevriezen (of wat beweging toe te laten).

          Als je dan met jouw camera een correct belichte foto maakt op de hoogst aanvaardbare ISO waarde, kan je terugrekenen hoeveel stops een lens sneller moet zijn dan wat je nu hebt. Als je bvb met jouw materiaal op f/5.6 aan 1/15 geraakt heb je om 1/250 te halen f/1.4 nodig.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor boksgala

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            als je op Flickr of zo zoekt naar foto's van boksen kan je van een aantal foto's de exif bekijken en zien welke sluitertijden nodig zijn om de beweging te bevriezen (of wat beweging toe te laten).

            Als je dan met jouw camera een correct belichte foto maakt op de hoogst aanvaardbare ISO waarde, kan je terugrekenen hoeveel stops een lens sneller moet zijn dan wat je nu hebt. Als je bvb met jouw materiaal op f/5.6 aan 1/15 geraakt heb je om 1/250 te halen f/1.4 nodig.
            en dit is zeker niet genoeg om actie bij boksen te freezen ( denk ik toch bij volley heb ik 1/640 nodig of meer, zal ook wel zoveel zijn bij boksen veronderstel ik )
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor boksgala

              Met die 5.6 op tien meter gaat ge van die flits echter niet veel merken, denk ik dan, 2.8 is al een stop meer.
              En als er niemand meer flitst, ga ze dan nog willen boksen?

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor boksgala

                Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                en dit is zeker niet genoeg om actie bij boksen te freezen ( denk ik toch bij volley heb ik 1/640 nodig of meer, zal ook wel zoveel zijn bij boksen veronderstel ik )
                de foto's die ik vond hadden op 1/250 een 'aangename en dynamische' bewegingsonscherpte. Echt bevriezen zal dus zeker nog enkele stops sneller moeten.

                Misschien een Leica M9 met de Noctilux 50 f/0.95. Een combo van over de 12.000 euro, maar wie let daar nu op?
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor boksgala

                  Om het een beetje realistisch te houden, zou ik zeggen: ken je niet iemand waarvan je eens een lens kan lenen?
                  Nikon Df

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor boksgala

                    Lenen had ik ook al bedacht maar:

                    1-> ik ga niet graag met een ander zijn materiaal op stap (er moet maar 1 keer iets misgaan).
                    2-> Ik ken slechts 2 mensen in de buurt die ook dslr canon hebben, en 1 daarvan heeft zelfde lenzen als mij, de andere heeft enkel een 18-55lens...

                    Ook omdat ik toch regelmatig ga lijkt mij een aankoop wel leuker,
                    maar ik probeer altijd zo beperkt mogelijk budget te gaan ;-)

                    grtz
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor boksgala

                      5.6 bij de iso-mogelijkheden van een 400d is indoor in ieder geval moeilijk. Je kan misschien met instemming van organisatoren alvast wat korter bij, en dan met de dramatische groothoek die ja al hebt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor boksgala

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Lenen had ik ook al bedacht maar:

                        1-> ik ga niet graag met een ander zijn materiaal op stap (er moet maar 1 keer iets misgaan).
                        grtz
                        Iemand van hier uitnodigen en zijn materiaal eens (mogen) gebruiken. Er zullen er hier ook wel zijn die dat interesseert en die beter lenzen hebben.
                        Fotografie is leren kijken.
                        http://johanluyckx.weebly.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens voor boksgala

                          sigma 70-200 f2.8 zou ik dan ook zo zeggen, zonder IS. Verder ken ik niet echt een "tele" lichtsterke lens die niet teveel kost
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens voor boksgala

                            Morgen ga ik naar een Canon EF 85 mm f1.8 USM kijken.
                            Voor binnensport, waar ik praktisch altijd een zelfde afstand heb van de ring,
                            lijkt mij dat een zeer goede keuze?
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens voor boksgala

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Morgen ga ik naar een Canon EF 85 mm f1.8 USM kijken.
                              Voor binnensport, waar ik praktisch altijd een zelfde afstand heb van de ring,
                              lijkt mij dat een zeer goede keuze?
                              maak eerst foto's zoals je wilt hebben... in functie van het beeld dat je wilt...
                              inzoomen of niet... van op de afstand waar je normaal zit... en bekommer je eerst niet om de kwaliteit, zet die ISO maar torenhoog.

                              zo bepaal je hoeveel mm je nodig hebt... als je dit weet, ga je kijken welke lenzen dit benaderen binnen je budget...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X